Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-02, 17:31
Medlem
Jag har nu ett perfekt programtillägg som kan förklaras i en annan topic.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=685393

Jag gör en ny tråd för att den andra inte längre kan verka vara aktuell, så hoppas att ni förstår. Nu har jag ju nämligen det jag behöver för att få fram ett sådan funktion.

Problemet är bara nu hur jag ska kunna installera detta skript genom ett program som jag hämtade. Den heter Element-IT's FileMetadata .NET 1.0 och här är beskrivningen på den:

Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders (!!!) at NTFS file system. Control uses Alternate Data Streams technology to work with metadata. The data moves with the file and independent of the file name. Metadata don't uses any extra databases or file body- it stores with file at NTFS hidden stream. Control allows to modify standard metadata like Title, Subject, Category, Keywords, Comments, Author or unlimited count of custom metadata of any type: String, numeric, binary data. The original file date modified is not affected on metadata modifications.

Om det är någon som kan installera tillägget och se hur man ska installera funktionen ytterliggare med hjälpa av de två filer (en DLL- och en XML-fil) som man får efter installationen.
Citera
2008-06-02, 17:41
Medlem
åkersbergas avatar
Nä fan ingen rubrik

Ja typ denna länk kanske hjälper

http://www.element-it.com/OnlineHelpFileMeta/InstallandRemoval.html
Citera
2008-06-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åkersberga
Ja typ denna länk kanske hjälper

http://www.element-it.com/OnlineHelpFileMeta/InstallandRemoval.html
Jag har försökt följa den. Mening för mening.
Men varför hittar jag inte "Add Reference" någonstans exempelvis.
Jag antar att detta endast kan hittas i VisualStudios om jag inte har fel... så då tyder det att hela det programmet (VisualStudios) måste vara delaktig i hela processen? :S

Enligt systemkraven så krävs inte VisualStudios:

FileMetadata .NET system requirements:

NTFS file system.
.NET Framework 1.0, 1.1, 2.0 or 3.0 installed . Check if you have it in Control Panel->Add and Remove programs
You can download .NET Framework 1.1 here (21MB) http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3&displaylang=en
Or .NET Framework 2.0 here (23 MB) http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&DisplayLang=en
Senast redigerad av Arman 2008-06-02 kl. 17:57.
Citera
2008-06-02, 18:08
Medlem
åkersbergas avatar
Rubriker, nä orkar inte

Jo, "add reference" är en metod i Visual Studio att lägga till en DLL fil i ett projekt som utvecklas i Visual Studio. Så, och nu kanske jag är ute på halt smör, men jo nog fan krävs Visual Studio då detta du laddat ner är ett interface du kan implementera i ett projekt.(Var jag otydlig nu????)
Citera
2008-06-02, 18:12
Medlem
Citat:
Jo, "add reference" är en metod i Visual Studio att lägga till en DLL fil i ett projekt som utvecklas i Visual Studio. Så, och nu kanske jag är ute på halt smör, men jo nog fan krävs Visual Studio då detta du laddat ner är ett interface du kan implementera i ett projekt.(Var jag otydlig nu????)
Nej, inte alls...
Men hur kommer det sig att det inte nämns något om VS i varken beskrivningen eller i systemkraven?
Citera
2008-06-02, 18:21
Medlem
åkersbergas avatar
Element-IT FileMetadata .NET

Läs detta: "Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders at NTFS file system", dvs du har tillgång till att nyttja dess metoder och properties för att kunna programmera mot, dvs du kan säkerligen använda ett annat verktyg än Visual Studio att programmera med(fan vet vilket), men vad FileMetaData ger dig är ett metodbilbliotek du kan använda, dvs det är en control du kan inkludera i ett projekt och sedan nyttja. Googla och du skall finna.
Citera
2008-06-02, 19:08
Medlem
Citat:
Läs detta: "Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders at NTFS file system", dvs du har tillgång till att nyttja dess metoder och properties för att kunna programmera mot, dvs du kan säkerligen använda ett annat verktyg än Visual Studio att programmera med(fan vet vilket), men vad FileMetaData ger dig är ett metodbilbliotek du kan använda, dvs det är en control du kan inkludera i ett projekt och sedan nyttja. Googla och du skall finna.
Men om man inte vet ett skit om dessa s k projekt då, eller liknande program som VS? ^^
Citera
2008-06-02, 19:11
Medlem
åkersbergas avatar
back to school

Då min vän är det bara att slå upp läxboken och läsa på, nä bara skojar, så svårt är det inte, ladda ner VS från tex tpb.org(du vet nog vad jag menar), googla, sök på forum och du lär dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in