2008-07-11, 13:01
Medlem
Zeemons avatar
Sony PS3 har världsgaranti skulle jag tro, de flesta stora brukar har det, i alla fall mobiltelefoner.
Citera
2008-07-21, 14:29
Medlem
Funderar på att beställa från VG+ när man ser att det är så jädra billigt, läst igenom tråden och verkar som ingen har fått betala tull stämmer det?

Isf är det givet att köpa. Vad hamnar frakten på för ett PS3+Extra kontroll+1-2 spel?

Spelen är regionsfria, men om jag ska kolla på film måste jag alltså beställa filmer som inte är PAL, stämmer?

Edit: verkar inte finnas några konsoller nu där, slut antar jag.
Senast redigerad av phanta 2008-07-21 kl. 14:33.
Citera
2008-07-21, 16:30
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanta
Vad hamnar frakten på för ett PS3+Extra kontroll+1-2 spel?

Spelen är regionsfria, men om jag ska kolla på film måste jag alltså beställa filmer som inte är PAL, stämmer?

Frakten för ett PS3, ett spel och en HDMI-kabel gick på runt en tusenlapp för mig.

Och filmer är i regel inte regionsfria, nej.
Citera
2008-07-21, 18:43
Medlem
Jag lade i 1st ps3, 3st spel och 1st handkontroll på vg+ och checkade ut då va shipping cost på $150 vilket blir runt 900kr, får man betala mer frakt när paketet kommit till sverige?

Synd att dom tog slut eller va som nu hände, hade tänkte beställa efter början av augusti då de hade kommit ut några spel jag ville ha.
Citera
2008-07-21, 19:18
Medlem
Ufojesuss avatar
Vänta med att köpa tills 80GB-modellen med DS3 för samma pris som idag kommer, typ nästa månad eller när det var. De kommer inte ha någon prissänkning av 40GB-modellen utan bara vänta med 80GB till gamla är slut, därav bristen. Så låt folk utan koll köpa dem istället.
Citera
2008-07-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Vänta med att köpa tills 80GB-modellen med DS3 för samma pris som idag kommer, typ nästa månad eller när det var. De kommer inte ha någon prissänkning av 40GB-modellen utan bara vänta med 80GB till gamla är slut, därav bristen. Så låt folk utan koll köpa dem istället.

"TYP nästa månad eller när det var", låter som du har koll.
Citera
2008-07-23, 20:02
Medlem
Rick Astleys avatar
Är det helt galet att låta bli att köpa PS3 och istället köpa en PS2? Idag har jag en gammal PC som inte längre håller måttet. Jag är ingen storspelare, så PS3 kanske är för maffig för mina behov.
Citera
2008-07-23, 20:17
Medlem
Wolfen22s avatar
Att köpa PS2 nu känns väl lite att gå ett steg bakåt, du behöver ju inte vara storspelare för att uppskatta PS3
Vilka spel är det du gillar då? Det är ju det som är huvudsaken när man ska köpa ny konsol.
Citera
2008-07-23, 22:21
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Att köpa PS2 nu känns väl lite att gå ett steg bakåt, du behöver ju inte vara storspelare för att uppskatta PS3
Vilka spel är det du gillar då? Det är ju det som är huvudsaken när man ska köpa ny konsol.

Jag gillar mest GTA och racingspel som Toca och GT Legends. Blev lite sugen på att testa de GTA som finns till PS2. Eftersom det verkar vara lite sådär med kompabiliteten mellan PS3 och spel till PS2 känns det surt att lägga ner så mycket pengar utan att kunna testa dem.
Citera
2008-07-24, 00:27
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Astley
Är det helt galet att låta bli att köpa PS3 och istället köpa en PS2? Idag har jag en gammal PC som inte längre håller måttet. Jag är ingen storspelare, så PS3 kanske är för maffig för mina behov.

Ps2 är sjukt billiga nu, köper du en chippad kan du ladda ner o bränna spelen, köper du en icke chippad så är konsolen billigare såklart och begagnade spel är väl nästan gratis till den.

Personligen skulle jag våga påstå att man kan ha bra mycket roligare med en ps2a i kanske ett år frammåt med tanke på hur mycket sjukt bra spel det finns till den och faktiskt fortfarande kommer lite nya. Ps3'an har fortfarande inte många bra spel, maskinen och spelen är svindyra.

Så har du inte kört igenom de ps2 spelen som finns så ser jag ingen anledning att inte köpa en sån nu och köpa en ps3 när priset gått ner och spelutbudet stigit. Kanske kan man rentav köra piratspel till ps3an om ett år också, vore ju inte dumt.
Citera
2008-07-24, 00:49
Medlem
SkinnyFistss avatar
Är lite nyfiken på hur lång tid det tar att få ett spel hitskickat från VG+. När jag beställde min PS3a så var det DHL som fixade det och då gick det löjligt snabbt, men nu har jag inte fått någon waybill så jag antar att det skickas på annat sätt om man beställer mindre grejer?

Citat:

Bryr du dig inte om grafiken är det verkligen struntprat att det skkulle vara ett steg tillbaka.
PS2 har otroligt många bra spel, PS3 har ett par. PS2 är billigare och har billigare spel.

I'd say go for it.
Citera
2008-07-24, 20:59
Medlem
Citat:

Inte alls, lyckades sparka igång mitt PS2 för inte så länge sen efter det har varit trasigt i 3 år, det har legat i garderoben men tog ner det och började pilla lite inuti och det hoppade igång :P
Hade redan ett Wii sen tidigare men jag började råspela PS2, finns kusligt roliga spel till det som är mycket billiga, och själva konsollen är ju inte heller så dyr.

Kollade VG+ nu och hittade den här:
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?cPath=486_488&products_id=14332

Vart sugen liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in