Har stött på ett problem här hemma som jag inte kan hitta något svar för. Har BBB som bredbandsleverantör och med dom fick jag ett trådlöst modem. Har 2 st datorer inkopplat till detta modem. En med sladd (huvuddatorn) och en via trådlös (htpcn).
Problemet uppstog för ca 1 månad sedan. Har inte haft något problem innan att skicka över filer mellan dom båda datorerna men nu vill det inte riktigt funka som det ska.
Skickar mest över film filer från "huvuddatorn" till "htpcn" men har fått problem med hastigheten. I början tog det ca 8min att skicka över en fil på 700mb men nu tar det ca 20min. Börjar jag göra något annat på datorn medans filen skickas t.ex. surfar eller kollar på en annan film och då förminskar utforskaren eller låter den köra i bakgrunden så går inte filmen att kopiera alls.
Kommer bara upp att filen inte finns tillgänglig.
Enligt xp som körs på båda datorerna så är uppkopplingen "utmärkt".
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
Tycker det är jätte märkligt att utforskaren måste vara framme och att det är det enda som jag kan göra medans jag skickar en fil mellan datorerna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!