2008-06-02, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dyxeldoff
mm nu ska den här fjollan sova

God natt..

Jag lovar att vara snäll i fortsättningen..
Citera
2008-06-02, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Trodde inte att Adversarius var så feg..

Han är ju helt tyst..

mm man måste vara ett modigt lejon för att kasta skit på folk på internet på dagisnivå
Citera
2008-06-02, 01:54
Medlem
West-ens avatar
Citat:
men han vill ju ändå att vi ska ha sex??
efter vi gift oss
annars blir det ju inga barn
hur hadde han tänkt att det skulle bli barn innan vi åt av äpplet

skumt att det var en förbannelse som gav oss en väg till välbehag och att ha det skönt
Det där har jag också funderat på, varför är det alltid välbehag som kristendomen varit emot i alla tider?
Man får dricka, men inte njuta av det.
Man får ha sex, i reproduktivt syfte.
Det är skumt, kan det bero på avundsjuka?
Givetvis har inte religionen svar på allt, ingen bok kan vara så garderad.
Citera
2008-06-02, 01:56
Avslutad
Citat:
mm man måste vara ett modigt lejon för att kasta skit på folk på internet på dagisnivå

Är det så?
Citera
2008-06-02, 02:10
Medlem
Tubbo, är det verkligen i enlighet med Jesus lära att hata sina medmänniskor och beskylla andra för hedendom (i synnerhet när du själv hatar Jesus folk)?
Citera
2008-06-02, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMI
Tubbo, är det verkligen i enlighet med Jesus lära att hata sina medmänniskor och beskylla andra för hedendom (i synnerhet när du själv hatar Jesus folk)?

För tusende och sista gången..

Jag är inte en god kristen..
Citera
2008-06-02, 09:38
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Javisst, glömt och förlåtet. Försök inte, din patetiska jävla hycklare, du har redan spytt ur dig nog med förvirrad dynga så det räcker och blir över för alla pseudokristna som besudlar detta land. Du kanske rentav borde ta steget fullt ut och gå med i sekten som ägnar sig åt synd och självisk hedonism hela livet för att slutligen be gud om förlåtelse på sin dödsbädd? Jag tror aldrig jag stött på en sådan förvirrad och desillusionerad stackare som du, aldrig har jag sett någon som är så monumentalt osäker i sin tro och som tar till såpass desperata metoder för att rationalisera sitt eget löjeväckande beteende. För varje mening du yttrar, späckad med infantilt övermod och undertryckt förvirring, klargör du allt mer hur jävla bortkommen du är... Det är urbota komiskt att betrakta hur du ständigt hoppar från fradgatuggande hatoffensiv till skenheligt, gudfruktigt tungotal. Erkänn att du är vilse(jaa, visst är jag vilse, därför söker jag mig till Jesus som min vägvisare) och unna dig själv en nystart i livet, försök finna stabilitet på andra håll.

Du verkar bära på mycket hat, det är inte hälsosamt.
Citera
2008-06-02, 09:43
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
slow down pls man ska inte ens tänka på sex enligt massor av kristna
allvarligt hur går det till om du knyer ihop det med frågan

tack för ett annars intresant och utömmande svar.

Den som påstår att han/hon aldrig tänker på sex är till 99% en hycklare, oavsett religiös inriktning. Människan kommer aldrig bli fullkomlig utan kan endast sträva efter att leva efter läran, det handlar om att förstå att vi inte är några personliga Gudar. Vi har fått vissa spelregler att förhålla oss till, sex är en gåva som tillfogar människan njutning. Att den missbrukas är en konsekvens av våran ofullkomlighet, det fina i kråksången är att det finns förlåtelse även för en människa som jag.

Skrik hycklare om du vill, det gör inget, även Gud vet att människan ofta hycklar, däremot kan vi sträva med uppsåten att göra rätt, förhoppningsvis klarar man detta en vacker dag.
Citera
2008-06-02, 09:44
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Du verkar bära på mycket hat, det är inte hälsosamt.
Är det inte? Vad tror du dig veta om det?
Citera
2008-06-02, 09:46
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Är det inte? Vad tror du dig veta om det?

Jag vet ingenting, absolut ingenting, det var lite förmätet av mig att tro det, förlåt.
Citera
2008-06-02, 22:58
Medlem
Trevligt folk här!
Citera
2008-06-02, 23:27
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Jag vet ingenting, absolut ingenting, det var lite förmätet av mig att tro det, förlåt.
Du är förlåten. Jag vet heller ingenting mer än att människor finner styrka på olika håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in