2008-06-02, 03:39
Medlem
Hej! Jag har sett en massa trådar med skämtsamma raggningsrepliker som "luktar den här trasan kloroform", "jag har stånd, och det är ditt fel" och "här är 500;- Sup mig snygg." Men vilka raggningsrepliker har ni dragit som verkligen fungerat?

Jag har glömt bort dom flesta tilfällen, men i går fick jag till en ganska rolig.
Vi satt ett gäng i en park och var ganska packade. Jag skulle följa med en kompis hem och sova över där, men hon skulle försvinna bort å kissa först. Jag gick fram till en tjej jag snackat med tidigare på kvällen och förde följande konversation

-Hej, ja ska dra nu, men jag väntar på min kompis som är å kissar. Det betyder att jag har c.a. fyra minuter på mig att ragga på dig.

-Haha, jaha, hur har du tänkt göra det då?

-Du är snygg, ska vi hångla?

-Va? men jag är ju nästan helt nykter och min kompis sitter brevid här å de skulle se skitdumt ut!

-men hon lyssnar ändå inte. (kompisen 'va? neej då' *kollar bort oskyldigt*)

-... Nähe, men fråga igen då.

-Du är snygg, ska vi hångla?

*C.a. fyra minuters hett kyssande*

Det gick aldrig längre en så, eftersom min kompis kom tillbaka och vi skulle gå, men det var ett ganska annorlunda sätt att ragga upp nån på som jag från början inte trodde skulle fungera alls!

Vad har ni för real-life erfarenheter? Det finns säkerligen mycke intressantare fall än mitt där ute!
Citera
2008-06-02, 03:42
Medlem
cannabinols avatar
Modiga sate, visserligen full var du men ändå - iskallt. Brukar inte ragga, brukar brukar låta det undermedvetna sköta allt.
Citera
2008-06-02, 04:21
Medlem
Alladins avatar
Det är lite missvisande att säga raggningsrepliker om man pratat med människan tidigare, snarare hade jag kallat det "icebreakers".
Och såna har jag väl använt mig av ganska ofta...
Citera
2008-06-02, 04:36
Medlem
Jüggernauts avatar
-"Din far måste vara tjuv"
-"Vad menar du?"
-"Du ser ut som en tattare" (istället för att han snodde stjärnorna och satte dom i någons ögon o.s.v.)
Citera
2008-06-02, 05:09
Bannlyst
Jag (A) Tjejen (B)

A - Hello there

B - Hello sir, want fun time?

A - Yes that's why I came to Thailand.

B - 500, I be good.

A - I'm sure you're good, but do you take it in the ass?

B - 700 bhat I do ass.

A - 600

B - 650

A - ok.. (Hon var het och 18 år)
Citera
2008-06-02, 05:33
Bannlyst
mina är väl mest som "aw, vad söt du är. Och fan vad ölsugen jag är, Men no cash.

Killen: Vad får jag av dig då?
Jag får min efterlängtade drink och drar därifrån. Funkar varje gång.
Citera
2008-06-02, 05:59
Medlem
ojz0rs avatar
Jag testade en ny förra lördagen som enligt tjejerna jag testade den på fungerade ganska bra.

- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej?
- Tillräckligt mycket för att bryta isen.
Citera
2008-06-02, 08:57
Medlem
Ösps avatar
"Ska vi gå på Coldplay?" funkade för 2,5 år sen. Får se om vi får biljetter till septemberkonserten

Edit: Framgick tydligen inte att vi var på Coldplay för 2,5 år sen också. God morgon!
Senast redigerad av Ösp 2008-06-02 kl. 08:59.
Citera
2008-06-02, 10:51
Medlem
bjohos avatar
"Hej, är det ok om jag raggar lite på dig" - Sagt med glimten i ögat har det fungerat utmärkt som isbrytare flera gånger. Ibland följt av;

"Hej, jag tänkte bara säga att du är den absolut vackraste tjejen här inne" - Har fungerat utmärkt i sig ett par gånger.

Ofta fungerar det i min erfarenhet bra att bara våga gå fram och prata lite med folk, har man bara lite självdistans och humor går det nästan alltid hem. Här kommer en liten klassiker, självupplevd så klart:

Jag: Hej, du är vacker.
Hon: *förvånat* Um... tack.
*pinsam tystnad*
Jag: Jisses va jag skäms just nu, det där lät ju som värsta B-repliken.
Hon: *skratt* Ja, faktiskt:
Jag: Det var verkligen inte meningen att det skulle bli så, det bara slank ur mig.
Hon: ... jaha?
Jag: Sanslöst va jobbigt det ska vara att bara gå fram och prata med någon i det här landet.
Hon: Ja, undrar varför det är så.

Konversationen gick vidare därifrån och kvällen avslutades med mig sittande vid ett bord i vild diskussion med ett gäng vackra damer. Blev inte mycket mer än så just den gången men det var roligare än att sitta och uggla över en ljummen svindyr öl.
Citera
2008-06-02, 12:04
Medlem
Lavas avatar
En kväll på krogen tillsammans med glada vänner och tillhörande rus, uppstod en vadslagning gällande killars svaghet för sex och enkla raka repliker.

Jag lottades den smickrande uppgiften att gå fram till tio utvalda killar med följande replik:
Citat:
"Hej! Jag är inte mkt för djupa diskussioner så jag går rakt på sak. Jag tycker du har allt som behövs för att jag ska fråga dig om du vill följa med mig hem för svettigt hämningslöst sex."

Åtta killar av tio tackade ja utan att blinka.
De två som tackade nej sa sig ha flickvän men att de uppskattade initiativet .

Så, den repliken borde väl anses slå väl ut för att skapa kontakt. Vet inte om den fungerar lika bra för killar dock

Notera att jag var 20år vid tillfället, vilket är extremt länge sedan.
Första och enda gången jag raggat.
Skulle jag få för mig att ragga något mer i livet är det tveksamt att jag kommer använda samma replik
Citera
2008-06-02, 12:19
Bannlyst
- Hey, får jag bjuda på en kyss?

- Ehmm..va? menar du inte en drink?

- Nope

använt den en gång... funkade superbra
Citera
2008-06-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attan
"jag har stånd, och det är ditt fel" och "här är 500;- Sup mig snygg."

Jag måste säga att jag gillar skämtsamma raggningnsrepliker ala "det är efterfest i mina kalsonger och du är bjuden". Humor överträffar det mesta.
Min pojkvän sa efter lite kladdande något något i stil med "oj förlåt, jag trodde vi kände varandra". Tyckte det var hysteriskt kul. Vet ej varför jag föll för det, det måste ha varit sättet han sa det på....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in