2008-10-04, 16:14
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
De är inte billigast, de ser billigast ut sen tillkommer frakt från www.games-asia.com ingår frakt och då går ett 80 gb + dualshock 3 på 2800 kr (om du väljer currency euro)

Okej mycket bättre , men vad fan gör jag om den pajjar?
Citera
2008-10-04, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Okej mycket bättre , men vad fan gör jag om den pajjar?

Tror att nordisk film tar emot den för 1000 kr och lagar den/ger en ny. Dock vet jag inte om de ger en pal eller en asiatisk tillbaka. Du kan ju maila games-asia med den frågan sen posta här vad dom svarar!
Citera
2008-10-04, 16:56
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Tror att nordisk film tar emot den för 1000 kr och lagar den/ger en ny. Dock vet jag inte om de ger en pal eller en asiatisk tillbaka. Du kan ju maila games-asia med den frågan sen posta här vad dom svarar!

Jag har skickat mail, och frågat om tullen hur man ska undvika. Om fraktkostnaden är inne i det vanliga priset eller extra och om garantin så jag väntar på svar
Citera
2008-10-05, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Jag har skickat mail, och frågat om tullen hur man ska undvika. Om fraktkostnaden är inne i det vanliga priset eller extra och om garantin så jag väntar på svar

fått svar än?
Citera
2008-10-05, 23:19
Medlem
EB games har en drive som är förmånlig nu. Lämna in två gamla spel och betala 9:- när du förhandsbokar Little Big Planet, så är spelet ditt.

Hade två spel jag fick med konsolen som jag ville bli av med, Sonic och Tony Hawk. Var lite struligt med Tony Hawk då det var import, men dom tog emot det till slut.

http://www.gamestop.se/img/banner1_start.jpg

http://www.gamestop.se/game.asp?id=474
Citera
2008-10-05, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
EB games har en drive som är förmånlig nu. Lämna in två gamla spel och betala 9:- när du förhandsbokar Little Big Planet, så är spelet ditt.

Hade två spel jag fick med konsolen som jag ville bli av med, Sonic och Tony Hawk. Var lite struligt med Tony Hawk då det var import, men dom tog emot det till slut.

http://www.gamestop.se/img/banner1_start.jpg

http://www.gamestop.se/game.asp?id=474

Varför just 9kr?
Citera
2008-10-06, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Varför just 9kr?

Du, det har jag faktiskt ingen aning om...
Citera
2008-10-06, 14:12
Medlem
Infinitiv86s avatar
Hur är tull/momssannolikheten mellan G-A och VG+?
Ponerar att VG styr upp det på nåt sätt iom. att dhl väl fixar tullningen (?)
Men hur är det med G-A? Sannolikhet att åka på 30% vid köp av konsol+spel+ds3?
Citera
2008-10-06, 16:14
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
fått svar än?

Nope postar direkt... Vill fan inte åka på 30%
Citera
2008-10-06, 23:29
Medlem
Mojen13s avatar
fan jag beställde soul calibur iv 23 september och det har inte kommit än, bör jag vara orolig?
Citera
2008-10-07, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Hur är tull/momssannolikheten mellan G-A och VG+?
Ponerar att VG styr upp det på nåt sätt iom. att dhl väl fixar tullningen (?)
Men hur är det med G-A? Sannolikhet att åka på 30% vid köp av konsol+spel+ds3?

verkar som de flesta i denna tråd beställt från VG+, och om jag minns rätt så har alla sluppit tull/moms.
det står längre bak i tråden men jag har för mig att G-A kan skriva "Gift" på paketet, och därigenom sänka sannolikheten att tullen plockar det.

vilket som så ska jag utan tvekan beställa den vita ps3an från G-A, hugger tullen den så blir det knappt sverigepris, och då har jag ändå fått den vita modellen vilket är kravet.
då är det värt det, även fast det vore trevligt o slippa givetvis.
Citera
2008-10-07, 12:35
Bannlyst
är det någon här som har åkt på tull när ni beställt från games-asia? har läst runt lite på google och vad jag läst har ingen gjort det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in