2008-07-25, 01:41
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanta
Inte alls, lyckades sparka igång mitt PS2 för inte så länge sen efter det har varit trasigt i 3 år, det har legat i garderoben men tog ner det och började pilla lite inuti och det hoppade igång :P
Hade redan ett Wii sen tidigare men jag började råspela PS2, finns kusligt roliga spel till det som är mycket billiga, och själva konsollen är ju inte heller så dyr.

Kollade VG+ nu och hittade den här:
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?cPath=486_488&products_id=14332

Vart sugen liksom.

Jag undrar hur många tusenlappar jag förlorade på att istället för att köpa den där, köpa alltihopa separat.. och en 40GB-modell..

På tal om det.. om jag fixar en extern hårddisk till PS3an, kan jag bara ha filmer och musik och liknande på den eller kan man installera spel och liknande där?
Citera
2008-07-25, 01:55
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag undrar hur många tusenlappar jag förlorade på att istället för att köpa den där, köpa alltihopa separat.. och en 40GB-modell..

På tal om det.. om jag fixar en extern hårddisk till PS3an, kan jag bara ha filmer och musik och liknande på den eller kan man installera spel och liknande där?
Jag kan nog med 95% säkerhet säga att de inte går att installera spe på den, men tänk på att du måste formatera den i fat om du ska använda den så de inte blir galet. Man kan bli less om man fyllt en NTFS HD med filmer man ska ha till PS3an.

BTW, jag tror dendär MGS PS#an kan köra PS2 spel med Software emulation (Vad nu det är.)
Senast redigerad av Glericus 2008-07-25 kl. 02:01.
Citera
2008-07-25, 03:35
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
Jag kan nog med 95% säkerhet säga att de inte går att installera spe på den, men tänk på att du måste formatera den i fat om du ska använda den så de inte blir galet. Man kan bli less om man fyllt en NTFS HD med filmer man ska ha till PS3an.

Tänkte nästan det.. synd.. kanske är smartare att installera en vanlig hårddisk då, för visst går det?
Citera
2008-07-25, 10:17
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Tänkte nästan det.. synd.. kanske är smartare att installera en vanlig hårddisk då, för visst går det?
Beror på vad du menar med vanlig? En 2,5" sata i enheten eller en 3,5" extern.
Citera
2008-07-25, 12:10
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
Beror på vad du menar med vanlig? En 2,5" sata i enheten eller en 3,5" extern.

Tja, en icke-extern.. är inte helt hundra på vilken typ som krävs, men om du säger att det är en 2,5" SATA så..
Citera
2008-07-25, 16:42
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanta
Inte alls, lyckades sparka igång mitt PS2 för inte så länge sen efter det har varit trasigt i 3 år, det har legat i garderoben men tog ner det och började pilla lite inuti och det hoppade igång :P
Hade redan ett Wii sen tidigare men jag började råspela PS2, finns kusligt roliga spel till det som är mycket billiga, och själva konsollen är ju inte heller så dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Ps2 är sjukt billiga nu, köper du en chippad kan du ladda ner o bränna spelen, köper du en icke chippad så är konsolen billigare såklart och begagnade spel är väl nästan gratis till den.

Personligen skulle jag våga påstå att man kan ha bra mycket roligare med en ps2a i kanske ett år frammåt med tanke på hur mycket sjukt bra spel det finns till den och faktiskt fortfarande kommer lite nya. Ps3'an har fortfarande inte många bra spel, maskinen och spelen är svindyra.

Så har du inte kört igenom de ps2 spelen som finns så ser jag ingen anledning att inte köpa en sån nu och köpa en ps3 när priset gått ner och spelutbudet stigit. Kanske kan man rentav köra piratspel till ps3an om ett år också, vore ju inte dumt.

Citat:
Är lite nyfiken på hur lång tid det tar att få ett spel hitskickat från VG+. När jag beställde min PS3a så var det DHL som fixade det och då gick det löjligt snabbt, men nu har jag inte fått någon waybill så jag antar att det skickas på annat sätt om man beställer mindre grejer?

Bryr du dig inte om grafiken är det verkligen struntprat att det skkulle vara ett steg tillbaka.
PS2 har otroligt många bra spel, PS3 har ett par. PS2 är billigare och har billigare spel.

I'd say go for it.

Tack för era köpråd! Om det blir till att köpa något så är det nog PS2 som gäller.
Citera
2008-07-25, 23:55
Medlem
Flowerboy82s avatar
Tycker att Devil may cry är ett sjukt bra spel och det måste du nästan ha. Annars kan du köpa rainbow six vegas 2 om du kan köra online då online läget på det spelet är gudomligt.
Citera
2008-07-28, 18:31
Medlem
Jack Danielss avatar
Plockade ihop ett paket på VG+ som jag funderar på att slå till med.
  • PS3 (80GB) Metal Gear Solid 4 Bundle with DualShock 3 Wireless Controller
  • PS3 Sony Dual Shock 3 (Satin Silver) (IMPORT)
  • Grand Theft Auto IV(4)

Slutsumma: 4000~SEK.

Eftersom jag är väldigt skeptisk till att beställa från främmande hemsidor (typ alla utom Ginza och cdon) har jag en del frågor.

Är det verkligen möjligt att jag kan få en 80 GB PS3 för det här priset?

Vad kommer frakten att landa på?

Hur lång tid tog det för er som har beställt från VG+ att få paketet?

Jag har förstått att svenska bluray-filmer inte går att se, men är det helt säkert att svenskköpta PS3-spel kommer fungera?

Kommer det att fungera på min gamla vanliga TV utan extra sladdar? Om inte, jag ska köpa en ny 42 tums LCD snart, det ska inte vara några som helst problem då?

Många frågor eftersom jag är extremt sugen på att köpa detta, men vill vara säker först.

Citera
2008-07-28, 21:10
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
Är det verkligen möjligt att jag kan få en 80 GB PS3 för det här priset?
Priset under konsolen på sidan med infon, JA

Citat:
Vad kommer frakten att landa på?
Står när du käkkar ut men säkert runt fyra fem hundra

Citat:
Hur lång tid tog det för er som har beställt från VG+ att få paketet?
Tre dagar från Toronto till Alvesta Småland

Citat:
Jag har förstått att svenska bluray-filmer inte går att se, men är det helt säkert att svenskköpta PS3-spel kommer fungera?
Ja

Citat:
Kommer det att fungera på min gamla vanliga TV utan extra sladdar? Om inte, jag ska köpa en ny 42 tums LCD snart, det ska inte vara några som helst problem då?
Det kommer inte vara ngr probelm. Visst, kommer inte vara lika snyggt som på reklamen men det funkar. Det enda du behöver köpa är en SWE datasladd
Citera
2008-07-28, 22:52
Medlem
Linuzzzzs avatar
Nja, alltså. Alla svenska spel kommer nog inte att fungera på din tjock-tv, men däremot om du köper en HDTV.

Jag har en importerad PS3:a och en tjock-tv. Fick Skate och NHL 08 förra veckan från webhallen och då fungerade endast Skate.

Importerade spel från VG+ kommer dock fungera utan problem.
Citera
2008-07-30, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeemon
Sony PS3 har världsgaranti skulle jag tro, de flesta stora brukar har det, i alla fall mobiltelefoner.

Eventuell världsgaranti för PS3 är begränsad till den världsdel den är inhandlad i , det vill säga Nordamerika , Asien , EU.

Så köper man en PS3 i USA har man ingen garanti i Sverige eller övriga Europa.
Citera
2008-08-03, 00:54
Medlem
SkinnyFistss avatar
Efter all denna hype angående Resistance 2 bestämde jag mig för att testa första spelet så jag laddade ner demot.
Det jag spelade gjorde mig inte direkt sugen på att köpa det. Det var länge sedan jag kände mig så mycket som ett svävande vapen i ett FPS.. och överlag kändes det så.. mediokert..

Så min fråga är: Finns det något riktigt jävla bra med det spelet som man inte kan ta del av i demot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in