2008-05-31, 14:37
Medlem
_Dante_s avatar
Är det inte så att religion endast är till för folk som annars inte kan fylla sina liv med något som dom tycker är roligt och tillfredsställande?

Och att dom till varje pris måste se en storartad mening med sina liv, och inte kan "face the fact" att det inte är så allvarligt det här med att vi finns till...Det råkade bli så nu bara....En del gillar tennis, en del hoppar bungiejump, och en del samlar på frimärken.....Och allt detta är meningen med livet......Chill dudes....
Citera
2008-05-31, 14:43
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Är det inte så att religion endast är till för folk som annars inte kan fylla sina liv med något som dom tycker är roligt och tillfredsställande?

Och att dom till varje pris måste se en storartad mening med sina liv, och inte kan "face the fact" att det inte är så allvarligt det här med att vi finns till...Det råkade bli så nu bara....En del gillar tennis, en del hoppar bungiejump, och en del samlar på frimärken.....Och allt detta är meningen med livet......Chill dudes....
"Vi skapar vår egen mening" är en sanning som verkligen hamras in. Om ni trivs med den meningen och sanningen, om ni vill vara era egna gudar, finns det ingen som stoppar er. Men det är en livsåskådning bland andra, med konsekvenser.

Det sagt kan jag nog bekräfta dig i din analys:

Jag vill ha något storartat i mitt liv, jag har svårt att fylla mitt liv med annan mening och tron är för mig ytterst tillfredsställande.
Citera
2008-05-31, 15:49
Medlem
Citat:

Bismillah

Svar på det första påståendet - nej.

Svar på det andra påståendet - din mening med livet är inte min. Din mening med livet är för ytlig för mig.

Och du - man kan har intressen i samma utsträckning som icke troende har, det är en del av livet. Men de brukar oftast skifta. Medan andlighet är bestående.
Citera
2008-05-31, 16:47
Medlem
Doxologys avatar
Njee. Verkligen inte, har tusen saker att hinna med, snarare blir man lite nedstämd ibland för att man inte hinner bejaka andligheten såsom man hade velat om tiden funnes.
Citera
2008-06-01, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis

Det sagt kan jag nog bekräfta dig i din analys:

Jag vill ha något storartat i mitt liv, jag har svårt att fylla mitt liv med annan mening och tron är för mig ytterst tillfredsställande.

I second that motion..
Citera
2008-06-01, 16:54
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Svar på det första påståendet - nej.

Svar på det andra påståendet - din mening med livet är inte min. Din mening med livet är för ytlig för mig.
Och du - man kan har intressen i samma utsträckning som icke troende har, det är en del av livet. Men de brukar oftast skifta. Medan andlighet är bestående.

Tjenare!

Jag kanske har större visioner om vad som komma skall än vad ni "vanliga" troende kan föreställa er i era vildaste fantasier.....Jag kanske är en riktig djuping vad gäller existensiella fantasier...

Fast jag vet inte ifall jag vill yppa dem offentligt...Ni kanske tror jag är galen då?
Citera
2008-06-01, 16:59
Avslutad
Citat:
...Ni kanske tror jag är galen då?

Nej då.. vi är inte ateister.. varken nutid eller jag själv..

Vi uppmuntrar ditt sökande efter Gud..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in