2008-06-02, 19:29
Medlem
Studspojkens avatar
I Telias senaste reklamfilm om bredband så är det en torghandlare som talar någon obegriplig sydländsk dialekt. Ja, i allafall för mig!

Torghandlaren får en fråga om vägen till tågstationen, vilken jag tror att han besvarar.

I alla fall... är det någon blekingedialekt, kanske listerdialekt? Vad fanken säger han?
Citera
2008-06-02, 21:51
Medlem
Finwës avatar
Nu avslöjar jag mig säkert som en obotlig mälardaling, rikssvensk, och dialektimperialist, men är det meningen att han ska säga något alls på riktigt efter de första två tre orden?
Citera
2008-06-02, 21:58
Medlem
Det är väl meningen att det ska utspela sig i Danmark?
Citera
2008-06-02, 22:03
Medlem
LadyBlueberrys avatar
Ingen aning av vad han säger i början, men sista meningen (som han även upprepar) tror jag är "hin sajn av väjen" vilket ungefär betyder "den här sidan av vägen".

//born and raised Vinslöv, Skåne.
Citera
2008-06-02, 22:06
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyBlueberry
Ingen aning av vad han säger i början, men sista meningen (som han även upprepar) tror jag är "hin sajn av väjen" vilket ungefär betyder "den här sidan av vägen".

//born and raised Vinslöv, Skåne.
Andra sidan vägen menar du!
Citera
2008-06-02, 22:13
Medlem
Studspojkens avatar
Ok, man tackar! Men visst tusan får han ut mer ord ur munnen?
Citera
2008-06-03, 03:45
Medlem
midnighttrains avatar
det är nog bara påhittat.. men ska nog försöka härma skånedialekt.
Citera
2008-06-04, 00:21
Medlem
När jag såg reklamen idag tyckte jag mej uttyda något i stil med "till höger, rakt över..."
Dock är jag inte alls från skåne så det kan ju ha varit som det lät bara
Citera
2008-06-04, 01:20
Medlem
Jiiimboohs avatar
Nu vill jag se reklamen, men den ligger inte på deras hemsida iaf. ("I dagsläget har vi ingen möjlighet att sända Telias reklam på våra webbplatser.") Det var då fan att när man väl vill se reklam så går det inte.
Citera
2008-06-04, 01:34
Medlem
Aimberts avatar
De är väl förfan i Danmark?
De/han letar väl efter någon känd dansk plats (tror det är Strøget eller dyl).
Citera
2008-06-04, 21:00
Medlem
Tror det är: Gå upp mot hon med hunden och höger vid korvståndet så är det på andra sidan av vägen!

Kommer inte ihåg riktigt vad han säger i början, får jag lyssna på det en gång till så kan jag skriva det riktiga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in