Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-03, 01:22
Medlem
lepops avatar
Jag gjorde en uppdatering igår av mitt office paket. Det som hände efter det var nästa gång när jag skulle starta upp det var att en online-registering krävdes. Kanske inte så konstigt med det, Microsoft håller ju ofta på så där samt att det brukar aldrig vara tvingande heller. Det gick inte att öppna Word efter den nya uppdateringen, så till slut skulle jag göra onlineregisteringen ändå, det som sedan hände var att man skulle uppge produktnyckeln, samtidigt stod det att den hittar man om man startar Word i en av flikarna...men det gick ju inte att starta utan att en jäkla setup-assistant skulle starta igång. Sedan efter många försök tog jag bort denna setupassistant, men nu startar inte Word pga att setupassistant saknas

Vad göra nu?

Ps. Jag har ett neger-word Ds.
Citera
2008-06-03, 01:28
Medlem
Klyschans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Jag gjorde en uppdatering igår av mitt office paket. Det som hände efter det var nästa gång när jag skulle starta upp det var att en online-registering krävdes. Kanske inte så konstigt med det, Microsoft håller ju ofta på så där samt att det brukar aldrig vara tvingande heller. Det gick inte att öppna Word efter den nya uppdateringen, så till slut skulle jag göra onlineregisteringen ändå, det som sedan hände var att man skulle uppge produktnyckeln, samtidigt stod det att den hittar man om man startar Word i en av flikarna...men det gick ju inte att starta utan att en jäkla setup-assistant skulle starta igång. Sedan efter många försök tog jag bort denna setupassistant, men nu startar inte Word pga att setupassistant saknas

Vad göra nu?

Ps. Jag har ett neger-word Ds.
Hade samma problem, och vad jag förstod beror det på att man har ett "svartlistat" serienummer. Jag tror att det räcker med att plocka bort filen "OfficePID.plist" som ligger i Microsoft Office 2008/Office/, starta om datorn och prova med ett fräschare serienummer. För säkerthets skull slängde jag även alla Office-relaterade preferences-filer också.

Har du slängt din Setup Assistant? Den kan nog vara bra att ha.
Citera
2008-06-03, 01:42
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyschan
Hade samma problem, och vad jag förstod beror det på att man har ett "svartlistat" serienummer. Jag tror att det räcker med att plocka bort filen "OfficePID.plist" som ligger i Microsoft Office 2008/Office/, starta om datorn och prova med ett fräschare serienummer. För säkerthets skull slängde jag även alla Office-relaterade preferences-filer också.

Har du slängt din Setup Assistant? Den kan nog vara bra att ha.

Jaha är det bara att plocka bort en fil...smart Microsoft

Jag tog bort filen nu, men nu kräver den att jag kör installern för att få tillbaka setup-asistant, det gjorde den iof innan också, suck...
Citera
2008-07-05, 23:27
Medlem
Samma här

Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Jaha är det bara att plocka bort en fil...smart Microsoft

Jag tog bort filen nu, men nu kräver den att jag kör installern för att få tillbaka setup-asistant, det gjorde den iof innan också, suck...

Jag håller på att bli tokig tror jag. Jag tror att jag har om-installerat programmet 10ggr nu. Men helt klart är det ju dom där uppdateringarna och SP1 som orsakar detta. Men nu när jag ska om-installera det ytterligare en gång så får jag inte ens chansen att ange en ny produkt nyckel. Är det någon som kan tala om hur jag bär mig åt för att kunna ange en ny produkt nyckel? Och kanske till och med har en lösning på detta problem med uppdateringarna?

MVH

Gismo_X
Citera
2008-07-06, 00:05
Medlem
Klyschans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gismo_X
Är det någon som kan tala om hur jag bär mig åt för att kunna ange en ny produkt nyckel?
Ja, du skulle kunna läsa den här tråden. Stort lycka till!
Citera
2009-03-22, 17:55
Medlem
TiniZs avatar
Var hittar jag fräschare CD-keys, då?
Citera
2009-03-22, 18:03
Medlem
Klyschans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Var hittar jag fräschare CD-keys, då?
Serial Seeker kanske... Finns på TPB.
Citera
2009-03-22, 18:20
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyschan
Serial Seeker kanske... Finns på TPB.

Nu är jag så förbannat ny på OSX, men jag är inte dum i skallen. Har tagit bort filen "OfficePID.plist" och sedan försökt ändra CD-key genom att starta proget igen, men det fungerade inte. Så tog jag bort hela Office och tänkte installera om. Problemet är att jag då inte får skriva in någon ny nyckel, utan helt enkelt har det förinställt.

Och hur funkar det där med Serial Seeker? Tankade 03/09 nyss (March, 2009) men sen då? :O
Citera
2009-04-25, 01:12
Medlem
melus avatar
Och hur funkar det där med Serial Seeker? Tankade 03/09 nyss (March, 2009) men sen då? :O[/quote]

Det är ett program där du skriver in det program du vill ha en serial till, där finns bl.a. MS Office.
Citera
2009-04-25, 04:27
Medlem
Lösning: http://blog.entourage.mvps.org/2008/05/office_2008_sp1_install_causes_setup_assistant_to_ loop.html

Radera alla konfig.filer enligt länken ovan. Måste dock ange serial igen. Har studentversionen (ej pirat) men det krävdes att jag angav serial för pro (ej pirat). :S
Senast redigerad av ztrafe 2009-04-25 kl. 04:31.
Citera
2009-04-27, 15:22
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztrafe
Lösning: http://blog.entourage.mvps.org/2008/05/office_2008_sp1_install_causes_setup_assistant_to_ loop.html

Radera alla konfig.filer enligt länken ovan. Måste dock ange serial igen. Har studentversionen (ej pirat) men det krävdes att jag angav serial för pro (ej pirat). :S

Bumpar här och nu!

Har suttit med en piratserial i någon månad, men nu idag har tydligen serialen används har för många och är därför blockad (i alla fall för min del).

Någon som har en lösning på problemet som inte innehåller en temporär lösning att byta serial som sedan också blir överfull?

Vill köra word eftersom jag använder det så pass mycket i skolan!
Citera
2009-04-27, 19:01
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Bumpar här och nu!

Har suttit med en piratserial i någon månad, men nu idag har tydligen serialen används har för många och är därför blockad (i alla fall för min del).

Någon som har en lösning på problemet som inte innehåller en temporär lösning att byta serial som sedan också blir överfull?

Vill köra word eftersom jag använder det så pass mycket i skolan!

Är det inte värt att betala för det då om du behöver det, istället för att hålla på och krångla? Pluggar du på högskolan kostar en studentlicens bara 900 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in