2008-06-24, 11:02
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navigatör
Hur har din Ps3a från asien stått ut med det såkallade "fläktproblemet"?

Går det att spela blu-ray och dvdfilmer från alla regioner i ps3:an?

Enda gången man lägger märke till fläkten är om jag råkat stänga luckan till TVbänken så PS3an bli instängd.
Jag har inte ens märkt av den när den stått på 48timmar

bluray är det region A & C som gäller vitt ja vet
Citera
2008-06-24, 18:27
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navigatör
Går det att spela blu-ray och dvdfilmer från alla regioner i ps3:an?

Nej.
Citera
2008-06-25, 00:54
Medlem
Glericuss avatar
Här har vi lite köptips från http://www.cdwow.com/ , men ni få vara snabb att beställa troligtvis försvinner dom imorn.
  • Spider-Man 3 - ca 95 kr
  • Assassin’s Creed - ca 245 kr
  • Rainbow Six Vegas 2 - ca 245 kr
  • John Woo Presents: Stranglehold - ca 245 kr
  • Devil May Cry 4 - ca 245 kr

(ni måste gå in på spelen för att se dom andra priserna.)

Och http://www.dvd.se säljer orange box för 127kr (ink frakt)
Senast redigerad av Glericus 2008-06-25 kl. 01:06.
Citera
2008-06-25, 11:55
Medlem
Wolfen22s avatar
Vet inte om ni nämnt det här än men på International Orders kan ni få tag på ett 80 gigs PS3 med Motorstorm för 3314:-. Vet inte hur det är med frakt men den som är intresserad kan ju kolla in det.
International Orders:
http://www.international-orders.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,13015/category_id,22/manufacturer_id,0/option,com_emporium/Itemid,4/lang,/
Citera
2008-06-25, 12:37
Medlem
Linuzzzzs avatar
Kan någon vara snäll och länka till den kabel som behövs om man beställer ett PS3 från Videogamesplus.

Edit: Just det, jag har en vanlig TV, d.v.s ingen LCD- eller plasma. Det kan alltså bli problem då om jag beställer från Videogamesplus?
Senast redigerad av Linuzzzz 2008-06-25 kl. 12:43.
Citera
2008-06-29, 19:01
Medlem
Snyfts avatar
hur fan beställer ni från play-asia? de skickar inte till EU står det.
Citera
2008-07-01, 00:46
Medlem
Zeemons avatar
Denna info hittade jag på gameplayers hemsida som sammanfattar bra:

http://www.dvdboxoffice.com

Dvdboxoffice är riktigt bra på spel, billiga som satan och man slipper ofta (åtminstone nu för tiden) tull och moms (då de ofta skicar från ett EU-land, trots att de är belägna i Canada). Det är även fraktfritt, för spel. Konsoler har jag aldrig beställt därifrån, det största jag beställt var Karaoke Revolution med en Mic. De tar frakt för all hårdvara (om den inte ingår i köpet av spel, som med min Mikrofon till Karaoke Revolution). Alltså. Från dvdboxoffice beställer du spel, främst till GBA och NDS är de snorigt billiga, men även till andra konsoler är det billigt. De är dock ökända för att ibland dröja lite väl länge innan de skickar iväg sakern (i extrema fall över en månad efter beställning, ibland ännu längre men då är det när varorna inte finns inne (det går att maila och fråga om)). När de väl har skickat dröjer det i regel en vecka innan sakerna är framme, ofta kortare och ibland längre.

http://www.play-asia.com

Här har vi en annan butik som är riktigt trevlig i såna här sammanhang. Tull och moms slipper du undan om du inte beställer alltför dyra saker (uppåt 800 SEK inklusive frakt brukar slinka igenom vårt svenska tullverk). De har billiga fraktkostnader för spel, och väldigt bra kundservice samt ganska snabb leverans (runt en vecka efter att sakerna är beställda med billigaste fraktalternativet). Konsoler kan man köpa här, men då blir det nog moms och tull att betala, dock INTE på hela beloppet. Varför tänker jag inte säga här, då kanske någon inom tullen blir sur och börjar veva .

http://www.ncsxshop.com

NCSX är underbart bra, de har ofta billiga priser och mycket från Japan utöver deras amerikanska prylar. Sortimentet är inte det bästa, men det de har är ofta billigare än till exempel play-asia. Det som gör denna butik till min favorit i många lägen är dels klockren kundservice, supersnabb leverans (ALDRIG längre tid än 1 vecka med billigaste fraktalternativet) och att man i princip aldrig åker på tull och moms (de är duktiga på sådant NCSX). Jag beställde en DS därifrån nyligen, med spel. Gick på totalt 1500 kronor, med frakten och spelet inräknat, och jag fick det 6 dagar efter att jag beställde (och då fanns inte maskinen inne när jag beställde, utan skickades först en eller två dagar senare). Ingen moms och ingen tull. För konsoler rekommendarar jag ncsx högst av alla.
Citera
2008-07-08, 10:53
Medlem
SkinnyFistss avatar
Var skulle ni rekommendera att man ska beställa ifrån om man vill införskaffa ett PS3 + HDMI-sladd + MGS4 från sverige?
Är lite för otålig för att vänta flera veckor med att importera och skulle helst dra till någon butik och köpa, men det verkar vara förjävligt dyrt i jämförelse med de billigaste butikerna på Prisjakt.
Citera
2008-07-08, 14:21
Medlem
Linuzzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Var skulle ni rekommendera att man ska beställa ifrån om man vill införskaffa ett PS3 + HDMI-sladd + MGS4 från sverige?
Är lite för otålig för att vänta flera veckor med att importera och skulle helst dra till någon butik och köpa, men det verkar vara förjävligt dyrt i jämförelse med de billigaste butikerna på Prisjakt.
Du behöver då inte vänta flera veckor. Mitt PS3, som jag beställde från VG+, skickades i torsdags, och i dag plingade DHL på dörren. Mindre än en vecka bör du klara av att hålla dig.
Citera
2008-07-08, 15:40
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linuzzzz
Du behöver då inte vänta flera veckor. Mitt PS3, som jag beställde från VG+, skickades i torsdags, och i dag plingade DHL på dörren. Mindre än en vecka bör du klara av att hålla dig.

Gött
Lagom till 2.41 släppet idag med

Btw. Kan inte rekommendera CdWoW, då det tagit över 2 veckor sedan mitt spel skickats och har inte kommit en
Ta VG+ då istället, funkat perra alla ggr från dom.
Citera
2008-07-08, 15:57
Medlem
ser att på vissa PS3 hos playasia står det (Region free)
om jag köper en sådan kan man kolla på alla dvd/blueray
så att den inte är bunden till Pal som en svensk PS3 ?
Citera
2008-07-08, 18:28
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylspray
ser att på vissa PS3 hos playasia står det (Region free)
om jag köper en sådan kan man kolla på alla dvd/blueray
så att den inte är bunden till Pal som en svensk PS3 ?
Nej du kan inte kolla på PAL bluray om inte maskinen är PAL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in