2008-06-01, 02:31
Medlem
NineLivess avatar
Ok, jag kan inte hålla mig.

Den här historien handlar om mitt första möte med den psykedeliska världen.
Det var nog ungefär fem år sedan när chris fortfarande var chris, det var på sommaren och vi var fyra pers, knatte, fnatte, tjatte och jag.

Vi hade alltså kommit till chris för första gången men var inga noobs av cannabis.
Det hade slaktats högkvalitativt gräs och stämningen var på topp, solen sken och stämningen var underbar.
Jag och trillingarna var redigt bänga och tänkte att det skulle vara mysigt att slunga i sig några svampar, varpå jag, knatte och tjatte delar en femma amazonazsvamp.
Vi sitter på en stor gräsmatta nånstans i närheten av pusherstreet och chillar när det är dags för svampen att glida in i bilden.
Tycker personligen att det inte smakade speciellt illa, typ som papper och hade inga problem att tugga upp dem.

Efter en stund så börjar det gå vågor i gräsmattan, de blir högre och högre och gräset är liksom metalicfärgat och jag känner hur jag börjar känna mig ruggigt nöjd.
Vågorna blir högre och högre och jag börjar småfnissa för mig själv, kollar upp mot solen och ser till min förtjusning hur det regnar fraktaler från himlen, överallt.
Jag är såklart väldigt imponerad av detta och ligger och rullar runt som ett mongo i gräset ooch skrattar.

Efter en stund bestämmer jag mig för att snacka lite med knatte, fnatte och tjatte. Både Knatte och Tjatte är i detta nu lila och har två ansikten som cirkulerar runt varandra, svårt att hålla fokus.
Fnatte som inte har trippat kommer med en lång baguette och erbjuder en tugga, när jag smakar känns det som om mina läppar sitter en halvmeter från munnen, mycket skum känsla.
Vi chillar kvar i gräset och röker en sköning till och Fnatte som inte har trippat börjar i detta läge bli avundsjuk och går och köper sig lite svamp själv.

NU är det en stunds fascination över allt som rör sig och alla fraktaler men vi bestämmer oss för att ta en promenad.

Nu börjar det spåra.
På pusherstreet kommer någon dansk fram och börjar prata, troligvis försöker han sälja något. Jag och Tjatte står och tittar på honom en stund innan jag rycker åt mig det han har i handen, någon sorts tidning, sen går vi vidare.
Plötsligt är han där igen och vill ha tillbaka sina grejer (troligvis för vi inte betalade något), jag apskrattar och kastar grejerna på marken och går vidare.

Nu är det riktigt trippat, major time.
Dags att gå på toa tänker jag och går in på en skabbig toa på pusherstreet.

Minneslucka. Finner mig själv inne i ett kolsvart utrymme och har ingen aning hur jag hamnade där, vet inte heller var polarna är.
Lätt panikkänsla som sprider sig.
Lyckas hitta en utgång och kommer rakt ut på gatan igen där Knatte Fnatte och TJatte står och väntar, ouff vad nöjd jag blir, känner mig som Marco Polo som lyckats hitta dem. Nu börjar även Fnatte att bli trippap och är så nöjd att han säger att han är större än gud.
Jag berättar om äventyret på toan och alla skrattar.

Vi går vidare, allting eskalerar. Närminnet är i detta nu ca 2 sekunder.
Jag slås av att det verkar vara väldigt mycket transvestiteter här och var, skum hallis eller så var det så, helt ärligt talat så såg alla männsikor rätt skumma ut, vissa som änglar och vissa som transor.

Som av en slump så är det ett riktigt tungt gatuband som står och spelar, typ manu chao / storbandsaktigt. Vi dansar på gatan och jag delar en spliff med okänd människa jag möter. Allt är helt magiskt.
Vi bestämmer oss för att gå en promenad och utforska christiania.
Efter en stunds traskande är vi plötsligt i något sorts bostadsområde inne i chris, känns som alla stirrar, jag bryr mig inte, är kung, övermänsklig och skrattar åt exakt allting.
Plötsligt är vi vilse, ingen vet vilken väg vi kom ifrån eller vart vi är på väg.
Som tur är verkar Fnatte mer e:ad än trippad (han åt mexar, vi åt amazon) och lyckas efter att han förklarat hur grym han är föra oss tillbaka mot pusherstreet. Allting kantas av regnande fraktaler och det ser ut som nån häller ner färghinkar på himlen.
Vi har nu åstadkommit väldigt lite men det har säkert gått tre timar eller mer.
Tillbaka på pusherstreet är allt bra men det börjar skymma.
Lyckas handla lite thaistickor och få någon okänd att rulla en gås till oss alla.
Vi röker med ett gäng nya vänner och bara skrattar helt okontrollerat hela tiden.
Till slut lyckas hela ligan fatta ett gemensamt beslut att vi ska tillbaka till vandrarhemmet och vi glider ut ur chris.

Väl utanför visar det sig bli ett mycket svårt projekt att få en taxi utan att bli överkörd, men efter ett tag kommer en bil som snarare plockar upp oss. Och jag kan fan svära på att det skimrade mer om den bilen än övriga.
Taxixhaffisen visar sig varar rätt ung och verkar dessutom förstå att vi är svårt trippade, han tar det lugnt och vi lyckas förklara vart vi ska.
Han frågar om vi har haft kul i Köpenhamn varpå alla skrattar sönder bilen, han garvar också och drar på stereon.

Detta var den skönaste åkturen i hela mitt liv, han drog på någon skön trance/techno som i det läget lät hur sjukt bra som helst och vi bara sjönk ner i sätena. Att han körde fort som fan och som en biltjuv gjorde bara allt bättre.

Tillbaka till vandrarhemmet så tar vi en promenad runt redlight och skrålar lite och garvar sen går vi tillbaka igen.

Nu börjar trippen avta och alla är rätt trötta så vi dricker massa juice för att matta ut den lite mer, känns som det fungerar (kan varit placebo) sen proppar vi en chillum med malanacream hasch och blir redigt stångade.
Nu känns trippen rätt avlägsen, det enda som återstår är lite flummiga CEV och vi bestämmer oss för att sova så vi ska orka med nästa dag.

Jag tror fan inte att man kan ha en bättre första upplevelse med psykedelia än vad vi hade, allting var så grymt, hallisarna var grymma, allting pulserade/skimrade/regnade fraktaler, har aldrig skrattat så mycket nånsin, allting var så sjukt bra.
Skulle uppskatta att det hela höll sig ca 5-6 timmar, som kändes som en vecka.
Tummen upp för svamp, och mer skulle det bli
Helt magiskt.
Citera
2008-06-01, 22:31
Medlem
Psynons avatar
Måste ha varit en väldigt skön tripp låter det som! Har dock aldrig provat svamp men den dagen kommer för mig också någongång
Citera
2008-06-02, 00:33
Bannlyst
Blir ju ruskigt sugen på svamp! damn! Magiska svampar kan man ju inte få för mycket av .. ehh just det det kan man ju.. men ändå!
Citera
2008-06-02, 02:00
Medlem
mufflonfårs avatar
Lät jävla najs! Förjävligt med chris's utveckling btw
Citera
2008-06-02, 09:06
Medlem
B_F_Gs avatar
Damn!
Låter ju helt underbart. Att du har hållt inne den där rapporten i 5 år...
Man blir ju bra sugen på att prova på svamp.

Lite ot, men här kommer frågan: Är svamp för övrigt något man vågar beställa hem, eller fastnar det lätt i tullen?
Citera
2008-06-02, 09:08
Bannlyst
fin rapport
Citera
2008-06-02, 12:20
Medlem
NineLivess avatar
Ja det var tamigfan riktigt underbart, en riktig mvg-tripp.
Det fanns inte en antydan till nojja förutom några vilsna sekunder i mörkret på toaletten, mådde inte ens illa innan de färgade på. Redan när vi låg på gräsmattan och den förvandlades till en böljande djungel visste jag det skulle bli kul.

Ja det är mycket trist att chris inte längre är vad det var
Citera
2008-06-02, 12:51
Medlem
flashen00s avatar
Klockren 5/5
Citera
2008-06-02, 14:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B_F_G
Damn!
Låter ju helt underbart. Att du har hållt inne den där rapporten i 5 år...
Man blir ju bra sugen på att prova på svamp.

Lite ot, men här kommer frågan: Är svamp för övrigt något man vågar beställa hem, eller fastnar det lätt i tullen?
Det vågar man, går oftast igenom tullen om man inte tar fedex som fraktalternativ ...har hört att BM också funkar bara man inte gör för stora beställningar.

Härlig rapport föressten ...blir själv rätt sugen nu när det dessutom är sommar.
Citera
2008-06-03, 20:34
Medlem
Maxen-ftws avatar
Lät för jävla härligt!
Citera
2008-06-04, 00:17
Medlem
saftad_burks avatar
Jag skrattade högt på flera ställen, låter som en bra tripp! Riktigt jävla skitbra!
Citera
2008-06-04, 12:48
Medlem
Morfars vredes avatar
Härlig tripp, låter som att du hade kul!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in