2008-06-03, 17:29
Medlem
thrinkers avatar
Hej! Jag tittar på film/tv på datorn varje kväll och de blir så varmt nu på sommaren om datorn står på 24/7 så jag söker ett program som gör så att den stänger ner sig själv.

Jag har kört med windows egna 'vänte läge' nerstängning men den fungerar inte när jag kollar på tv då tvn aldrig stänger ner sig utan bara går o går (tv-kort).

Något som är viktigt är att om jag ställer programmet på 90 minuter, att precis innan den stängs av att den varnar typ 'systemet stängs ner om 30 sec.' och tickar ner. för om jag inte somnar så måste jag ha en chans att sätta den på ytterligare 90 minuter om ni förstår.

hoppas ni har några tips!
Citera
2008-06-03, 17:36
Medlem
cammos avatar
googla på

shutdown timer
Citera
2008-06-03, 17:51
Medlem
Programmet Switch Off tyckte jag fungerade bra. Vet inte om det bara funkar under XP iofs.
Citera
2008-06-03, 18:19
Medlem
Fenrers avatar
Detta kanske kan vara något?

Daxtar's Shutdown Timer

http://sourceforge.net/projects/daxshutdown
Citera
2008-06-03, 18:23
Medlem
thrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Detta kanske kan vara något?

Daxtar's Shutdown Timer

http://sourceforge.net/projects/daxshutdown

jag installerade det men fick inget varnings meddelande.
Citera
2008-06-03, 18:24
Medlem
thrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursidae
Programmet Switch Off tyckte jag fungerade bra. Vet inte om det bara funkar under XP iofs.

de finns till xp, och har varningsmeddelande funktionen dock så fungerar den inte. illa! men annars bra program
Citera
2008-06-03, 18:42
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrinker
jag installerade det men fick inget varnings meddelande.

Sorry, my bad.

Har googlat lite men hittar inte något vettigt.

Ett annat alternativ är ju annars kanske att använda valfritt timerprogram som exekverar "shutdown.exe /s /t 300" på en viss tid.

Skapa sedan en batchfil som du lägger på skrivbordet med "shutdown.exe /a", den använder du om du vill avbryta nedstängningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in