2008-06-01, 21:52
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor_stenen
eftersom allt dom lär ut är bara teorier. finns ju inte mycke bevis som kan styrka de dom säger. jävla patetiskt tid man lever i

ska dom leka me teorier om evolution i skolan skulle jag också vilja se extrema ideologier och rasforsking i skolan, även också bibelforsking å de grejs. så man själv får avgöra vad man vill tro på(eller om ens nå skit)

Först och främst finns det mängder av bevis och belägg för evolutionen. I princip alla biologer är överens, och det råder ingen särskild konflikt i frågan, vetenskapsmän emellan. För det andra har du missuppfattat vad ordet "teori" betyder i vetenskaplig bemärkelse. Läs om, läs rätt.

För det tredje undrar jag vad det är för jävla idé att låta eleverna själva välja vad de tror är sant och inte.
"Det här är ett lejon! Eller en elefant. Välj själva." "Andra världskriget började 1939. Eller 1925. Välj själva vad ni tror". Skolan ska ju vara den plats där man lär sig det som erkänns som fakta. Jorden snurrar runt solen varesig du vill det eller inte, och organismer utvecklas med tiden och bildar olika arter, varesig du vill det eller inte. All fakta tyder på det.
Citera
2008-06-01, 22:01
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Hej, jag ska skriva ett arbete i skolan, ett argumenterande tal emot evolutionsläran och att den lärs ut i skolorna. Hjälp och tips är alltid välkomna!

Tack på förhand

För att ungarna inte ska få veta sanningen såklart......Det är bättre att skoja till det lite med dom små liven!
Citera
2008-06-01, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
För att ungarna inte ska få veta sanningen såklart......Det är bättre att skoja till det lite med dom små liven!

Ja visst..

Säg att han kommer till helvetet om han smuttar på glasyren..
Citera
2008-06-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Hej, jag ska skriva ett arbete i skolan, ett argumenterande tal emot evolutionsläran och att den lärs ut i skolorna. Hjälp och tips är alltid välkomna!

Tack på förhand

Vad är din egen ståndpunkt i frågan?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här