Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-30, 18:37
Medlem
Hej!

Har stött på ett problem här hemma som jag inte kan hitta något svar för. Har BBB som bredbandsleverantör och med dom fick jag ett trådlöst modem. Har 2 st datorer inkopplat till detta modem. En med sladd (huvuddatorn) och en via trådlös (htpcn).

Problemet uppstog för ca 1 månad sedan. Har inte haft något problem innan att skicka över filer mellan dom båda datorerna men nu vill det inte riktigt funka som det ska.

Skickar mest över film filer från "huvuddatorn" till "htpcn" men har fått problem med hastigheten. I början tog det ca 8min att skicka över en fil på 700mb men nu tar det ca 20min. Börjar jag göra något annat på datorn medans filen skickas t.ex. surfar eller kollar på en annan film och då förminskar utforskaren eller låter den köra i bakgrunden så går inte filmen att kopiera alls.

Kommer bara upp att filen inte finns tillgänglig.

Enligt xp som körs på båda datorerna så är uppkopplingen "utmärkt".

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?

Tycker det är jätte märkligt att utforskaren måste vara framme och att det är det enda som jag kan göra medans jag skickar en fil mellan datorerna.

Mvh Fredrik
Citera
2008-05-31, 22:36
Medlem
ingen som har någon idé på vad jag kan göra, testa eller ta reda på som kan hjälpa er hjälpa mig?

Mvh Fredrik
Citera
2008-05-31, 23:33
Medlem
rallysallys avatar
Så som du beskriver problemet verkar det som att ¨huvuddatorn¨ behöver en ordentlig rensning. Full hårddisk?
Citera
2008-06-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallysally
Så som du beskriver problemet verkar det som att ¨huvuddatorn¨ behöver en ordentlig rensning. Full hårddisk?

Nopp har nyligen (ca 1 vecka) formaterat om datorn.

Mvh Fredrik
Citera
2008-06-01, 09:21
Medlem
Drapåtrissors avatar
Trådlösa telefoner kan orsaka sådana problem.
Citera
2008-06-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Trådlösa telefoner kan orsaka sådana problem.

tack för tipset ska testa och koppla ur dom och se om det funkar. Men har haft dom igång innan detta problem men man vet ju aldrig med teknikens värld

Mvh Fredrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in