2008-06-01, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Ah, så det är så man definerar vad som är normalt eller inte? Huruvida något skadar andra männskor/djur? Get a grip.

Definierar* Är det normalt att skada någon?
2008-06-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Definierar* Är det normalt att skada någon?

Du, grabben, ska man anmärka på någons stavning bör man ha rent och snyggt på den egna bakgården först. Om du förstår vad jag menar...

Vidare missar du (föga förvånande) poängen.
2008-06-01, 09:42
Medlem
norskans avatar
det är fullt normalt att vara Homo
2008-06-01, 10:29
Medlem
Homo och bisexualitet borde bli ett underforum i alternativa sexualiteter, precis som pedo och hebefili.
2008-06-01, 12:14
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Hur dum är du egentligen? Deras läggning skadar folk/djur, homosex skadar inte folk/djur.

So det är en stor skillnad att jämföra dessa.
Men om du knullar en Chevrolet impala då, den skadas ju inte av det och då ska det klassas som normalt enligt dig då..
2008-06-01, 13:04
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Jag upprepar mig igen, vi lever i två olika världar. Alla uppfattar saker olika, och nu spelar ju inte allmänhetens åsikt om vad någon gör med deras privatliv någon roll.

Finns ingen relevans att dra upp allmänhetens norm och vad som är specifikt normalitet för allmänheten då det inte finns något specifierat fall om vad som är normalt och hur definierar man normalt?

Tråden handlar om knull och det föregår knull bland både könen, och bör såldeles ha samma forum.
Det finns mycket väl specificerat, inom socialantropologin.

/mvh ikh
2008-06-01, 13:41
Bannlyst
Jag vill här trots att tråden egentligen inte handlar om giftermål mellan homo och bisexuella kommentera detta. En sådan tråd hör nog snarast hemma i relationsforumet och har över huvudtaget inte i sex att göra.

Personligen anser jag att homosexuella bör ha rätt att gifta sig i kyrkor. Jag är praktless på att kyrkor har någon sorts rätt att ställa sig utanför Svea Rike lag.
Så fram för gaybröllop i kyrkor, moskéer, synagogor, och tempel av alla de slag.
Om inte annat så följer det i någon underbar version den svenska jämlikhetsprincipen. Om svenska kyrkan är/blir tvungen så ska det gälla för alla.
2008-06-01, 14:47
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Jag vill här trots att tråden egentligen inte handlar om giftermål mellan homo och bisexuella kommentera detta. En sådan tråd hör nog snarast hemma i relationsforumet och har över huvudtaget inte i sex att göra.

Personligen anser jag att homosexuella bör ha rätt att gifta sig i kyrkor. Jag är praktless på att kyrkor har någon sorts rätt att ställa sig utanför Svea Rike lag.
Så fram för gaybröllop i kyrkor, moskéer, synagogor, och tempel av alla de slag.
Om inte annat så följer det i någon underbar version den svenska jämlikhetsprincipen. Om svenska kyrkan är/blir tvungen så ska det gälla för alla.
Kyrkan är skyddad av kanske vår starkaste grundlag, och sedan man särskilde regering och kyrka så är det inte mycket man kan göra.

/mvh ikh
2008-06-01, 14:52
Medlem
Hur är det nu?

Om en bög eller flata tar upp en relationsfråga i relationsforumet, en fråga som har exakt samma form som om den hade ställts om en heterosexuell relation t.ex: "Hur ska man få en tjej att få tillbaka intresset av en?" eller "Vad gör man när man "tröttnat" på sitt förhållande?". Kommer den tråden då att flyttas till alt. sex eftersom den handlar om homosexuella?

Notera att jag inte frågar efter eventuella argument för hur det "bör" vara, utan bara vill veta hur reglerna efterlevs av moderatorer och trådstartare i detta nu?
Senast redigerad av Punggung 2008-06-01 kl. 15:06. Anledning: Lade till andra stycket.
2008-06-01, 17:50
Medlem
Snövits avatar
I relation och samlevnadsforumet hör även relations och samlevnadsfrågor gällande homo och bisexuella hemma.

Dock när det kommer till erotik och sexualitet så har vi två forum där ett heter alternativa sexualiteter det innefattar rätt "vanliga" sexualiteter så som homosexualitet, olika fetischer och tex folk som gillar spanking och bondage. Där kommer också lite mindre vanliga sexualiteter så som att tända på träd m.m. Visst skulle man kunna slå ihop dessa men jag tycker att det funkar bra att ha två forum.
2008-06-01, 17:52
Bannlyst
Ja. Det är en synd enligt bibeln!
2008-06-01, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
I relation och samlevnadsforumet hör även relations och samlevnadsfrågor gällande homo och bisexuella hemma.

Dock när det kommer till erotik och sexualitet så har vi två forum där ett heter alternativa sexualiteter det innefattar rätt "vanliga" sexualiteter så som homosexualitet, olika fetischer och tex folk som gillar spanking och bondage. Där kommer också lite mindre vanliga sexualiteter så som att tända på träd m.m. Visst skulle man kunna slå ihop dessa men jag tycker att det funkar bra att ha två forum.

Det var inte helt och fullt vad jag startade tråden om. Trådstarten gällde om HB-trådar hörde hemma i alt.sex. eller erotik och sexualitet. Mitt förslag var alltså att flytta HB från alt.sex. inte att slå ihop dessa forum.

@Brugmansia: Läste du ens trådfrågan? Vad har bibeln med frågan om en flyttning från alt.sex. till E&S att göra? Fast du kanske finner att bibeln är en alternativ sexualitet? Men jag finner dock en glädje i att du så reservationslöst stödjer en flytt från alt.sex. till E&S.

MVH/
D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in