2008-06-03, 19:51
Bannlyst
Som rubriken lyder så undrar jag om man skulle kunna blanda t.ex Oboy med någon annan sprit och få något liknande till Dooley's?
Finns det något recept som man kan blanda t.ex Oboy och vodka?, skulle de gå kanske?

Kom gärna med förslag!
Citera
2008-06-03, 20:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackidioten
Som rubriken lyder så undrar jag om man skulle kunna blanda t.ex Oboy med någon annan sprit och få något liknande till Dooley's?
Finns det något recept som man kan blanda t.ex Oboy och vodka?, skulle de gå kanske?

Kom gärna med förslag!

Någon föreslog dumlekolan har jag för mig, finns i "diskmaskin+sprit=jello eller vad den hette"-tråden.
Citera
2008-06-03, 20:53
Medlem
master_bs avatar
Eller så köper man bara dooley´s, blir ju billigare än om du ska köpa sprit och blanda till någon äcklig sörja =)
Citera
2008-06-03, 20:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Eller så köper man bara dooley´s, blir ju billigare än om du ska köpa sprit och blanda till någon äcklig sörja =)

hb+dumle blir klart mycket billigare än dooley´s, eller vad menar du?
Citera
2008-06-03, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
hb+dumle blir klart mycket billigare än dooley´s, eller vad menar du?

aa, precis det jag menar. Det blir ju billigare om t.ex Vodka och Oboy skulle funka?
Men de gör tydligen inte det, så kanske man behöver något annat i för att få en smak som liknar Dooley's.
Citera
2008-06-03, 21:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackidioten
aa, precis det jag menar. Det blir ju billigare om t.ex Vodka och Oboy skulle funka?
Men de gör tydligen inte det, så kanske man behöver något annat i för att få en smak som liknar Dooley's.

Dooley´s är mycket tjockare i konsistensen än vad vodka+Oboy är, jag tror dock mer på någonting åt kola hållet.
Citera
2008-06-03, 22:11
Medlem
Jag fick ett tips förut på werters och grädde. Har fortfarande inte testat det men det låter ju som om de skulle kunna funka
Citera
2008-06-04, 07:17
Bannlyst
Dooleys innehåller väl grädde ?
Bara Oboy + Vodka kommer ju inte att funka.
Citera
2008-06-04, 12:15
Medlem
pythonxs avatar
Saker som behövs:
5dl sprit
Dumlepåsar.
3dl grädde m. extra lång hållbarhet
O'boy
1L tomflaska

1. Få bort chokladen från dumlen genom att t.ex. hälla ner det i en sil och köra på varmt vatten.

2. Låt spriten (så stark som möjligt) mättas med Dumlen, typ en påse eller två. Går snabbare om man värmer upp det via t.ex. diskmaskinen eller vattenbad. Ska bli riktigt mättad och trögflytande
Kan också blanda ner lite Werters i det samtidigt.

3. Blanda grädde och O'boy som ett vanligt glas oboy

4. Häll ner spriten och grädd-O'boyen i 1L flaskan, lite i taget och skaka så gott du kan emellan, smaka av och fyll resten med sprit alt mjölk beroende på smak.

Förtäres helst inom ett par veckor
Senast redigerad av pythonx 2008-06-04 kl. 12:18.
Citera
2008-06-04, 20:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Saker som behövs:
5dl sprit
Dumlepåsar.
3dl grädde m. extra lång hållbarhet
O'boy
1L tomflaska

1. Få bort chokladen från dumlen genom att t.ex. hälla ner det i en sil och köra på varmt vatten.

2. Låt spriten (så stark som möjligt) mättas med Dumlen, typ en påse eller två. Går snabbare om man värmer upp det via t.ex. diskmaskinen eller vattenbad. Ska bli riktigt mättad och trögflytande
Kan också blanda ner lite Werters i det samtidigt.

3. Blanda grädde och O'boy som ett vanligt glas oboy

4. Häll ner spriten och grädd-O'boyen i 1L flaskan, lite i taget och skaka så gott du kan emellan, smaka av och fyll resten med sprit alt mjölk beroende på smak.

Förtäres helst inom ett par veckor

Den mixen lät smaskens! Får se om jag får tillfälle att prova och bedöma den snarast, återkommer isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in