2008-05-31, 21:32
Medlem
Protoman85s avatar
Jag är en Ateist, en mycket övertygad sådan och jag håller på att göra en dokumentärfilm om religion som jag ska försöka få visad på filmfestivaler och kanske i TV. En sektion av dokumentären ska innehålla illustrationer och beskrivningar av bibelhändelser och "mirakel". Jag tänkte göra det i MSPaint eller photoshop för att göra det lite mer unikt och ville kolla om nån skulle vilja göra det åt mig? Jag tänkte bli klar med filmen till slutet av augusti så det är bra om du arbetar fort. Jag kan inte betala något, bara erbjuda credit i eftertexten.
Intresserad? Svara här eller maila "rallarbarn@hotmail.com"

Johan
Citera
2008-05-31, 23:24
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protoman85
Jag är en Ateist, en mycket övertygad sådan och jag håller på att göra en dokumentärfilm om religion som jag ska försöka få visad på filmfestivaler och kanske i TV. En sektion av dokumentären ska innehålla illustrationer och beskrivningar av bibelhändelser och "mirakel". Jag tänkte göra det i MSPaint eller photoshop för att göra det lite mer unikt och ville kolla om nån skulle vilja göra det åt mig? Jag tänkte bli klar med filmen till slutet av augusti så det är bra om du arbetar fort. Jag kan inte betala något, bara erbjuda credit i eftertexten.
Intresserad? Svara här eller maila "rallarbarn@hotmail.com"

Johan

beskriv dokumentären lite mer och gärna bildernas funktion i dokumentären. söker du proffs eller amatörer?
Citera
2008-06-01, 12:22
Medlem
Protoman85s avatar
Okidoki

Jag ska illustrera delar av bibeln och historiska händelser på ett roligt sätt.

Du kan se två andra video som jag ritat på det sättet för en inblick i vad jag menar:

http://www.youtube.com/watch?v=kQrd6a8m4iA
http://www.youtube.com/watch?v=S1DT3oCsrNY

Ett exempel, Moses är på ett berg och hackar ut stentavlorna som han sen
visar för folket och säger att de är från Gud. Inga repliker, bara illustration.
Mitt intro till dokumentären ska vara bilder på tomten, tandfén och påskharen, som en man presenterar, sen frågar han om hon förstått, en liten flicka säger
"Ja, pappa" och han svarar: "Bra! Då är du redo att höra om den största
sagofiguren av dom alla, Gud!"

Så det är alltså satir det handlar om. Jag vill med dokumentären driva med
religionernas brister samtidigt som jag ifrågasätter deras nödvändighet som koncept.

Jag letar inte efter proffs, bara de som kan rita lite bättre än mig.
Citera
2008-06-01, 12:58
Medlem
dark horses avatar
Övning ger färdighet, det är bara att sätta igång och öva.

How to paint the MONA LISA with MS PAINT, på 5 minuter, imponerande.

How to draw a car in MS. Paint, på 5 minuter, imponerande.

MS.Paint är fortfarande samma program som kom med Windows 3.1, ungefär som Notepad.
Citera
2008-06-03, 23:24
Medlem
Protoman85s avatar
Ny fråga

Jag behöver inte längre hjälp att rita, men jag skulle uppskatta lite brainstorming angående vad jag ska kalla dokumentären.

Den driver med religion och är både komisk och faktuell, och slutpoängen kommer vara "Vi behöver inte Religion". Så vad kan man kalla den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in