2008-06-03, 01:47
Medlem
Hej, jag har länge försökt hitta nån som har ett bra smeknamn på Jonatan. Jag har blivit kallad Jonte, Jonken, Jontas, å lite variationer på dom, men alla dessa smeknamn låter skitfult, och jag har aldrig varit nöjd med vad jag har kallats för.

Just nu kallas jag Jonken av dom jag umgås med, men för några dagarsen träffade jag en skitnördig kille som kallades samma sak vilket bekräftar mina misstankar på att det är skitfult och inte bara jag som är paranoid.

Jag har inte tänkt springa ut och skrika till alla "Hörni! från och med nu ska ni kalla mig xxxxxxx". jag är mest nyfiken på om det är någon som har hört ett bra smeknamn på namnet Jonatan.

Mod's får gärna flytta tråden om den hamnat i fel forum. Jag hittade inget som passade riktigt, och det här var närmast.
Citera
2008-06-03, 02:29
Medlem
Periods avatar
Joddel är jätteballt
Citera
2008-06-03, 02:30
Medlem
Haha! Jadu, den kan vara en kandidat, men själva Jo-början har jag lite fobi för... Tror det är det jag hatar med alla dom andra namnen.
Citera
2008-06-03, 02:51
Medlem
MaelDuins avatar
Altsa, de basta smeknamnen kommer ju aldrig av ens verkliga namn. Hinken och masen (dvs the seagul pa engelska, forlat for att jag ar internationell pa mitt tangentbord) ar ju tva klassiker bland mina vanner.

Ta en handelse som ar minnesvard, eller ett atribut som ar unikt for nagon och kalla honom/henne nagot likt det. Detta ar och kommer alltid vara det basta sattet att skapa smeknamn. Titta bara pa indianerna!

Sa nu kommer jag med ett smeknamn till dig; Pjaxan (dvs skidskon, altsa ett a med prickar over).
Citera
2008-06-03, 02:54
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Har en del kompisar som har sina initialer som smeknamn. Typ ML.

Själv så kallas jag för Björnis. Är sjukt nöjd för det.

Jonne då?
Citera
2008-06-03, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
Sa nu kommer jag med ett smeknamn till dig; Pjaxan (dvs skidskon, altsa ett a med prickar over).

du vet att du fortfarande kan skriva ä trots att du inte har den knappen...?

¨+a=ä
Citera
2008-06-03, 02:58
Medlem
NewDeers avatar
Smeknamn är fult. Jonatan är fint. Så enkelt är det.
Citera
2008-06-03, 02:58
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av froosh
du vet att du fortfarande kan skriva ä trots att du inte har den knappen...?

¨+a=ä

OT: Jag vet inte hur ditt brittiska tangentbord ser ut, men pa mitt finns det ingen knapp med de dar tva prickarna, och jag har inte brytt mig om att hitta koden for de svenska bokstaverna eller prickarna, da jag oftast kan gora mig forstadd anda...

OnT: PJAXAN!
Citera
2008-06-03, 03:06
Moderator
evilhoneys avatar
R&S-->Språk
//mod
Citera
2008-06-03, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
OT: Jag vet inte hur ditt brittiska tangentbord ser ut, men pa mitt finns det ingen knapp med de dar tva prickarna, och jag har inte brytt mig om att hitta koden for de svenska bokstaverna eller prickarna, da jag oftast kan gora mig forstadd anda...

OnT: PJAXAN!

jaha....okej då.....annars kan du ju skriva ae för att förtydliga lite mer....
Citera
2008-06-03, 03:28
Medlem
darkdeds avatar
JP om han heter nått med p i efternamn :P
Citera
2008-06-03, 03:42
Bannlyst
eller Natanoj.
Jonatan baklänges.
Citera
  • 1