• 1
  • 2
2008-06-01, 23:45
Medlem
psi807s avatar
Flera spel flyter alldeles för fort konstant eller med oregelbunden hastighet, gemensamt är att det alltid går för fort eller emellanåt i normal hastighet och aldrig för långsamt. Är inte mycket till gamer, men de gånger jag vill stänga av hjärnan och lira lite GTA III, GTA Vice City, GTA San Andreas, Counter-Strike eller Counter-Strike (Condition Zero) så blir det helt enkelt inte mycket spelat. Quake III Arena fungerar däremot alldeles utmärkt.

"Stäng av en kärna" har jag blivit ombedd, fungerar temporärt. Efter att jag löst problemet på det sättet något tiotal gånger så är det dock tillbaka i det normala helvetet igen. Någon som har någon aning om vad detta kan vara?
Citera
2008-06-02, 09:41
Medlem
Tha Bounces avatar
sätt på vsync (borde heta frame limiter i gta spelen)
Citera
2008-06-02, 20:53
Medlem
psi807s avatar
Men vad är det som utlöser problemet? Aldrig hört talas om någon som haft trubbel med det innan...
Citera
2008-06-02, 20:57
Bannlyst
Din dator är för stark. Du måste stänga av och anpassa datorn efter spelet. Vad har du för processor? Vad har du för ramminne? I counter-strike ska du in i Steam - Games - Högerlicka på spelet - Launch options och skriva in -heapsize din processorkraft delat på två. Har du 2048 i ram ska du ha 1024 i heapsize. Samma sak gäller för de andra spelen, du har för bra dator.

Stäng av ena kärnan, minska användningen av ramminet så ska det lösa sig.
Citera
2008-06-02, 20:59
Medlem
aCeees avatar
Ctrl + Alt + Delete.
Klicka på processer.
Högerklicka på GTA.
Klicka på Ange Processortilldeling.
Checka ur antingen CPU 0 eller CPU 1.
Funkar varje gång.
Citera
2008-06-02, 21:44
Medlem
X_surfers avatar
http://www.amd.com/us-en/Processors/..._13118,00.html
AMD Dual-Core Optimizer borde lösa ditt problem om du har en AMD processor
Citera
2008-06-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
http://www.amd.com/us-en/Processors/..._13118,00.html
AMD Dual-Core Optimizer borde lösa ditt problem om du har en AMD processor

Som sagt kör du AMD är detta lösningen Intel har säkert något liknande, strunta i de andra förslagen där du bara botar symptomen istället för att göra något åt problemet.
Citera
2008-06-03, 00:01
Medlem
psi807s avatar
Ja jag tänker ignorera de andra förslagen som "bara botar symptomen" för av någon anledning fungerar det inte obegränsat antal gånger utan bara ett tiotal gånger (som jag skrev i mitt första inlägg, om någon läste det innan h*n postade ett tips med precis samma långsiktigt ickefungerande lösning). Okej, sammanfattningsvis har jag en för bra dator...? Geez, den har ju ändå drygt 2 år på nacken... Folk med betydligt nyare datorer har inga problem med detta, utan tillägg...? I just don't get it.
Senast redigerad av psi807 2008-06-03 kl. 00:04.
Citera
2008-06-03, 10:19
Medlem
thenewnjures avatar
Turboknappen?

Du kanske har glömt att trycka ur turbo-knappen om du har nån på datorn.

Om du inte har en aning om vad jag pratar om kan du läsa mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_button
Citera
2008-06-03, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Din dator är för stark. Du måste stänga av och anpassa datorn efter spelet. Vad har du för processor? Vad har du för ramminne? I counter-strike ska du in i Steam - Games - Högerlicka på spelet - Launch options och skriva in -heapsize din processorkraft delat på två. Har du 2048 i ram ska du ha 1024 i heapsize. Samma sak gäller för de andra spelen, du har för bra dator.

Stäng av ena kärnan, minska användningen av ramminet så ska det lösa sig.

Stämde inte mycket.

Heapsize ställer in hur mycket det får ta på ramminnena. Dock är det inte så enkelt att räkna ut som x/2 .

Du tar ramminnet(x) * 1024 så har du heapsize som du ställer in i launch options.
Citera
2008-06-03, 20:34
Medlem
psi807s avatar
Varför går inte Q3 för fort då?
Citera
2008-06-03, 21:02
Bannlyst
Du kan också ladda ned ett program som heter Winluncher XP, och där lägga in spelen du har, samt välja hur många processor kärnor du vill ha på.

http://www.majorgeeks.com/WinLauncherXP_d870.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in