2009-12-24, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Ja, det skulle väl vara en syrian då som ska kunna ta bort andra syrianer. Bara han har mycket folk bakom sig, för risken är ju att de plockar bort honom om han tar för stor plats.

Jävligt lustig prick som gillar att kriga mot sina landsmän.

Han är faktiskt riktigt rolig . Jag gilla han för hans speciella sätt och för han har riktigt stora kulor
Citera
2009-12-24, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ankakalle79
Vinkelslip grejen hände i colombia med en av killarna .
Ja han anmäld försvunnen

Ja det roliga är att D.M själv är syrian och älskar att kriga mot just syrianer

D.M krigare ja tänker på är han som stack ner syrianen på torget . Han dömdes för narkotika brott för inte så länge sedan i Falun . Tror du fatta nu så ja slipper skriva hans namn .

Tror det va S???E som blev dödad nu . men inte säker

vinkelslip...snacka om att gå ett hårt öde till mötes... han var van att ta för sig i S-tälje...men i colombia gör man inte sånt ostraffat...colombianer ska man inte bli ovän med...

jepp vet vem du menar, han e väl finne han som högg

vem e den här snubben som blev dödad igår? har aldrig ens hört talas om han.
Citera
2009-12-24, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
vinkelslip...snacka om att gå ett hårt öde till mötes... han var van att ta för sig i S-tälje...men i colombia gör man inte sånt ostraffat...colombianer ska man inte bli ovän med...

jepp vet vem du menar, han e väl finne han som högg

vem e den här snubben som blev dödad igår? har aldrig ens hört talas om han.

Finne du tänker Janne nej der va inte han . Killen ja prata om är svensk ägde ett gym i tälje va D.N närmaste i många år .Gå långt tiden dom två

Sigge gissa jag på
Citera
2009-12-24, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ankakalle79
Finne du tänker Janne nej der va inte han . Killen ja prata om är svensk ägde ett gym i tälje va D.N närmaste i många år .Gå långt tiden dom två

Sigge gissa jag på

ok vet ändå vem du menar, men jag todde han var finne

jag har inte en susning om vem den här sigge är, kände ju till negger sigge från geneta som blev skjuten av D 2007
Citera
2009-12-25, 03:36
Medlem
Killen som dödades i Södertälje kom från Gottsunda, Uppsala. Medlem i X-team.
Citera
2009-12-25, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intresserad82
Killen som dödades i Södertälje kom från Gottsunda, Uppsala. Medlem i X-team.

Korrekt, vet du något mer om hela händelsen?
Citera
2009-12-25, 12:45
Medlem
mcmonsters avatar
Enligt folk i tråden om denna händelse som ligger i forumet, AKTUELLA BROTTSFALL, så skall det röra sig om blodshämnd mellan zigienska familjer emellan.
Citera
2009-12-25, 16:31
Medlem
X.team kille död?

Sigge, vad dog han av, vad hände?
Citera
2009-12-25, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franko-77
Sigge, vad dog han av, vad hände?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1083592
Citera
2009-12-25, 23:21
Medlem
joppes avatar
Några frågor...

Några frågor från en som inte följt med i svängarna när det gäller BMC.

I början och mitten av 90-talet bodde jag i Sverige och började lära att känna folk i olika lokala mc-gäng i södra Sverige. Man hade en polare som hade en polare som kände någon i en klubb osv.

Det blev en del festande, lokala klubbar, HA och klubbar som senare blev BMC. Det var innan 'kriget' började. Under det som hände mellan BMC och HA under 90-talet, höll man självklart kontakt med polarna som var med i klubbarna, men själv höll man låg profil. Efter 'kriget' flyttade jag till Danmark där jag kände en del inom HA. Mina polare i BMC Sverige förlorade jag tyvärr kontakten med. Fick några nya polare i BMC i Köpenhamn, men med tiden så har vänskapen mer eller mindre slocknat.
Jag har inte haft koll på vad BMC håller på med i Sverige eftersom jag bor i Danmark och mitt intresse för klubbar fylls rätt mycket med det helvete som utspelar sig i Köpenhamn just nu.

Nu 10 år senare är jag nyss hemkommen från en semester i Sverige. Jag har haft möjlighet att möta och tala med gammla polare, även några inom Mc-svängen.

Jag måste medge att jag blev väldigt överaskad över att höra hur BMC omtalas nu. Det är en extrem skillnad från den klubben där som jag festade med för 15 år sedan. Jag påstår inte att det är bättre eller sämre, Jag är inte medlem eller supporter och har ingen rätt att blanda mig i hur klubben fungerar. Det som fungerar för klubben är det bästa för klubben. Men jag har några frågor som jag hoppas någon med kunnande om BMCs historia de senaste 10-15 åren kan hjälpa mig med:

*När jag 'var med i svängen' la klubben stor vikt på att det var en nordisk Mc-klubb med amerikansk bakgrund. Invandrare i klubben var danskar, möjligen en finne eller två. Annars svenskar så långt ögat nådde. Nu hör jag att klubben är en 'internationel klub' där man mer än gärna tar in araber, turkar, juggar och liknande utan problem. Det finns tydligen chapters med arabiska presidenter osv.
Som sagt säger jag inte om det är rätt eller fel, men när gick man från en image omkring en nordisk klubb till internationell klubb?

* Vilka orsaker låg bakom detta? Organisatoriska? Var det lättare att starta nya chapters? Konflikter med andra klubbar? Större intresse för motorcyklar bland araber?

*Hur ser framtiden ut för BMCi Sverige? Kommer det att vara en Mc-klubb där fokus ligger på MC, eller blir det en klubb med en organisation som många 'invandrargäng' man ser idag?

Hoppas ni kan se något vett i mina frågor och har några svar.
Citera
2009-12-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe

* Vilka orsaker låg bakom detta? Organisatoriska? Var det lättare att starta nya chapters? Konflikter med andra klubbar? Större intresse för motorcyklar bland araber?

*Hur ser framtiden ut för BMCi Sverige? Kommer det att vara en Mc-klubb där fokus ligger på MC, eller blir det en klubb med en organisation som många 'invandrargäng' man ser idag?

Det är därför man lite retsamt kan säga idag att HA gör bikers till kriminella. Medans BMC gör kriminella till bikers.
Citera
2009-12-27, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Några frågor från en som inte följt med i svängarna när det gäller BMC.

I början och mitten av 90-talet bodde jag i Sverige och började lära att känna folk i olika lokala mc-gäng i södra Sverige. Man hade en polare som hade en polare som kände någon i en klubb osv.

Det blev en del festande, lokala klubbar, HA och klubbar som senare blev BMC. Det var innan 'kriget' började. Under det som hände mellan BMC och HA under 90-talet, höll man självklart kontakt med polarna som var med i klubbarna, men själv höll man låg profil. Efter 'kriget' flyttade jag till Danmark där jag kände en del inom HA. Mina polare i BMC Sverige förlorade jag tyvärr kontakten med. Fick några nya polare i BMC i Köpenhamn, men med tiden så har vänskapen mer eller mindre slocknat.
Jag har inte haft koll på vad BMC håller på med i Sverige eftersom jag bor i Danmark och mitt intresse för klubbar fylls rätt mycket med det helvete som utspelar sig i Köpenhamn just nu.

Nu 10 år senare är jag nyss hemkommen från en semester i Sverige. Jag har haft möjlighet att möta och tala med gammla polare, även några inom Mc-svängen.

Jag måste medge att jag blev väldigt överaskad över att höra hur BMC omtalas nu. Det är en extrem skillnad från den klubben där som jag festade med för 15 år sedan. Jag påstår inte att det är bättre eller sämre, Jag är inte medlem eller supporter och har ingen rätt att blanda mig i hur klubben fungerar. Det som fungerar för klubben är det bästa för klubben. Men jag har några frågor som jag hoppas någon med kunnande om BMCs historia de senaste 10-15 åren kan hjälpa mig med:

*När jag 'var med i svängen' la klubben stor vikt på att det var en nordisk Mc-klubb med amerikansk bakgrund. Invandrare i klubben var danskar, möjligen en finne eller två. Annars svenskar så långt ögat nådde. Nu hör jag att klubben är en 'internationel klub' där man mer än gärna tar in araber, turkar, juggar och liknande utan problem. Det finns tydligen chapters med arabiska presidenter osv.
Som sagt säger jag inte om det är rätt eller fel, men när gick man från en image omkring en nordisk klubb till internationell klubb?

X-Team fanns ju i Danmark också men bestod alltså inte av folk med invandrarbakgrund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in