2008-06-03, 09:54
Medlem
Sgt.FloydPeppers avatar
Vad tycker ni?

Jag vill köpa en bil, har ingen egen fantasi och vill inte hamna i något ”fack”. Bilen behöver ju inte kosta mer än 300-500k, får gärna kosta 0 – 150k, ny som begagnad går bra.

Alltså, vilken vardagsbil har gott om stil och är utan fördomar?

Exempel på fördomar:

Mercedes = Turkigt

BMW = Småglinsbil, i alla fall M-serien! De andra är väl kanske lite väl ”Jag har precis skilt mig”-bil.

Volvo, Saab = PK

Toyota = Miljö, återvinningsstation, Sushi

Jaguar, Rover = Snikbil i sociteten

Opel = Totalt identitetslös

Porsche = Gubbkrisbil
Citera
2008-06-03, 09:58
Medlem
Vissa bilar från VW är enligt mitt tycke rätt snygga. (Exempelvis Jetta)
Citera
2008-06-03, 10:21
Medlem
chaoswithins avatar
En lite fetare Audi? Nya svenssonbilen enligt mig, men den fanns ju inte med i din lista.

Du har ju iofs inga amerikanska bilar på din lista, så varför inte något sånt?
Senast redigerad av chaoswithin 2008-06-03 kl. 10:28.
Citera
2008-06-03, 10:25
Medlem
orvarens avatar
Volkswagen Passat R36 300kh 4wd runt 400k ny...
Citera
2008-06-03, 10:26
Bannlyst
Svårt att säga vad TS ska göra men jag rekommenderar terapi mot sina fördomar Nästan alla vanliga märken på ignore uppenbarligen.
Citera
2008-06-03, 11:21
Medlem
Sgt.FloydPeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.I.Pantern
Svårt att säga vad TS ska göra men jag rekommenderar terapi mot sina fördomar Nästan alla vanliga märken på ignore uppenbarligen.

Precis! Det är ju det som är problemet, men kanske det finns några udda märken som man glömt bort? En vardagsbil är ju en bil man har till vardags, behöver dock inte vara en vanlig bil.

Amerikanare är ju fina men då blir man ju en miljöskurk istället. Har en Toyota Prius nu och den är ju dessvärre raka motsatsen samt helt könlös..
Citera
2008-06-03, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.FloydPepper
Precis! Det är ju det som är problemet, men kanske det finns några udda märken som man glömt bort? En vardagsbil är ju en bil man har till vardags, behöver dock inte vara en vanlig bil.

Amerikanare är ju fina men då blir man ju en miljöskurk istället. Har en Toyota Prius nu och den är ju dessvärre raka motsatsen samt helt könlös..
Där kom det en fördom till då. Amerikanska miljölagar är fan så mkt hårdare än våra så glöm att deras bilar är värre. Att de sen förbrukar mer bränsle är en annan sak.

Köp en Stratus eller en nyare T-bird, de går kalasfint och sticker ut lite lagom. De har dessutom ingen negerstämpel på sig. Komfort i överflöd och i dagens svenska bilpark är de iaf lite udda men är Svenssonbilar i USA.
De finns med snåla motoralternativ oxå, svenskar är för bortskämda med stora motorer.

http://tinyurl.com/3mn64a
Senast redigerad av tjaboooo 2008-06-03 kl. 15:20. Anledning: Kortade ned lång länk
Citera
2008-06-03, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.FloydPepper

Nya Jaguar, kommer inte ihåg vad den heter men iaf den i S80-klassen
Citera
2008-06-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laka
Nya Jaguar, kommer inte ihåg vad den heter men iaf den i S80-klassen

XF tror jag du tänker på, riktigt trevlig bil. Har spöat BMW och de andra konkurenterna i klassen i test efter test.
Citera
2008-06-03, 15:40
Medlem
Crilles avatar
En begagnad Vw Phaeton, en extremt bra bil till ett otroligt bra pris (begagnad då förstås)
Citera
2008-06-03, 15:44
Medlem
suocas avatar
alfa romeo
Citera
2008-06-03, 16:45
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
En begagnad Vw Phaeton, en extremt bra bil till ett otroligt bra pris (begagnad då förstås)

Ja jävlar, en 2003 som gått under 10k mil för 160-200k låter lite lockande.

http://tinyurl.com/426ou2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in