Citat:
Ursprungligen postat av discarded
Varför vill du att det ska förbli så? Ska de fortsätta leva i misär ovetandes om moderna uppfinningar, mediciner mm, som skulle förbättra deras liv avsevärt? Nä, låt spädbarnsdödligheten vara hög och medellivslängden låg, det kan de gött ha!

Ja, betänk faktumet att de inte frekvent intar kötthormoner, beta-agonister, överkonsumtion av sötningsmedel och dylikt skräp, vars bi-effekter senare måste dämpas av kemikalier, som i sin tur måste dämpas med ännu mer kemikalier etc etc, osv osv. Vad hemskt att de inte är berörda av vardagens ständiga pengar->konsumtion/bli ihop->göra slut-cykler.
Faktumet att du slänger dig med synteser av presumtiv statistisk karaktär gör ditt resonemang totalt ihåligt. Tror du på fullaste allvar att deras ovetande om omvärlden gör dem miserabla? Jag skulle snarare tro att de är lyckligt befriade från omvärlden.
Om din definition av misär är okunnande, så bör du vara en ytterst ledsen människa.
Min definition ligger någonstans i statistiken över självmordsfrekvens/krig+svält. Och jag kan lova dig att där ligger "den moderna världen" i överläge.