2008-06-02, 11:12
Medlem
RonPaul2008s avatar
Om man går enligt vad som sägs i Zeitgeist så kommer vi passera fiskarnas år vid omkring 2150 och komma in i en ny tid, vattumannen. Detta år kommer en ny religion att uppstå men hur kommer denna bli till? Eftersom ingen av oss här lever då så kan man bara spekulara så låt oss göra det .

Vad tror ni kommer hända?
Citera
2008-06-02, 19:50
Medlem
kommer vara ett krig bland dom olika religionerna då. om det skulle komma en ny religion så skulle det vara svårt att få med folket, om dom inte kör den gamla stilen genom att tvinga och hjärntvätta folk.

skulle kunna tänkas att det skulle kunna komma en ny version utav kristendom, där religionen bygger på lagar men ingen gud.
Senast redigerad av saltkakan 2008-06-02 kl. 19:53.
Citera
2008-06-02, 21:34
Medlem
interassists avatar
Vad har det här med konspirationer att göra?

OnT: ja tror inte att jorden finns år 2150, eftersom att det tydligen finns en 10;e planet i vårat solsystem som passerar jorden år 2012.
Citera
2008-06-03, 02:09
Medlem
sett första delen av zeitgeist nu och jag måste säga att det var det bästa jag sett på länge. FUCK JESUS
Citera
2008-06-03, 03:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Inte mycket till konspirationsteori?

Men år 2150 tror och hoppas jag att den sekulära humanismen har svept undan all religiös vidskepelse och flummeri från jordytan.
Citera
2008-06-03, 08:40
Medlem
SLOBs avatar
Nej, det här är ju religion.

Konspirationer---->Religion.

/Mod
Citera
2008-06-03, 09:39
Medlem
Doxologys avatar
Jag vet precis vad som kommer att hända. Rockefeller kommer att introducera en ny religion genom alla banker, han kommer pumpa in pengar i kyrkor så att präster sakta men säkert ändrar teologin så att den helt plötsligt berör astrologin med sitt ursprung i solståndet. Det hela kommer att sluta i att USA:s president anordnar en terrorattack som slår emot Vita Huset och skyller på terrorister, anledningen är att han vill försäkringspengar och solståndet, detta har redan setts som en profetian i den nya atrologi-religionen som finansieras av bankväsendet och Rockefeller, enbart för att kunna genomföra Vita Huset attacken och förleda människorna.
Citera
2008-06-03, 12:02
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Jag vet precis vad som kommer att hända. Rockefeller kommer att introducera en ny religion genom alla banker, han kommer pumpa in pengar i kyrkor så att präster sakta men säkert ändrar teologin så att den helt plötsligt berör astrologin med sitt ursprung i solståndet. Det hela kommer att sluta i att USA:s president anordnar en terrorattack som slår emot Vita Huset och skyller på terrorister, anledningen är att han vill försäkringspengar och solståndet, detta har redan setts som en profetian i den nya atrologi-religionen som finansieras av bankväsendet och Rockefeller, enbart för att kunna genomföra Vita Huset attacken och förleda människorna.
Jag visste det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in