2008-06-03, 23:02
Medlem
Seaturtles avatar
Allt handlar helt enkelt om självsäkerhet, e du brevid en tjej som e tillräcklig snygg eller ful för att ha en chans, tänk inte två gånger säg bara nått, inga turk repliker "dina ögon e som " vanliga tja, vad heter du räcker ..

har man inte självförtroende får man fejka ett =) inte så svårt. kan ge er ett exempel..

24 årig oskuld, lanar varje dag på inferno, framför en halv snygg tjej blir han feg, nervös och får inte ut ett ord.
24 årig oskuld, lanar varje dag på inferno, brevid en 13 årig oskuld som e också nörd och lanar varje dag på inferno, då e känner sig 24åriga oskulden sig bättre och mäktigare då kan han kaxas hur han vill tex "min gubbe e lv 100 o din 50 så gtfoomw"

Men vad händer om 24 åriga oskulden går fram till tjejen och låtsas som om han pratar med 13 åringen he scores :3

1. Se fräsch ut och köp snygga kläder som man kan stå för, en arab med gucci armani o prada e bara skrattretande enligt mig.. även en skinny white mtrfckr med xl kläder och rasta ^^
2. Se den du pratar med som en jämnlike eller inferior så lär man slippa stamma
3. Introducera dig på ett simpelt sätt, tänkt på att vara naturlig som möjlig, man ska känna sig bekväm som med kompisar, man kan fejka detta tillstånd med steg 2 ^^. rätt töntig att leka nån man inte är, det märks tydligt..
4. Viktigaste av allt e tveka aldrig! Vänta till rätt stund kan man göra men det brukar oftast aldrig komma av nån anledning så få det överstökat direkt =) gå nånstans, fråga om hon vill sätta sig på en bänk och säg det direkt, är det lugnt om jag kysser dig och luta dig framåt samtidigt =)
Jag har failat med 2-3 tjejer just pga av steg 4 :3 jag vänta för länge och ville spara det bästa till sist o då rök chansen
Citera
2008-06-03, 23:02
Bannlyst
Köp en eskortbrud.
Ska nog kanske eventuellt göra det själv snart.
Hinner inte med tjejer.
Då kan hon runka, suga, slicka, tittfucka, hångla, krama och kyssa whatever you want lixom på en gång så har du gjrot det hehe...
Citera
2008-06-03, 23:27
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Okej, så du menar alltså att hela den här antiallt attityden som du presenterar på nätet endast existerar här och just därför är du skitpopulär i irl-livet, eftersom du är en öppen och tolerant person, utan varken überhöga kriterier på andra människor eller en konstig och förvriden självbild?

Poängen med att jag skrev som jag gjorde, var att du bör tänka om kring ditt sätt att bemöta andra människor och främst kvinnor om du vill ha kontakt med det motsatta könet. Du har för övrigt rent av skrivit att du är just kvinnofientlig och jag är inte den första som påpekar det.

Det är ju skitlätt att skylla bort sina egna problem med att ta kontakt, på det faktum att inte andra gör det. Att ta initiativ till flört och kontakt är ingen jävla jämställdhetsfråga, det handlar kort och gott om att visa intresse, och det är ingenting som är könsbetingat. Det handlar, som jag sagt tidigare, om hur blyg alternativt utåtriktad man är, hur socialt skolad man är och om man tror på sig själv. Således inget som endast är förknippat med varken tjejer eller killar.

Frivol ditt troll, tyst.
Tjejer har lättare att få ett ligg så är det bara.
Citera
2008-06-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Frivol ditt troll, tyst.
Tjejer har lättare att få ett ligg så är det bara.

...om de inte är "för" kräsna. Så är det bara.

Samtidigt tycker jag inte det är fel att vara kräsen - men om man är det måste man ju förstå att man själv minskar sina valmöjligheter.

Nu tror jag inte TS problem är att han är kräsen, snarare att kräsenheten är en rökridå. Som han själv säger - det handlar mer om rädsla i hans fall.
Och det är ju helt begripligt att just killar drabbas mer av det, eftersom det förväntas mer initiativtagande och erfarenhet från killens sida.
Killar har liksom inte tillåtelse att vara nybörjare på förförelsekonsten på samma sätt som tjejer. Därför är det lättare för tjejer att bli av med en oönskad oskuld. Det är helt okej om hon är oerfaren.
Enbart orättvist att killar inte "får" vara det...
Citera
2008-06-04, 03:58
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Det är ju skitlätt att skylla bort sina egna problem med att ta kontakt, på det faktum att inte andra gör det. Att ta initiativ till flört och kontakt är ingen jävla jämställdhetsfråga, det handlar kort och gott om att visa intresse, och det är ingenting som är könsbetingat. Det handlar, som jag sagt tidigare, om hur blyg alternativt utåtriktad man är, hur socialt skolad man är och om man tror på sig själv. Således inget som endast är förknippat med varken tjejer eller killar.

Klart det blir svårare om man aldrig utsätts för kontaktförsök.
Hade inte jag blivit det hade det nog inte hänt mycket för min del eftersom jag ytterst sällan tar kontakt.

Sedan så finns det inga jämställdhetsfrågor!
Senast redigerad av moderatswing 2008-06-04 kl. 04:02.
Citera
2008-06-04, 04:08
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Helt ärligt. Vad har du för fel i huvudet? Det finns kvinnliga oskulder, men jag anser att frågan är berättigad eftersom att det tycks krylla av oskulder på flashback och jag har svårt att förstå hur man kan hålla sig ifrån en så pass naturlig sak som sex så länge, och därför undrar jag.

Det är väl inte svårt att förstå?
Finner ingen dem tillräckligt attraktiva så blir de aldrig av med oskulden.
Vad är svårt att förstå med det?
Citera
2008-06-04, 04:37
Medlem
kravoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
...det är ju helt begripligt att just killar drabbas mer av det, eftersom det förväntas mer initiativtagande och erfarenhet från killens sida.
Killar har liksom inte tillåtelse att vara nybörjare på förförelsekonsten på samma sätt som tjejer. Därför är det lättare för tjejer att bli av med en oönskad oskuld. Det är helt okej om hon är oerfaren.
Jag kan inte annat än att hålla med. Jag jobbar i en bar och som så får man ju uppleva en hel del raggning i min närhet och det är tveklöst så att killarna tar initiativ i 90% av fallen, det helt enkelt förväntas av dem.

För att bidra lite till tråden kan jag ju påpeka att jag var helt socialt missanpassad i mina tonår, jag var datornörd som rollspelade och tyckte inte om sprit. Gissa om jag hade problem med tjejer?

Jag blev av med oskulden vid 18, med en 23årig tjej jag lärt känna via internet som likt jag var rätt asocial.. Det var ett enormt antiklimax. Ett år senare flyttade jag till en större studentstad och engagerade mig i en nation. Nu, vid ålder 21, har jag hunnit med att ha sex med 9 kvinnor, ha ett förhållande som varade i 1½ år (och medförde en 6 månader lång depression) samt utvecklat en social kompetens OCH blivit av med min uppfattning om att rollspelade datornördar inte kan lyckas socialt. För det kan vi fan.
Citera
2008-06-04, 06:13
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Ni killar som skriver att ni är blyga, tillbakadragna och osociala men ändå haft ett dussin förhållanden bakom sig kan inte jag relatera till.
För om ni verkligen besatt alla dessa negativa egenskaper hade ni liksom mig inte haft en chans hos någon tjej så alltså rör det sig om överdrifter, slump eller rent skitsnack.

För att inte ha fått knulla under hela sitt 24åriga liv så måste det ju vara något som är fel på killen. Sedan menar jag allvar när jag säger att jag aldrig strulat heller, varken kyssar, hångel eller annan närhet.

Gärna lite idéer och tankar om vad det kan bero på att en kille som faktiskt inte är missbildad, totalt socialt handikappad, blyg eller tillbakadragen inte kunnat få till det under en sådanhär lång tid.
Hur kommer det sig att en sådan kille inte haft sex egentligen?

En hel ungdom med viss "tonårsfylla" och allt möjligt skit har passerat utan kvinnlig närhet. Det är rätt sällsynt kan jag lova.

Var heller inte rädda att råka skriva fel saker eller råka såra mig, för sårad blir jag inte längre.

Brutal ärlighet helt enkelt.

Hej Synergy!

Har läst igenom de inlägg du gjort i tråden och även en del av de svar du har fått. Mycket av det du skriver känner jag igen i en barndomskamrat. Personligen förstod jag aldrig varför min kamrat handlade som han gjorde när det kom till tjejer, och allt som hade med kärlek och sex att göra. Det svåra är inte att lista ut varför du ännu inte träffat någon tjej. Det svåra är att komma på hur du ska kunna förändra dig (för det måste du). Att du går i KBT är bra. Om du har en bra KBT terapeft kan ni tillsammans ta dig hur långt som hellst. Lösningen är väldigt sälla komplicerad. I ditt fall är det metoden som är svår. Lösningen är i princip som följer:

Självkänsla
Självförtroende
Utstrålning och karisma
Retorik
Sänk dina krav (KRAFTIGT)

Din utmaning blir att få hjälp med din BDD och hitta självkänslan. Se dig för den du är, se dina möjligheter, och dina begränsningar. Med en ökad självkänsla följer ett ökat självförtroende. En person med bra självförtroende visar det genom sin utstrålning. Utstrålning betyder allt. Retoriken är din förmåga att uttala dig, och övertala. En duktig retoriker övertalar självaste moder theresa att dela säng med han. Kraven du har är så höga att oav hur bra självkänsla, självförtroende, utstrålning du har kommer du aldrig hitta någon att dela dit liv med. Som sagt. Det är inte svårt att fatta varför du inte får brudar, däremot är det omöjligt att tala om för dig vilken metod du ska använda för att komma fram till målet du eftersträvar.
Senast redigerad av SinX 2008-06-04 kl. 06:16.
Citera
2008-06-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Jag skulle hellre ta mitt liv än att betala för något såsom sex, vilket man skall kunna få gratis utan problem.

Uteslutet då jag hellre dör än att förlora oskulden med något pissluder.

Nu talar jag inte för prostitution här, men jag tror att den större delen av ditt problem gömmer sig i den här formuleringen.

Du vet oftast inte hur värda tjejer är förrän du kommit dem nära (kroppsligen eller "själsligt"), vilket medför att du kommer att vara på väg mot att ha sex med ointressanta tjejer. Kanske styr du undan i sista minut, kanske gör du inte det. För att komma någonvart som kille så måste man köra på och chansa lite.

Och om man frågar tjejer om de vill inleda ett förhållande, om de är kära eller liknande så får man alltid nobben. Förhållandet och kärleken kommer först, det är en tankevurpa att tro att man kan fixa sånt så som man bjuder upp till dans.
Citera
2008-06-04, 07:45
Medlem
Det som slår mig här är att först pratas det om hur kvinnor aldrig tar initiativ, dom kan sitta passiva osv, men i samma andetag så pratar vi om hur en kvinna inte får vara för fram, för högljudd, för påfåglad osv. Hur i helevet ska en kvinna bära sig åt för att ragga med alla dessa kraven? Då är det fan bra mycket enklare att bara sätta sig ner och vänta. Jag får hela tiden höra från manliga vänner och bekanta om hur dom aldrig får ligga, och aldrig några tjejer som är intresserade, men sen sätter man in en stöt på dom och dom sitter som stora frågetecken helt paralyserade. Vafan? Skärp er. Hur ska ni ha det? Framåt och raggande eller lugn och passiv?
Citera
2008-06-04, 08:04
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyptica
Det som slår mig här är att först pratas det om hur kvinnor aldrig tar initiativ, dom kan sitta passiva osv, men i samma andetag så pratar vi om hur en kvinna inte får vara för fram, för högljudd, för påfåglad osv. Hur i helevet ska en kvinna bära sig åt för att ragga med alla dessa kraven? Då är det fan bra mycket enklare att bara sätta sig ner och vänta. Jag får hela tiden höra från manliga vänner och bekanta om hur dom aldrig får ligga, och aldrig några tjejer som är intresserade, men sen sätter man in en stöt på dom och dom sitter som stora frågetecken helt paralyserade. Vafan? Skärp er. Hur ska ni ha det? Framåt och raggande eller lugn och passiv?

Kan självklart bara svara för mig själv, men personligen blir jag jävligt het när tjejer visar intresse, och tar första steget. Det händer verkligen inte ofta, även om jag vet med mig att jag är ett jävla kap för er brudar. Tjejer brukar ju däremot aldrig vara speciellt svårflörtade, och varför ska ni spela det? Både killar och tjejer har sexuella och känslomässiga behov och det finns inget konstigt i det. Sex är sex, och speciallt mycket mer än så är det inte så länge det inte är i ett förhållande, för då är det oftast så mycket bättre. Killar som sätter nedsättande epitet på tjejer försöker bara kompensera för deras obefintliga könsorgan, eller taskiga självförtroende.

Så för min del tjejen får du verkligen ta hur myket initiativ du vill. Träffas vi på krogen så kom o bjud på en öl!

Lycka till!
Citera
2008-06-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Träffas vi på krogen så kom o bjud på en öl!

Lycka till!

Tack! Det ska jag ta mig fan göra.

Jag håller just nu på och försöker ragga som en kille, och ärligt talat, 1 napp från kille, 3 från tjejer, efter 4 veckor drygt. Killar blir som rådjur i strålkastare, jag fattar inte. Så sitter man här och läser om alla FB-oskulder och helst vill man bara nuppa skallen ur dom. Seriöst, något är ju jävla fel i kommunikation här, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in