2008-06-03, 23:39
Medlem
den nya trojanen SPBot@Mxt eller PSW Trojaner som de kallas? Jag har sjlv en antivirus program, Norten 360 men uppenbarligen fungerar den inte mot den trojanen. Skulle grna vilja f rd om vilka antivirus program som jag kan ladda ner frn ntet som tar bort det viruset frn min dator fr den r vldigt frstrande.
Citera
2008-06-03, 23:51
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-skerhet -> Datoranvndning

/Mod
Citera
2008-06-04, 02:18
Bannlyst
Prova med Nod32, om inte det fr bort skiten s vet jag faktiskt inte vad som gr...
Citera
2008-06-04, 06:55
Medlem
927s avatar
scanna datorn hr
http://www.ewido.net/en/onlinescan/

tex symantec, kaspersky, bitdefender osv har inte samma namn p problemen s det r bttre om du skriver vilka filer som r problemet
Citera
2008-06-04, 09:41
Medlem
-SlemHelge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irano_Afghan
den nya trojanen SPBot@Mxt eller PSW Trojaner som de kallas? Jag har sjlv en antivirus program, Norten 360 men uppenbarligen fungerar den inte mot den trojanen. Skulle grna vilja f rd om vilka antivirus program som jag kan ladda ner frn ntet som tar bort det viruset frn min dator fr den r vldigt frstrande.

Du kan alltid skicka ett exemplar av en smittad fil till din virusskyddsleverantr (Symantec i detta fall!)
Citera
2008-06-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Prova med Nod32, om inte det fr bort skiten s vet jag faktiskt inte vad som gr...

Tar den bort Trojaner ganska enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av 927
scanna datorn hr
http://www.ewido.net/en/onlinescan/

tex symantec, kaspersky, bitdefender osv har inte samma namn p problemen s det r bttre om du skriver vilka filer som r problemet

Tar den bort ocks svra trojaner?
Citera
2008-06-04, 15:55
Medlem
927s avatar
ja men det finns ju ingen garanti att det kan ta bort ju de som du har, drfr r det en frdel om du skriver vilka filer som r problemet.
vilket program sger att du har SPBot@Mxt eller PSW Trojaner?
Citera
2008-06-06, 20:08
Medlem
Ok nu r problemet fixat . Jag anvnde mig av programet AVG Antivirus som jag laddade ner frn ntet. Ni skriver bara AVG p google s proppar sidan ut dr ni laddar ner programmet.
Citera
2008-06-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irano_Afghan
Ok nu r problemet fixat . Jag anvnde mig av programet AVG Antivirus som jag laddade ner frn ntet. Ni skriver bara AVG p google s proppar sidan ut dr ni laddar ner programmet.

AVG r ett ypperligt gratisalternativ.

Sknt att det fixade sig.
Citera
2008-06-07, 08:44
Medlem
927s avatar
fast nya avg 8 r vl gamla avgantispyware 7.5
Citera
2009-07-20, 21:12
Bannlyst
OK hur skert r det.

OK har krt NOD 32 ett bra tag har funkat utmrkt nu brjar dock stlarna tryta hur bra r AVG antivirus rent allmnt d . Surfar mest Youtube Badboll MSN samt en del andra forum. Tankar inga stora mngder nstan aldrig .. SKall testa ett tag. SKa kpa ny hrddisk ,, roligare n o lgga pengar p en antivirus licens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in