• 1
  • 2
2024-08-05, 11:30
Medlem
U.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Okej. Du får logga in på routern och se om du kan ändra på något. Annars är det framförallt
Ubiquiti och brother som inte vill samarbeta. Du kan googla på Ubiquiti och brother printer så kommer du se mängder som har liknande problem och hur man kan lösa det.

Jag har gått in i den hemliga menyn och stängt av deep sleep men den går fortfarande in i deep sleep mode. Jag har även försökt logga in på routern men den vill ha användarnamn och lösenord. Det står inget på routern, jag har varit inne på Mina sidor på Tele2 men inte heller där står något.
Citera
2024-08-05, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Jag har gått in i den hemliga menyn och stängt av deep sleep men den går fortfarande in i deep sleep mode. Jag har även försökt logga in på routern men den vill ha användarnamn och lösenord. Det står inget på routern, jag har varit inne på Mina sidor på Tele2 men inte heller där står något.

Ok. Jag fick faktiskt själv problem med min brother printer igår. En 2710. Fick ändra en del i routern för att få den fungera igen. Jag har ju då ubiquiti. Fick ändra signalstyrka, låsa kanaler etc. Till slut fungera den igen. Brukar bli så när man uppdaterar routern till ny fw.

Så det är framförallt routern du ska sikta in dig på. Att printern går in i sleep mode även efter du stängt av deep sleep beror på att det finns två lägen. Du vill ha minst ett läge aktiverat. Annars kör den full fräs konstant.
Citera
2024-08-05, 18:45
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag har även försökt logga in på routern men den vill ha användarnamn och lösenord. Det står inget på routern, jag har varit inne på Mina sidor på Tele2 men inte heller där står något.
Är din router Sagemcom Tele2 WiFi Hub L2? I så fall har du redan ett som standard och är Administrator. Lösenord: Finner du på wifi-routerns baksida och benämns som Web Access Key.
Citera
2024-08-07, 17:31
Medlem
U.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är din router Sagemcom Tele2 WiFi Hub L2? I så fall har du redan ett som standard och är Administrator. Lösenord: Finner du på wifi-routerns baksida och benämns som Web Access Key.

Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Ok. Jag fick faktiskt själv problem med min brother printer igår. En 2710. Fick ändra en del i routern för att få den fungera igen. Jag har ju då ubiquiti. Fick ändra signalstyrka, låsa kanaler etc. Till slut fungera den igen. Brukar bli så när man uppdaterar routern till ny fw.

Så det är framförallt routern du ska sikta in dig på. Att printern går in i sleep mode även efter du stängt av deep sleep beror på att det finns två lägen. Du vill ha minst ett läge aktiverat. Annars kör den full fräs konstant.

Jag hittade lösenordet och har loggat in. Det är väldigt många funktioner man kan "pilla på", tror inte jag vågar röra något. Men jag avinstallerade allt, skrivaren och funktionerna. Laddade ner och installerade via usb, det fungerar, alla datorer, surfplattor och telefoner kan skriva ut! Hoppas det fungerar även framledes. Ett stort tack för all hjälp!
Citera
2024-08-08, 14:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ett stort tack för all hjälp!
Bra att det löste sig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera