2008-05-31, 18:23
Medlem
eastman88s avatar
Jag har precis inhandlat mig en ny bräda från Kahalani (som är 1000 gånger bättre än min gamla bräda). Nu letar jag efter de ultimata ställena att köra på. Som cruisingbräda och transportmedel har jag inget att klaga på. Men när man känner för lite mer fart vet jag inte riktigt vart jag ska leta. Någon som har något tips om vart det finns sköna, långa, breda backar utan allt för mycket trafik runt stockholm? Jag bor i Österskär (Åkersberga) norr om stan, så ju närmare desto bättre.
Citera
2008-06-01, 10:51
Bannlyst
kolla longboard.eu's spots, där kan du nog finna vad du är ute efter.
Citera
2008-06-01, 11:34
Medlem
eastman88s avatar
tack för tipset
Citera
2008-06-03, 11:22
Medlem
silberskys avatar
Du har ju motorvägen / 90-vägen som går ut från åkerberga mot stan.. den har en del backar
Citera
2008-06-03, 14:49
Medlem
eastman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky
Du har ju motorvägen / 90-vägen som går ut från åkerberga mot stan.. den har en del backar

haha fatta hur mkt men har suktat efter stavabacken (den innan golfbanan när man åker mot berga) när man kört förbi med bilen, skulle va underbar. dock för mkt trafik på dagen och för oberäkneligt på natten. körde en schysst backe bakom KTH igår, riktigt nice.
Citera
2011-09-04, 21:16
Medlem
Antebanteseans avatar
O.T fråga. Finns det någon lag mot att åka longboard i tunnelbanan? Såg en polis stoppa en kille på longboard häromdagen.
Citera
2012-09-03, 20:19
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antebantesean
O.T fråga. Finns det någon lag mot att åka longboard i tunnelbanan? Såg en polis stoppa en kille på longboard häromdagen.

Tror inte det.
Har aldrig åkt longboard, och bara skateboard, men detta ser inte helt fel ut:
https://www.youtube.com/watch?v=kkviQ41u0eQ

Finns det några bra ställen i sthlm eller? Tror att man måste åka utomlands om man ska hitta en soft backe att bara glida nerför..
Fast snart är det vinter, då kan man åka lite snowboard iallafall!

edit: Sorry för sen jävla bump.
Citera
2013-06-22, 18:24
Medlem
[complex]s avatar
Åkte lite longboard igår av...slump. Var ett gäng som hade det och sen drog jag och syrran och en annan ut ett tag och bara åkte runt. hehe. Jag är helt nybörjare. Känns skumt när man åkt vanlig skateboard, men det är klart enklare, men ovant. Sen det där med att bromsa och sånt...

Vet inte riktigt om jag ska införskaffa mig en longboard snart och dra till nått sjysst ställe i sthlm med nån backe. Sen vilken typ av bräda man ska ha..

Men longboard är soft. Glider mycket mjukare helt klart och enklare att svänga. Färedrar vanlig skateboard eftersom jag växte upp med det, men kanske fixar en longboard snart. Rätt skönt att rulla runt på..

edit:
Denna kille i länken över har koll på hur man bromsar in när man åker fort iallafall. Det där krävs träning..
Så jag gjorde med vanlig skateboard förr när det gick fort och så. Men longboard är annorlunda..
Senast redigerad av [complex] 2013-06-22 kl. 18:31.
Citera
2013-06-29, 15:20
Bannlyst
bor själv norrut, där vägarna är ganska tomma på kvällarna, och inte så mycket folk överallt.

var i Stockholm för 2 veckor sedan, hade ingen bräda med mig, men jag förstod inte var det är folk åker någonstans? bara omkring på stan bland folkmassorna? man lär ju får bromsa stup i kvarten. eller åker ni mer utanför stan?
Citera
2013-06-29, 17:59
Medlem
Patiences avatar
Finns många fina spots runt bläcktornet och sofia kyrka på söder.

Det bästa vi hittat vad gäller run är att börja uppe vid sofia kyrka och dra hela bondegatan ner och sedan en slide till barnäsgatan, men det går såklart lika bra att bromsa (Det är en L-sväng och du kommer med hög fart). Nattetid givetvis.

Kul att du köpt dig en redig bräda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in