• 6
  • 7
2008-06-05, 23:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukväxt
Men snackar vi vanliga midi-towers eller full-towers s ligger PC-marknaden lngt i frvg. Saker som dammfilter, avtagbara hrddiskldor med silikondmpning, chassien dr man inte behver ngon skruvmejsel, smart kabeldragningsdesign s man fr kat luftflde, sger iaf mig att de ligger lngt i frvg.

Det hller jag inte med om, tror inte man har behvt en skruvmejsel fr att jobba i ett applechassi av desktop eller towermodell sen 95..
Och ppnar man upp en modern mac s ser man att det finns t.ex. lstagbara hrddiskldor och att sladdarna r klokt dragna, och ska man tro p vad som skrivs som r luftfldet i en mac pro snillrikt uttnkt.
2008-06-05, 23:58
Medlem
Krukvxts avatar
Lngt i frvg var att ta i, det erknner jag, men smartare funktioner finns i PC-chassien ven om de inte var s mnga som jag nmnde.
2008-06-06, 00:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag skulle sga att i just det avseendet s ligger apple i regel fre.
Men sen finns det ju givetvis extremt smart uttnka ldor med finurliga lsningar och nyskapande design till en vanlig PC att kpa om man s vill, dock tror jag att om man ser till 90% av de chassin som finns hemma hos folk s ligger apple lngt fre.
Ivarjefall nr det gller mac pro och inte apples mer unika formfaktorer som minin och iMacen.

1996 tyckte jag det var underbart att plocka i min mac 7500 som man slapp skruva i och allt var ltttkomligt..d var det stor skillnad mot de intelmaskiner jag jobbade med att bygga..dr var det inte sllan man svor och skar sig.
2008-06-06, 02:33
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Lngt i frvg var att ta i, det erknner jag, men smartare funktioner finns i PC-chassien ven om de inte var s mnga som jag nmnde.

Blir oerhrt stolt ver dig krukvxt fr att du verkligen kmpar mot drarna i mac forumet (3stjrna)
2008-06-06, 06:42
Bannlyst
Citat:
Att hvda att Apple anvnder komponenter av hgre kvalitet r galenskap. Ingen i denna trd har ngon som helst aning om varifrn Apple kper sina prylar, det r sledes ganska ondigt att ltsas veta.
Jag tror t.o.m. att man kan f en dator av hgre kvalitet om man plockar ihop sina delar p exempelvis datorbutiken.com, bara man vet vilka mrken och produkter man ska vlja.

Sedan frstr jag inte p vilket stt Apples komponenter r utvalda speciellt med tanke p de andra (eller vad det nu kallades). Att OS X kanske r mer anpassat till en viss processortyp och p s vis kanske jobbar lite bttre n om den ocks skulle vara ppen fr AMD, det svljer jag.
Men att datorn inte skulle fungera precis lika bra med 667 MHz-minnen som med 800 MHz tror jag r rena tjurbajset. Samtidigt som att den inte skulle fungera lika bra om man hade en WD-disk istllet fr en frn Samsung. Nr det gller grafikkort s har de inte ens anpassat sig till en sida utan kr friskt med bde ATI och Nvidia-kort i flertalet produkter.

Anpassade komponenter, nja, frklara det fr mig.

Nr det gller inre struktur s r det klart att de r duktiga borta p Apple. De gr alltid s minimala produkter som mjligt och behver d en genomtnkt struktur fr att komponenterna inte ska verhettas. Detta fljer ju med automatiskt om man satsar p att f det s litet som mjligt.
Men snackar vi vanliga midi-towers eller full-towers s ligger PC-marknaden lngt i frvg. Saker som dammfilter, avtagbara hrddiskldor med silikondmpning, chassien dr man inte behver ngon skruvmejsel, smart kabeldragningsdesign s man fr kat luftflde, sger iaf mig att de ligger lngt i frvg.
Haha fr fan sluta...

Du vet ju inte vad du pratar om, utan r bara ute efter ponglst konfliktskeri. Hade det inte varit s genomskinligt hade jag besvarat ditt inlgg med lite fakta.
2008-06-06, 07:22
Medlem
miklons avatar
Den hr trden har sedan lnge lmnat ursprungsfrgan och innehller numera bara en massa pajkastning.

*trd lst*

/Moderator
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in