2008-06-10, 03:48
Medlem
RaZoR1394s avatar
Jag måste vara helt pantad för jag ser inte vart man kan importera en ps3a förutom denna http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bo-49-en-70-2qn6.html och på Ebay. Inne på VG+ finns det inga konsoler under Hardware/Accesories, inte heller dyker det upp något när jag söker på 40GB eller Playstation 3 och på Play-asia står det under alla varianter av konsolerna inte skickas till Europa förutom den svarta med MGS4. Helst ska det vara en vit utan några spel.
Citera
2008-06-10, 12:27
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Jag måste vara helt pantad för jag ser inte vart man kan importera en ps3a förutom denna http://www.play-asia.com/paOS-13-71-bo-49-en-70-2qn6.html och på Ebay. Inne på VG+ finns det inga konsoler under Hardware/Accesories, inte heller dyker det upp något när jag söker på 40GB eller Playstation 3 och på Play-asia står det under alla varianter av konsolerna inte skickas till Europa förutom den svarta med MGS4. Helst ska det vara en vit utan några spel.
läste du ens första posten?
Citera
2008-06-10, 20:12
Medlem
RaZoR1394s avatar
Jo det gjorde jag men jag blandade ihop games-asia och play-asia.
Citera
2008-06-10, 20:18
Medlem
RaZoR1394s avatar
Att det står 110V och 220V... Betyder det att nätagget i ps3an inte längre är kompatibelt med båda spänningstyperna utan att man måste köpa en specifik nu? för den jag har nu från Japan fungerar fint här med endast en nätsladd.
Citera
2008-06-10, 20:21
Medlem
120 V?

Har en specifik fråga till er som har amerikansk ps3.
Det står lite varstans att det finns en inbyggd transformator i ps3 och att det alltså inte spelar nån roll om man köper den i Sverige eller USA eller nån annanstans, iaf vad gäller nätdelen.
Således köpte jag en amerikansk maskin på ebay, vilken jag fick hem idag. Jag förväntade mig att det skulle stå 120-240 volt på undersidan, vilket det inte gör. Det står bara 120 Volt.
Det står heller inget om en inbyggd transformator nånstans i manualen.

Min fråga är om det står likadant på era konsoler, ni som köpt i USA? Alltså 120 V endast och om det fungerat?
Jag vill vara helt säker innan jag pluggar in den, annrs får jag gå och köpa en extern transformator.
Citera
2008-06-10, 20:26
Medlem
Nevyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziga
Har en specifik fråga till er som har amerikansk ps3.
Det står lite varstans att det finns en inbyggd transformator i ps3 och att det alltså inte spelar nån roll om man köper den i Sverige eller USA eller nån annanstans, iaf vad gäller nätdelen.
Således köpte jag en amerikansk maskin på ebay, vilken jag fick hem idag. Jag förväntade mig att det skulle stå 120-240 volt på undersidan, vilket det inte gör. Det står bara 120 Volt.
Det står heller inget om en inbyggd transformator nånstans i manualen.

Min fråga är om det står likadant på era konsoler, ni som köpt i USA? Alltså 120 V endast och om det fungerat?
Jag vill vara helt säker innan jag pluggar in den, annrs får jag gå och köpa en extern transformator.

Står samma på min och jag kör den via datorsladden.
Så det fungerar, var inte orolig.
Citera
2008-06-11, 17:19
Medlem
patrikbranns avatar
Niice.. fick hem min 80gb motorstrom bundle förra veckan.. bror testade den och allt fungerade.. (jag lollar mig lite nere i australien... faavvck!!)

Min ps3 köpte jag från ebay/usa, markerad "GIFT" men tullen tog den och åkte på moms. cirka 1200kr tror jag.
Men det var som sagt 80gb verisionen så jag är nöjd endå! Blev väl ungefär samma pris som en 40gb i sverige så.

Annars så beställde jag gta4 collectors från ebay/usa, men där åkte jag inte på nån tull så jag sparade typ 500kr PLUS fick en nice nummerplåt som inte finns i resten av världen
Citera
2008-06-12, 22:49
Medlem
Ufojesuss avatar
Om man funderar på att importera PS3 från asien kan det vara bra att veta att de censurerar bort blod etc. från många spel, oavsett region på skivan.
Citera
2008-06-13, 02:40
Medlem
Jag har börjat fundera på att beställa en Ps3:a från http://www.games-asia.com/ .

Men hur funkar det med bluray-filmer? Vilken region är det på dom asiatiska Ps3: orna? Och var kan man hitta regionsfria filmer?

Och finns det andra bra sätt att betala utan att använda paypal? Har inget kreditkort..
Citera
2008-06-13, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anthrax_e_gott
Jag har börjat fundera på att beställa en Ps3:a från http://www.games-asia.com/ .

Men hur funkar det med bluray-filmer? Vilken region är det på dom asiatiska Ps3: orna? Och var kan man hitta regionsfria filmer?

Och finns det andra bra sätt att betala utan att använda paypal? Har inget kreditkort..

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11496629&postcount=4742
Citera
2008-06-13, 03:14
Medlem
Antar att du syftar på den här biten?

"Kan jag kolla på DVD/Blue-ray film på en icke-europeisk PS3?"
Svar: Både Ja och Nej, det beror på filmen, är filmen regionsfri så går det, är den inte det så går det inte. Detta står på baksidan av filmen.
Alla de frågorna stämmer självklart även tvärt om så att säga, om du har en europeisk PS3 i USA.

Jag undrade bara vilken region dom asiatiska har, och vart man kan få tag på regionsfria. Inget svar på någon av frågorna i länken.

Men tack ändå. Jag kollade länken innan, och det stod mycket annat nyttigt där.
Citera
2008-06-13, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anthrax_e_gott

Jag undrade bara vilken region dom asiatiska har, och vart man kan få tag på regionsfria. Inget svar på någon av frågorna i länken.

blu-ray regioner:

Region code Area
A Americas; East and Southeast Asia; U.S. territories; Bermuda

B Africa, Europe, Oceania; Middle East; Kingdom of the Netherlands; British overseas territories, French territories; Greenland.

C Central and South Asia; Mongolia, Russia, and People's Republic of China.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in