• 1
  • 2
2008-06-03, 16:42
Medlem
Pythia_88s avatar
"Hotell Lundby är ett privat alternativ och bedrivs enligt gällande lagar och förordningar. Hotell Lundby erbjuder inte vård i Socialtjänst-lagens mening varför HVB-tillstånd ej erfordras" citat hemsidan.

Har läst om VKF, Västkustfamiljen, som bedriver ett behandlingshem där HA är majoritetsägare bakom bolaget.
Äger HA även Lundby Hotell i Göteborg ( alt. boende för missbrukare/hemlösa) och om de inte själva driver härbärget, vem är det då som gör det?
Citera
2008-06-03, 16:45
Medlem
Mockens avatar
Vilken är länken till hemsidan då?
Citera
2008-06-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
"Hotell Lundby är ett privat alternativ och bedrivs enligt gällande lagar och förordningar. Hotell Lundby erbjuder inte vård i Socialtjänst-lagens mening varför HVB-tillstånd ej erfordras" citat hemsidan.

Har läst om VKF, Västkustfamiljen, som bedriver ett behandlingshem där HA är majoritetsägare bakom bolaget.
Äger HA även Lundby Hotell i Göteborg ( alt. boende för missbrukare/hemlösa) och om de inte själva driver härbärget, vem är det då som gör det?

Det skulle jag inte tro med tanke på vilka som "bor" i samma hus.
Citera
2008-06-03, 21:24
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det skulle jag inte tro med tanke på vilka som "bor" i samma hus.

Det var ett kryptiskt svar, kan du tänka dig att utveckla det lite?
Citera
2008-06-09, 17:21
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Lyssna inte på ngn som inte vet. Hotellet är för utslagna. Socfall

Vilka som bord där har Inget att göra med de som ligger baokom. OM de nu har ett finger med der.

Att HL är för utslagna, hemlösa har jag förstått, men min fråga var vem det är som driver stället. Fö har jag fått veta vilka som "bor" på samma gata, två
hyresgäster som borde ligga under två andra trådar fast under denna länk.
Citera
2008-06-09, 17:29
Bannlyst
Citat:
Att HL är för utslagna, hemlösa har jag förstått, men min fråga var vem det är som driver stället. Fö har jag fått veta vilka som "bor" på samma gata, två
hyresgäster som borde ligga under två andra trådar fast under denna länk.

Han trodde ju inte det, med tanke på vilka som bodde där.

1. Skulle HA inte kunna hjäpa utslagna med husrum?
2. Skulle HA inte kunna äga det pga av vissa hyresgäster?
Citera
2008-06-09, 19:09
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Han trodde ju inte det, med tanke på vilka som bodde där.

1. Skulle HA inte kunna hjäpa utslagna med husrum?
2. Skulle HA inte kunna äga det pga av vissa hyresgäster?

1. Det skulle de säkert kunna göra, har fått för mig att de är lite av en Robin Hood-organisation.
2. Jo visst skulle de kunna det.
Citera
2008-06-09, 19:11
Bannlyst
Citat:
1. Det skulle de säkert kunna göra, har fått för mig att de är lite av en Robin Hood-organisation.
2. Jo visst skulle de kunna det.

Precis. Det var därför jag bad dig bortse från "han den kryptiske" Som ville leka viktig. HA är den MC-organisationen i Världen som sysslar mest med sånt här.

EDIT: Men min gissning är att de inte har ngt att göra med detta hotellet.
Senast redigerad av Receptbelagd 2008-06-09 kl. 20:09.
Citera
2008-06-09, 19:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Precis. Det var därför jag bad dig bortse från "han den kryptiske" Som ville leka viktig. HA är den organisationen i Världen som sysslar mest med sånt här.

Det tror inte jag heller. Enligt andra källor så huserar en konkurrerande organisation i lokalerna intill.
Citera
2008-06-09, 21:27
Bannlyst
Det finns kopplingar

Det finns kopplingar, man jag kan inte exakt säga detaljerna av förståeliga skäl.
Det finns alltid en "officiell" kran på LH. Och han eller hon eller dem har alltid en "vakt". Och den här vakten har inte bara till uppgift att skydda langaren utan även allmännt hålla ordning under de ovanliga och oroliga tiderna etc.
Den här vakten är alltid "sanktionerad" av HA...
(hotell) Ledningen arbetar bl a ihop med den här vakten,
Även socialen känner till detta. Men de bryr inte.
De vet att det behövs en sådan vakt och att de inte kan göra något åt narkotikahörsäljningen på hotellet.
Den är i a f värd ett par hundra tusen i månaden. Jag har sett partierna som tas in (kilos) till hotellet.

Jag har själv varit kund där under många år. Men jag har ju naturligtvis haft andra kranar också. Men den är ju ovanligt tillförlitlig. Så vitt jag vet så har systemet med en "officiel" kran + vakt funnits minst i 15 år.

Hur många mioljoner har HA tjänat bara på den verksamheten tro?
Och den fortgår även idag. Och imorgon.

Kanske jag själv har varit vakt där. Kommer inte ihåg...

Men nu är jag iaf drogfri.
Senast redigerad av mostek 2008-06-09 kl. 21:52.
Citera
2008-06-09, 21:30
Bannlyst
Citat:
Det tror inte jag heller. Enligt andra källor så huserar en konkurrerande organisation i lokalerna intill.

Och? Deras klubblokaler ligger typ väggivägg i skåne.
Citera
2008-06-10, 09:34
Medlem
Citat:
Precis. Det var därför jag bad dig bortse från "han den kryptiske" Som ville leka viktig. HA är den MC-organisationen i Världen som sysslar mest med sånt här.

om du kollar vem fan arkie e istället för att anse att alla andra inte vet nått så hade du vetat att han vet en del
även om jag inte tycker om hans komentarer
här på FB ska rätt va rätt även om jag antagligen hade försäkt nita honom på gatan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in