2008-05-27, 23:05
Medlem
Har tänkt att köpa äkta märkeskläder för eget bruk, främst Ralph Lauren.

Men som ni förmodligen vet så kan vi svenskar inte beställa direkt ifrån USA.
Det man då får göra är att man öppnar en amerikansk adressbox via ett amerikanska företag som sedan skickar varorna till mig i Sverige.
http://www.myus.com/

Någon som använt sig utav detta?
Hur fungerar prissättningen?
Citera
2008-05-28, 13:00
Medlem
Jag förstår inte vad du menar. Kan inte vi svenskar importera direkt ifrån USA? Sen när då? Dom flesta företag skickar ju "worldwide", idioter vore dom annars om nu möjligheten finns.

Jag har själv beställt varor från Amazon, ett par byxor från fuckthemainstream.com m.m.

Vore det inte enklare att hitta ett postorder-företag i USA som säljer de märkeskläder du är intresserad av, och som kan skicka dom till Sverige?
Citera
2008-05-28, 13:06
Medlem
jamenvaddårås avatar
Vadå kan inte beställa från USA?
Jag har handlat i åratal från hela världen inkl USA på Ebay.com.
Fungerar hur bra som helst.
Citera
2008-05-28, 13:17
Medlem
Han syftar på att man måste betala tull och moms på varorna.

Här är en bra affärside för svenskar som bor i USA, att agera som relay genom att beställa lokalt och sen skicka vidare varorna som gåva till motagaren i Sverige. Tex slå in varan i presentpapper med band och sen en lapp där det står tex "'Grattis på 25 årsdagen från X." då går det garanterat genom tullen utan påslag för tull/moms.
Citera
2008-05-28, 13:36
Medlem
Nej det finns faktiskt sidor/företag som inte skickar till sverige...

Därför finns företag som TS beskriver eller tex www.shopthestates.com
De fungerar som en mellanhand för de som vill beställa till länder dit företagen inte skickar av någon anledning.
Varorna skickas till en postbox där och de i sin tur skickar vidare till dig.
Eventuell moms och tull får du betala oavsett.

Sidor jag gärna velat handla från är tex www.sephora.com och www.pacsun.com
Ingen av dem skickar till sverige.

Jag löste det genom en kontakt jag har i USA och han skriver alltid att det är gåvor på paketen. Hittils har jag klarat mig iallafall.

Att använda ett sådant företag som beskrivs ovan är inte att rekommendera då det blir svinigt dyrt i slutändan. Först ska man regga sig (kostar massor) sedan ska man betala för postboxen (kostar ännumer) och sedan för tjänsten (jättedyrt) alltså inget vidare.

De märkeskläder TS är ute efter borde dock gå att finna på random märkesklädes site.

Edit ; såg att shopthestates ligger nere...Var väl ingen som utnyttjade tjänsten pga att det var så dyrt.
Citera
2008-05-28, 13:51
Medlem
Misstags avatar
nej, alla e-butiker skickar inte worldwide, bl.a. e-luxury och ralphlauren.com skickar bara inom usa. de kräver att man har en amerikansk postadress eller postlåda, vilket man hyr från myus som mot en avgift skickar det till dig
edit: såg att piss-nisse skrivit samma sak, skitsamma =)
Citera
2008-05-28, 17:05
Medlem
Bästa är om du känner någon i usa som kan skicka sakerna vidare till dig. Själv använde jag www.shopanyamericanstore.com för ett tag sedan, det funkade också bra. Det blev dock ganska dyrt i slutändan, precis som någon annan sa.

På den sidan kostar det iaf inte o registrera dig, och där är det inte du som beställer varorna utan du fyller i ett formulär och sen beställer dom varaorna o skickar de hem till dig... Värt att kolla på iaf
Citera
2008-05-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxS
Bästa är om du känner någon i usa som kan skicka sakerna vidare till dig. Själv använde jag www.shopanyamericanstore.com för ett tag sedan, det funkade också bra. Det blev dock ganska dyrt i slutändan, precis som någon annan sa.

På den sidan kostar det iaf inte o registrera dig, och där är det inte du som beställer varorna utan du fyller i ett formulär och sen beställer dom varaorna o skickar de hem till dig... Värt att kolla på iaf

Det ska jag absolut kika på?
Vad landade kostnaderna på då för din del?

Känns märkligt att skriva upp vad de ska göra och låta de lägga alla orders, man litar ju inte på att de gör rätt =)

Åkte du på moms i tullen eller ?
Citera
2008-05-28, 22:00
Medlem
Vet någon något sådant företag som är relativt billigt? Gärna ngt som kan gå med på att skriva "gift på produkterna"

Eller om någon vet ngn butik där de säljer mkt Ralph Lauren så kan man kanske komma runt problemet
Citera
2008-06-01, 16:45
Medlem
Polly141s avatar
Jag gjorde så tidigare,
Men de kan vara problem om du skickar grejerna.
Förut så hände de att grejerna vart tillbaka skickade.
Men vad jag gjorde senare va att beställa kläderna till en kompis i USA, så medans en arbetskolega skulle på arbetsresa i USA så kunde han hämta kläderna för mig.
Men de vet jag inte om alla har tillgång till...
Citera
2008-06-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delvan
Vet någon något sådant företag som är relativt billigt? Gärna ngt som kan gå med på att skriva "gift på produkterna"

Eller om någon vet ngn butik där de säljer mkt Ralph Lauren så kan man kanske komma runt problemet

jag fick betala lite moms ja, men inte alls så mycket som det var värt för de hade skrivit att paketet bara var värt några hundralappar, när det i själva verket var värt mycket mycket mer.

Om du skriver in alla saker rätt kommer de inte köpa fel, det finns en guide du kan följa som berättar hur man skriver in på bästa sätt.

Kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostade men det hade varit billigare om du hade känt ngn i USA som kunde skicka sakerna hem till dig, men det blir ändå väldigt mycekt billigare än att köpa allt i Sverige.
Citera
2008-06-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxS
jag fick betala lite moms ja, men inte alls så mycket som det var värt för de hade skrivit att paketet bara var värt några hundralappar, när det i själva verket var värt mycket mycket mer.

Om du skriver in alla saker rätt kommer de inte köpa fel, det finns en guide du kan följa som berättar hur man skriver in på bästa sätt.

Kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostade men det hade varit billigare om du hade känt ngn i USA som kunde skicka sakerna hem till dig, men det blir ändå väldigt mycekt billigare än att köpa allt i Sverige.

Vad kostade det dig totalt då i avgifter till hemsidan som skickade varorna åt dig?
Det jag inte gillar med de andra sidorna jag sett är att det har årskostnader och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in