Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-31, 18:59
Medlem
jabbe91s avatar
Tja! Har då köpt ett Asus P5KPL-E modekort. Jag installerade ljuddrivrutinerna som var med på cd skivan man fick. när jag dubbelklickar på en låt står det följande: Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska. När jag försöker installera om drivrutinen står det att det itne går att installera. Någon som har samma problem eller som vet något som hjälpa mig??
Citera
2008-05-31, 19:55
Medlem
jabbe91s avatar
Glömde att skriva, när jag testar i mitt ljudprogram med typ demo för att se om högtalarna fungerar så kommer det ljud, men när ajg ska starta en ljudfil så ploppar det upp, Hjälp snabbt
Citera
2008-05-31, 20:06
Bannlyst
Hur ser det ut i Device Manager? Finns det ett utropstecken vid ljudenheten?

Ett tips kan vara att kolla på ASUS hemsida, och tanka hem senaste drivrutinen därifrån.

Direktlänk till download-sidan för ditt moderkort:

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5KPL-E

Glöm inte att avinstallera befintlig ljuddrivrutin via Device Manager innan du installerar den nya.
Citera
2008-05-31, 23:26
Medlem
jabbe91s avatar
Okej! Vad är device manager?? Nån som kan hjälpa i msn:s fjärrhjälp??
Citera
2008-05-31, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Okej! Vad är device manager?? Nån som kan hjälpa i msn:s fjärrhjälp??

MSN Fjärrhjälp? Hur gammal är du egentligen?

Du hittar device manager i Kontrollpanelen under System.

Resten får du klura ut själv.
Citera
2008-06-01, 00:37
Medlem
jabbe91s avatar
med device manager så menar ni v'll Enhetshanteraren??
Citera
2008-06-01, 01:03
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Hur gammal är du egentligen?

Mjaa, "jabbe91" 91or fyller väll 17 iår?
Citera
2008-06-01, 11:19
Medlem
jabbe91s avatar
Men, jag är inte 17 år för hundrande gången skrev bara det när jag registrerade mig, jag skriver här inne för jag behöver hjälp, om du ska tjafsa så behöver du inte skriva, need help, not tjafs
Citera
2008-06-01, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Men, jag är inte 17 år för hundrande gången skrev bara det när jag registrerade mig, jag skriver här inne för jag behöver hjälp, om du ska tjafsa så behöver du inte skriva, need help, not tjafs

Du har fått tillräkligt med hjälp för att åtminstone börja göra något åt problemet. Och ja, Device Manager är detsamma som Enhetshanteraren på svenska. Om du inte lyckas uppdatera drivrutinen, så får du vända dig till manualen för ditt moderkort och läsa igenom Troubleshooting-avsnittet. Om inte heller de tipsen som finns där fungerar, så får du vända dig till den affären där du köpte kortet för support, och i sista hand direkt till tillverkaren.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-06-01 kl. 12:34.
Citera
2008-06-01, 17:43
Medlem
jabbe91s avatar
Okej! jag ska försöka !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in