Jag har nu ett perfekt programtillägg som kan förklaras i en annan topic.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=685393
Jag gör en ny tråd för att den andra inte längre kan verka vara aktuell, så hoppas att ni förstår. Nu har jag ju nämligen det jag behöver för att få fram ett sådan funktion.
Problemet är bara nu hur jag ska kunna installera detta skript genom ett program som jag hämtade. Den heter Element-IT's
FileMetadata .NET 1.0 och här är beskrivningen på den:
Element-IT FileMetadata .NET control provides methods to add and modify metadata for any files and folders (!!!) at NTFS file system. Control uses Alternate Data Streams technology to work with metadata. The data moves with the file and independent of the file name. Metadata don't uses any extra databases or file body- it stores with file at NTFS hidden stream. Control allows to modify standard metadata like Title, Subject, Category, Keywords, Comments, Author or unlimited count of custom metadata of any type: String, numeric, binary data. The original file date modified is not affected on metadata modifications.
Om det är någon som kan installera tillägget och se hur man ska installera funktionen ytterliggare med hjälpa av de två filer (en DLL- och en XML-fil) som man får efter installationen.