2008-06-01, 01:25
Medlem
Om man i en sån där lite grabbig hysh-hysh pratstund (eller om man pratar med en tjej, skämtsam dito) råkar nämna att man istället för porr afnjuter hentai så brukar reaktionerna oftast vara av slaget:

"ööh, är du typ störd?" eller "vaddå, runkar du till tecknat?" eller det roligaste av allt

"Hentai? Det är ju typ bara tentakler och tortyr!"

Vilket troligen beror på att människan sett typ Angel Blade och dragit sina slutsatser

Vad kommer denna mistänksamhet mot tecknad porr ifrån?

Hur kommer det sig att det anses mer udda att onanera till en tecknad film, som pga sin natur faktiskt innehåller stora mängder interaktion mellan individerna, än att onanera till ännu en massproducerad "stor kuk+tjej = slafs" skitfilm?

Det underligaste är att vissa anser att det är underligt att runka till tecknat, bara för att det är tecknat! De verkar helt ha missat att den mänskliga hjärnan är programmerad att se och lägga till mänksliga drag i VAD SOM HELST som har särskilda linjer.

Det är så smilys fungerar, i sin grundform :-)

eller en fitta kanse : / ( ' ) \ (asfult, men ni förstår min poäng, och jag improviserade)

En teori är att de som anser att det är konstigt, pga sin natur, aldrig har testat.
Det skulle kunna förklara deras förvåning över att bilderna kan ha någon effekt.

Dissssssskutera!
Citera
2008-06-01, 02:15
Medlem
Martors avatar
det är ju udda att runka till tecknat annars hade ju alla dina kompisar gjort det... om det är fel eller ej det kan ja inte svara på men skulle min kompis sagt att han runkade till tecknat skulle ja tänka på kalle julafton och garva sönder...

små full vet inte vad jag snackar om god natt
Citera
2008-06-01, 03:07
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Lite tabu är det men inget jag klandrar någon för, man tänder helt enkelt på olika saker. Tänder själv på hentai men sitter inte och hudar till det.
Citera
2008-06-01, 12:52
Medlem
Meursaults avatar
Jag gör det nuförtiden eftersom jag lovat min tjej att hålla mig borta från porr. Det är ett litet kryphål som jag iofs inte har berättat om, men va fan det är en definitionsfråga.

Milk Junkies är jävligt bra om man gillar tuttar .
Citera
2008-06-01, 14:29
Bannlyst
Du går inte igång på riktig vulva när tillfället väl ges då?
Citera
2008-06-01, 15:35
Medlem
Qlubs avatar
Flera år sedan när man var en liten grabb satt man och runkade massivt till sådant där. Nu klarar jag inte ens av vanligt porr. Alla har sina olika fetishar. Dina är brudar med rosa ögon och hår. Groteskt stora bröst och små små rosa bröstvårtor. Och som ska bli knullad av demoner och diversa ting
Citera
2008-06-01, 17:09
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag tyckte också om hentai när jag var yngre.
Men det känns som det mesta i genren är totalt fantasilöst, fult tecknat och massakrerat av den japanska kulturen (massvis av äckel (bajs, slem, inälvor) och tjejerna ska vara löjligt unga (och se ännu yngre ut) samt bli dominerade på de mest brutala sätt möjliga).
Citera
2008-06-01, 17:29
Medlem
t0rsks avatar
Hentai?

ööh, är du typ störd??
Citera
2008-06-01, 18:32
Medlem
Qlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Hentai?

ööh, är du typ störd??

Alla tänder på olika saker. Deal with it.
Citera
2008-06-01, 22:32
Bannlyst
Jag kopplar alltid ihop tecknat, i första hand, till någonting som barn ser på och tycker är roligt. Det som är tecknat är oftast en fantasivärld, därav varför barn tycker om tecknat.

Porr med robotar, aliens med 50 cm kukar som knullar småflickor med gigantiska bröst tills de får kuken in genom röven och ut genom munnen, ja, det låter helt enkelt för osannolikt för att en vanlig svensson skulle kunna tända på det.

Grotesk porr som dessutom är tecknat blir en konstig kontrast helt enkelt, enligt mig. Det är både barnsligt men också riktigt jävla vidrigt på samma gång, vilket många finner riktigt motbjudande.

För att svara på din fråga. Hentai är en fantasivärld, den påstådda interaktionen du nämner är inte ens verklig, varför tror du då att människor tycker att det är udda med hentai? Det är helt befängt att försöka sammankoppla vanlig porr och hentai genom att säga att det sistnämnda är fullt normalt eftersom det sker en interaktion mellan deltagarna, precis som i en vanlig porrfilm.
Citera
2008-06-01, 23:05
Medlem
Som jag har fattat det tycker TS att det sker mera interaktion mellan individerna i Hentai än i vanlig porr. Det beror säkerligen på vad man hittar för ngn film, men skulle det vara en bra och välproducerad vanlig porrfilm med en någorlunda "handling" så bör den kunna förmedla just interaktionen. Men sådana är ganska svåra att finna. Där håller jag med TS när han säger "Stor kuk + tjej = slafs" beskrivning. Men, det är också så att det är svårt att finna detta inom Hentai då det ofta finns många konstiga saker där. T.ex. som någon tidigare nämnt robotar med 50cm kukar. Men, är det inte bättre att skita i båda två, gå ut, leta upp någon villig att gå igenom hela proceduren. Då får du känna närheten, uppleva interaktionen och allting själv Är inte det ändå det klart bästa?
Citera
2008-06-02, 00:11
Medlem
Tigresss avatar
Oj, hade inte förväntat mig den här typer av svar... Gör mig väldigt förvånad - hentai för mig är inte alls så underligt eller konstigt som vissa i den här tråden argumenterar för att det är.

För mig är hentai en försköning av verkligheten - vissa saker förstärks, andra tonas ner - man slipper t.ex. se en finnig, hårig mansröv när man försöker ha en trevlig stund med sig själv. Det blir mer tilltalande positioner, ställningar och kroppsrörelser när de fysiska lagarna inte påverkar "skådespelarna".

Citat:
Ursprungligen postat av Fnutten
Porr med robotar, aliens med 50 cm kukar som knullar småflickor med gigantiska bröst tills de får kuken in genom röven och ut genom munnen, ja, det låter helt enkelt för osannolikt för att en vanlig svensson skulle kunna tända på det.
Det är klart att det extrema finns med i hentai - på samma sätt som det finns extremer inom "vanlig" porr också. (Det är bara att kolla igenom forumsdelen "alternativa sexualiteter" för att hitta bevis för det.)
Inom hentai finns det vaniljsex, gaysex, bondage, onani, gangbangs... precis som i vanlig porr. Den enda lilla twisten - som jag tror du (Fnutten) hakar upp dig på - är att hentai kan gå ett steg längre.

Hentai kan helt frikoppla sig från verkligheten och få ner människors fantasier på film. Och, med tanke på att människan är ett sånt djur som hon är, så leder detta till att filmer med tentakler, robotar, demoner, och andra extremer också skapas.

Det är synd om det skulle vara så att ni dömer ut hela hentaigenren för dessa extremer som ni ogillar, det finns en hel uppsjö av vanlig tecknad svenssonsex för er om det är sånt ni vill ha...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in