2008-05-31, 09:33
Bannlyst
Jag har nyligen börjat intressera mig av skvaller. Hänt bild är ju den snabbast växande. Och den handlar ju om utländska kändisar som Brad Pitt och Beckhams.

Utländska kändisar kan vara relativt okända men ändå ha fester som kostar mer än vad svenska kändisar tjänar tillsamans. Svenska kändisar gör allt för att lämna Sverige och dra till ex Kalifornien. Svenska artister sjunger ofta på engelska i hopp om att lämna Sverige.

Jag bryr mig inte om kungabarnen eller Robinson Robban. Jag vill läsa om Beckhams otrogne man. Om Tiger woods lustjakts-present till Elin.

Är Svenska kändisar tråkiga? Börjar tidningarna ta mindre om kungabarnen och mer om Amerikanska kändisar?
Senast redigerad av Saxon_Flix 2008-05-31 kl. 09:40.
Citera
2008-05-31, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Jag har nyligen börjat intressera mig av skvaller. Hänt bild är ju den snabbast växande. Och den handlar ju om utländska kändisar som Brad Pitt och Beckhams.

Utländska kändisar kan vara relativt okända men ändå ha fester som kostar mer än vad svenska kändisar tjänar tillsamans. Svenska kändisar gör allt för att lämna Sverige och dra till ex Kalifornien. Svenska artister sjunger ofta på Engelska i hopp om att lämna Sverige.

Jag bryr mig inte om kungabarnen eller Robinson Robban. Jag vill läsa om Beckhams otrogne man. Om Tiger woods lustjakts-present till elin.

Är Svenska kndisar tråkiga? Börjar tidningarna ta mindre om kungabarnen och mer om Amerikanska kändisar?

Skvaller är idiotens nöje, lev ditt egna liv istället.
Citera
2008-05-31, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Skvaller är idiotens nöje, lev ditt egna liv istället.

Helvete vad jag särskrev!

Leva mitt egna liv? Jo ge mig ett par miljarder så jag kan leva som en Amerikansk kändis för en dag!
Citera
2008-05-31, 10:15
Medlem
Svenska kändisar är urtråkiga. De enda spännande kändissvenskarna att läsa om är ju de som gjort mer eller mindre karriär "där borta" tex peter stormare (min åsikt då). Känns som att det är större klyfta mellan skådis-sverige och det vanliga sverige, om man jämför med kändis-USA och vanliga USA. Eller så kanske det är precis tvärtom och våra skådisar här helt enkelt är för medelsvensson för att de ska bli spännande? Det finns mycket att analysera här!
Citera
2008-05-31, 10:27
Medlem
Menar du att ditt eget liv inte är värt att leva utan ett par miljarder.

Är ditt eget liv så torftigt och din tillvaro så oerhört tråkig att du måste köpa veckotidningar med glansigt papper och tjusiga bilder för att kunna drömma dig bort. Bort till Amerika. Bort till en värld som inte är verklig. En värld, där såna som du tror att alla kändisar har ett par miljarder och bara åker runt och ler hela dagarna. På kvällarna håller de fester för sina kändiskompisar och alla fester kostar mer än vad svenska kändisar tjänar tillsammans. En värld där vackra, lyckliga och kända människor lever ett glamouröst, bekymmerslöst liv, precis som på bilderna!

Citat:
Svenska kändisar gör allt för att lämna Sverige
Jasså, gör dom? Visst, många artister vill slå även utomlands för att på det sättet nå en större publik - och därmed sälja fler skivor/filmer eller vad det nu rör sig om. Men lämna Sverige? I think not.

Är du så tråkig? Börjar du intressera dig allt mindre för kungabarnen och mer för amerikanska kändisar? Festar inte kungabarnen tillräckligt?

Anton Tjechov, Tre systrar/Körsbärsträdgården
Gerald Clarke, Capote - en biografi
Sarah Dunant, I kurtisanens sällskap
Senast redigerad av Dilutin 2008-05-31 kl. 10:29.
Citera
2008-05-31, 10:39
Medlem
Tycker själv att svenska kändisar är väldigt tråkiga:/ Kan inte säga varför, men det gör jag. Precis som att jag har svårt att ta serier som Beck seriöst för att de pratar på svenska. Tycker nästan det är skrattretande att se någon skrika på svenska under ett förhör osv.. sorgligt men sant
Citera
2008-05-31, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santanisse
Tycker själv att svenska kändisar är väldigt tråkiga:/ Kan inte säga varför, men det gör jag. Precis som att jag har svårt att ta serier som Beck seriöst för att de pratar på svenska. Tycker nästan det är skrattretande att se någon skrika på svenska under ett förhör osv.. sorgligt men sant

Ja, dom säger ju inte fuck. Du lever i filmens värld, svenska filmer speglar mer rättvist världen.
Citera
2008-05-31, 11:01
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Om vi pratar skådisar, så är det så enkelt som att svenska skådisar SUGER. Det finns ett par guldkorn, men svensk film som gör intryck att vilja tas på allvar (typ krim/drama) är helt enkelt skrattretande. Det är inte för att skådisarna är talanglösa som så, det är bara det att 95% av sveriges skådisar är TEATER-skådisar. Vilket gör sig ok i TV och på teatern, men inte i film.

Det är nog just detta som gör att det är svårt att "hänföras" av någon man skrattar åt, när den försöker vara "allvarlig på film". Koppla det med att en svensk medelskådis tjänar långt mindre än en jurist (IQ-fiskmås), så finns det inte längre så mycket att beundra. Och beundras man inte, blir man nog gärna rätt "tråkig". Även mer kända svenskar går på systemet och apoteket och står i kön med Janne Banan.

Sen får vi inte glömma att pga den ständigt närvarande och frodande svenska Janten, är vi inte direkt ett "beundrande" folkslag.

EDIT: Menar ungefär: Har man gjort tio "stora" svenska filmer - går ut på stan, och en av fyrtiofyra låtsas ens om att man finns, är det nog svårt att ta på sig "jag-är-inte-tråkig"-manteln. Går en semikändis i det heliga landet utanför dörren, blir det autografskrivning. Detta kopplat med att man är miljonär ett par gånger om, gör det nog lättare att vara mindre tråkig.
Senast redigerad av Mr Mojo Risin' 2008-05-31 kl. 11:10.
Citera
2008-05-31, 11:58
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
(...)

Sen får vi inte glömma att pga den ständigt närvarande och frodande svenska Janten, är vi inte direkt ett "beundrande" folkslag.

(...)

Svenska skådisar gör väl allt för att mantra att de inte är förmer än alla andra, att de inte sätter sig på en piedestal och tittar ner på pöbeln. De äter, sover och skiter precis som vi gör så om de säger åt oss att vi inte ska beundra dem och tro att de är nåt så varför skulle vi behandla dem på annat sätt?
.
Citera
2008-05-31, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santanisse

Det är pg a Svenska myndigheter. SÄPO fångade inte en enda Soviet agent. Utländksa myndigheter lyckades på Svensk mark dessutom.

SÄPO har inte fångat en enda terrorist. Om man bortser ifrån Somalier som vill skicka bidragspengar som Swedbank i Tensta rapporterat.
Citera
2008-05-31, 16:18
Bannlyst
Men vad definierar en svenska kändis då? Det räcker att vara med i en dokusåpa eller att man sjunger svindåligt i Idoluttagningen så blir man känd.
Det finns ju inga "riktiga" kändisar i den meningen, de är i alla fall lätträknade.
Vi är så små på jordklotet och har förhållandevis lite pengar, det är väldigt få skådisar som kan leva på sin lön.
Stureplan svämmar över av wannabees...patetiskt.
Citera
2008-05-31, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.I.Pantern
Men vad definierar en svenska kändis då? Det räcker att vara med i en dokusåpa eller att man sjunger svindåligt i Idoluttagningen så blir man känd.
Det finns ju inga "riktiga" kändisar i den meningen, de är i alla fall lätträknade.
Vi är så små på jordklotet och har förhållandevis lite pengar, det är väldigt få skådisar som kan leva på sin lön.

En del lyckas, Elin, Victoria Sylvstedt, Peter Stormare, Dolph Lundgren, The Cardigans, The Sounds et c.

Citat:
Stureplan svämmar över av wannabees...patetiskt.

NK svämmar ju också över av wannabees. Men finns ju inget att jämföra med utan en massa "fattiga blattar". Måste ge en jävla ego boost!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in