2010-08-24, 00:04
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAU
Visst verksamheten med inkasso är ju lite "legitim" men att säga att vanliga svenssons inte har nåt att frukta är ren bs.

Nu orkar jag inte sitta här hela natten för att leta upp varje rån eller andra brott mot vanliga människor.

Hittade tyvärr inte på artikeln där de rånade nån på 7000 eller va de 5?

De här är ju riktigt hårt gjort,jag antar att det är såna här artiklar ni klistrar upp på väggen hemma i pojkrummet...
http://gd.se/nyheter/gavle/1.2062583-bandidosman-atalas-for-klockran

Faktum är att man kan kritisera Bandidos och liknande grupperingar för mycket men att dom systematiskt skulle ge sig på vanliga människor är helt enkelt inte sant. Visst kan man som vanlig människa råka i gräl med en individ som är medlem i tex Bandidos men vet av egen erfarenhet att så länge man har rätten på sin sida så är det bara köra på. Inga andra medlemmar kommer backa upp en personlig tvist särskilt inte om medlemmen gjorde bort sig vid tillfället.

Tvärtom tror jag att Bandidos och HA som exempel bidrar till att hålla reda på slöddret och gör gatorna för Svenssons lugnare än vad det hade varit annars. Tycker att det är ett lysande fenomen rent samhällsmässigt. Att sen uppröras över detta är enbart pga oviljan att inse att vi alla i grund och botten är av samma skrot och korn. Man vill helt enkelt se sig själv som bättre, visare och meningsfullare och detta uppnås lättast mha att göda sina fördomar när det passar.
Citera
2010-08-24, 00:17
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Faktum är att man kan kritisera Bandidos och liknande grupperingar för mycket men att dom systematiskt skulle ge sig på vanliga människor är helt enkelt inte sant. Visst kan man som vanlig människa råka i gräl med en individ som är medlem i tex Bandidos men vet av egen erfarenhet att så länge man har rätten på sin sida så är det bara köra på. Inga andra medlemmar kommer backa upp en personlig tvist särskilt inte om medlemmen gjorde bort sig vid tillfället.

Tvärtom tror jag att Bandidos och HA som exempel bidrar till att hålla reda på slöddret och gör gatorna för Svenssons lugnare än vad det hade varit annars. Tycker att det är ett lysande fenomen rent samhällsmässigt. Att sen uppröras över detta är enbart pga oviljan att inse att vi alla i grund och botten är av samma skrot och korn. Man vill helt enkelt se sig själv som bättre, visare och meningsfullare och detta uppnås lättast mha att göda sina fördomar när det passar.
Allvarlgt, på vilket sätt bidrar dessa grupper till att göra gatorna lugnare ?
Citera
2010-08-24, 09:38
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

Om dom bidrar till att göra gatorna lugnare är det nog bara i deras närområde. Dvs kvarteren/området runt där dom har sitt klubbhus. Där minskar säkert inbrott och annat bus. På något annat sätt minskar dom nog inte buset.
Ett exempel kan ju vara en bilbomb mitt inne i GBG för x antal år sedan, det är ju verkligen att göra gatorna säkrare och lugnare... Not.
Citera
2010-08-24, 13:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
e de fortfarande en iranie som är president?

Mehdi är fortfarande president för BMC Göteborg, men just nu är han på semester. Bita i kudden hör till vardagen, men det är rena paradiset för läderbög som Mehdi.
Citera
2010-08-24, 22:27
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Mehdi är fortfarande president för BMC Göteborg, men just nu är han på semester. Bita i kudden hör till vardagen, men det är rena paradiset för läderbög som Mehdi.
Ja du om någon borde väll veta.
Citera
2010-08-25, 02:11
Medlem
Ja, Vägilskan dina inlägg för ju inte direkt debatten framåt. Och känns ju inte som ett bra underlag för att legalisera cannabis, snarare tvärt om. Lite OT, men kan du inte ta andras sexuella böjelser direkt med vederbörande via PM?

Att Medhi inte direkt har bidragit till tryggheten med sin bilbombande mitt bland "Svensson", som inte ska ha nåt att frukta enl vissa, behöver väl inte ens påpekas.

Däremot så finns det en paradox i att Banditerna vägrade att underkasta sig HA och det ledde till ett öppet krig under en period. På så sätt så fick allmänhet och politiker upp ögonen för vad som var på gång. Det som Lill-Anders varnat för men som inte fick fäste på allvar hos "Svensson".

Som någon skrev så ska man inte överdriva div 1% farlighet. Det ligger liksom i sakens natur att de inte kan misshandla folk till höger och vänster bara för att man ger uttryck för sin personliga mening, och dra in andra klubbmedlemmar i sina personliga konflikter jämt och ständigt. Att sedan impulskontrollen inte alltid är den bästa hos en och annan medlem när det festas har oftast inte nåt med västen att göra, utan de skulle säkert agera precis lika obalanserat utan klubbtillhörighet. Det händer också att vederbörande kan få veta på nästa klubbmöte att det inte accepteras att man beter sig hur som helst när man representerar klubben genom att bära väst.

Mvh
Burt
Senast redigerad av BurtMunro 2010-08-25 kl. 02:14. Anledning: Stavning mm
Citera
2010-08-25, 12:14
Medlem
Roadrages avatar
Ja du burtan, vad ska man säga? Kan väll säga som så att inte ett enda inlägg här inne för "debatten" framåt. Det enda som händer är att samma saker upprepas om och om igen, Svartis och Leffe sitter och skriker efter dödspatruller och kallar alla för läderbögar, du sitter och med ditt evinnerliga tjat om Lill-Anders, som jag ger mig fan på att du aldrig ens har träffat, nyreggade wannabegangsters sitter och skriker om hur tuffa dom är och att ni minsann inte vågar vara så tuffa utan en dataskärm framför er.

Känns det igen?

Dom som har något vettigt att säga i denna tråd, som tex Hampus och Bajenvrak, blir oftast attackerade så till den grad att jag har svårt att förstå att dom orkar fortsätta att försvara sig mot dessa inskränkta bittra ursäkter till människor.

Kudos till alla dom som orkar fortsätta att tjafsa med er, jag pallar inte, därav mina lite uppgivna försök till att vara lustig och ibland slänga in en oneliner här och där. Finns roligare forumdelar att engagera sig i, dock så¨har jag svårt att kapa bort denna del helt.

Och vad har mitt ställningstagande i cannabisdebatten med denna tråd att göra? Har du något att framför i den debatten så ta det i rätt forum så kommer du säkert att få dina fiskar varma.
Citera
2010-08-25, 22:27
Medlem
Ja, Vägilskan dina inlägg verkar ju mest gå ut på att kasta tillmäten till de som tycker annorlunda än du. Jag har väl mig veterligen aldrig försökt framställa mig som någon tuffing, eller gangster. Däremot så anser jag att den frihet vi har att uttrycka vår egen uppfattning är väl värd att försvara, vare sig man är en tuffing eller inte.

När det gäller din uppfattning om att legalisera Cannabis så kan jag ju ställa samma fråga, varför står det i alla dina inlägg i det här forumet om du inte tål att någon ifrågasätter det? Men skit samma, jag är rätt ointresserad av droger så jag lär nog inte besöka det forumet i framtiden heller. Så jag lovar att försöka avhålla mig från att pika dig för detta i fortsättningen.

Min relation till Lill-Anders håller jag för mig själv. Fast det finns ytterligare en dimension i hans öde, som man blir påmind om av och till, när man hör på nyheterna hur någon journalist blivit mördad i t ex Ryssland. På nåt sätt så verkar de svenska journalistkåren lättare låta sig uppröras över det, än det som hänt här i Sverige. För att inte tala om den eviga kampanjen om Davit Isaak.

Mvh
Burt
Citera
2010-08-25, 22:39
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Ja, Vägilskan dina inlägg verkar ju mest gå ut på att kasta tillmäten till de som tycker annorlunda än du. Jag har väl mig veterligen aldrig försökt framställa mig som någon tuffing, eller gangster. Däremot så anser jag att den frihet vi har att uttrycka vår egen uppfattning är väl värd att försvara, vare sig man är en tuffing eller inte.

När det gäller din uppfattning om att legalisera Cannabis så kan jag ju ställa samma fråga, varför står det i alla dina inlägg i det här forumet om du inte tål att någon ifrågasätter det? Men skit samma, jag är rätt ointresserad av droger så jag lär nog inte besöka det forumet i framtiden heller. Så jag lovar att försöka avhålla mig från att pika dig för detta i fortsättningen.

Min relation till Lill-Anders håller jag för mig själv. Fast det finns ytterligare en dimension i hans öde, som man blir påmind om av och till, när man hör på nyheterna hur någon journalist blivit mördad i t ex Ryssland. På nåt sätt så verkar de svenska journalistkåren lättare låta sig uppröras över det, än det som hänt här i Sverige. För att inte tala om den eviga kampanjen om Davit Isaak.

Mvh
Burt
Ja du burt, om du läser vad jag skrev så anklagade jag heller aldrig dig för att ha utgett dig att vara en hårding. Jag påpekade hur det brukar låta i dessa trådar från olika personer. Du tillhör inte dom som spelar tuff, för att klargöra.

Cannabisaktivism är helt OT i dessa trådar, och därför skulle inlägg där man diskuterar sånt obönhörligen raderas. Sen så är det ju så att jag inte skriver det i varje inlägg jag skriver, det står i min signatur som alltid finns med mig.

Att mina inlägg i denna forumdel oftast kanske uppfattas som snäsiga kan bero på att jag känner mig lite lätt irriterad över vad folk sitter och vräker ur sig här.
Citera
2010-08-26, 11:15
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Ja du! Ditt lilla radhus WT att döma av din bild hade du nog hemsk gärna bytt plats med den äckliga typen M…- tee och socker dricka kamel rytaren…
Han önskar nog det lika mycket som du,
Det fungerar inte som i TV att man skjuter någon som egentligen inte gått mott några interna regelr och begraver han i havet någon stans även om nog många vill det.
Men nu ärt det som det är. Fattar inte varför ni har en eller att par händelser skapta av ett chapter att gnälla på borde det inte vara färdigt med det. Kan ju ta och diskutera vad fjäderfäna har hålt på med i den staden i stället. Måste vara något fel i luften där!
Citera
2010-08-26, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Återigen ser man "support" i detta fall X-team göra "bra" ifrån sej, lite får BMC skylla sej själv som inte städar upp bland x-team eller helt sonika tar "färgerna" och statusen ifrån dom.

Med detta sagt säger jag inte att Svensson klarar sej ifrån till 100% men kan lova att många "oskyldiga svensson" som sägs i media säkert har mer i bagaget än vad som framgår av artiklarna.

X team gör sin funktion så dom kommer garanterat vara kvar. Bandidos var riktiga underdogs när dom valde att kliva in i Sverige och börja erövra mark. Från noll med inte en enda supporter klubb att räkna med från början så har dom idag 8 fullvärdiga chapters, 3 probate chapters, 2 prospect chapters, 1 hangaround chapter och ett flertal supporter klubbar som stödjer dom. Så säg vad ni vill men Bandidos är värda all respekt dom kan få för att ha lyckats bygga upp allt detta som dom har idag.
Citera
2010-08-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedos
X team gör sin funktion så dom kommer garanterat vara kvar. Bandidos var riktiga underdogs när dom valde att kliva in i Sverige och börja erövra mark. Från noll med inte en enda supporter klubb att räkna med från början så har dom idag 8 fullvärdiga chapters, 3 probate chapters, 2 prospect chapters, 1 hangaround chapter och ett flertal supporter klubbar som stödjer dom. Så säg vad ni vill men Bandidos är värda all respekt dom kan få för att ha lyckats bygga upp allt detta som dom har idag.
Värda all respekt ???
Repekt betyder att man behandlar andra med hänsyn, artighet, och välvilja.
Din (och flera andras) tolkning av respekt är att det är samma sak som att inge makt och rädsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in