2009-08-16, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze2
Kan det vara sa att bandidos avsiktligen skiter i vad X-team gor da dem vet att giossarna gor allt for dem fullvardiga. Visst kan ryktet fa sig en torn men man haller sig anda pa god fot med dem flesta i X och later dem kora sitt lopp da man veta tt dem ar ett telefonsamtal bort. Snurrigt?

Hade jag haft en organisation som BMC och en underfalang som X, hade jag ju inte direkt blivit rasande opm ngra av dessa torskat for ngn knasig utpressning da jag vet at om jag ringer vederborande sa kommer dem backa upp mig. Nufortiden ar ju uppbackning guld vart da gangmiljon ar sa pass utbredd i Svea.

avsiktligt skiter i vad x-team gör?
Blandar du ihop enskilda personer med en supporter-tillhörighet eller vad?
Ringa x-team för uppbackning??
BMC har tillräckligt med avdelningar och medlemmar...
Uppbackning guld värd? Gäng? Du placerar mc-klubbarna i gängmiljön?
Men det är väl alltid bra att ha kompisar..
Citera
2009-08-16, 04:39
Medlem
Citat:
Men en kanske lite kansligare fraga. tror du att BMC fortfarande har for avsikt att bli betraktade som en bra och ordentlig hojklubb eller har deras motivation istallet overgatt till att bli en kriminell organisation med respekt (radsla av andra organisationer). Alltsa jag haller absolut inte med Homo-Leffe om att alla i BMC ar kriminella osv men jag koper heller inte Hampus agrument om att BMC ar och forblir en ren hojklubb med rena och klara ambitioner om att vara detta. Alla vet ju att pengar kan forstora en bra manniska sa darfor tror jag att jakten pa pengarna kan forstora en hel organisations tankemonster.

Bandidos Motor Cycle Club har funnits i 43 år.
att du kallar bmc "kriminell organisation", hur backar du upp det?
Jakt på pengar? Vilken jakt?
Det kostar en hel del att åka runt Europa på hoj osv,
Citera
2009-08-16, 15:15
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Skärpning, mod har redan tillräckligt med jobb att stå i, sluta gå OT konstant!

Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Det kostar en hel del att åka runt Europa på hoj osv,

Ja det är säkert inte så billigt, hur finaniserar respektive avdelning en sådan resa?
Står klubben/avd för alla fullvärdiga medlemmars kostnad, eller endast presidentens kostnader? Hur finansierar en prospect sin resa..

När en hel avd åker iväg på en resa, får de som är prospect hålla vakt hemma eller sätter ni in killar från X-Team som får hålla vakt?

Förväntar mig seriösa svar nu, tråden har tagit helt fel vändning, den handlar numera om mig och Svartskjorta, håll er till ämnet tack.

Rubriken är inte riktad till dig Hampus, utan till den övriga pöbeln som ständigt diskuterar min och Svartskjortas sexuella läggning, våra familjerelationer och om kungen är homosexuell eller inte.
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-08-16 kl. 15:17.
Citera
2009-08-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ja det är säkert inte så billigt, hur finaniserar respektive avdelning en sådan resa?
Står klubben/avd för alla fullvärdiga medlemmars kostnad, eller endast presidentens kostnader? Hur finansierar en prospect sin resa..

När en hel avd åker iväg på en resa, får de som är prospect hålla vakt hemma eller sätter ni in killar från X-Team som får hålla vakt?

Förväntar mig seriösa svar nu, tråden har tagit helt fel vändning, den handlar numera om mig och Svartskjorta, håll er till ämnet tack.

Rubriken är inte riktad till dig Hampus, utan till den övriga pöbeln som ständigt diskuterar min och Svartskjortas sexuella läggning, våra familjerelationer och om kungen är homosexuell eller inte.

Fair point...
om vi alla håller en bra nivå slippr vi skiten, eller hur,,
du e ju trots allt roten till det onda...
vi provar;
I vissa avdelningar, beroende på cash, bekostar allas resor-allt grundat på medlemsavgiften, har klubben (avdelningen) bra med pengar-klubben betalar resan. Annars, som e det vanligaste, alla betalar sin resa själva.
Vid stora evenemang, typ national run, då vill alla med, så då kan x-teamare ta vakten. annars så minst Prospect som har vakten i klubblokalen.
Presidenten har samma regler att följa, han har inget gratis.
President eller sec, eller annat-medlemmar med olika roller. ingen e värd mer än andra.
En sak till, vänligen sluta skriv ni till mig om bmc, jag har aldrig sagt att Jag e med i bmc. tack...

LEFFE, vill DU ha bra tråd så skall du genast komma in i matchen...

OT; kollade ha/bmc tråden-kolla han som kallar sig bffb, humor......
Citera
2009-08-16, 16:28
Bannlyst
Citat:
avsiktligt skiter i vad x-team gör?
Blandar du ihop enskilda personer med en supporter-tillhörighet eller vad?
Ringa x-team för uppbackning??
BMC har tillräckligt med avdelningar och medlemmar...
Uppbackning guld värd? Gäng? Du placerar mc-klubbarna i gängmiljön?
Men det är väl alltid bra att ha kompisar..

Kom inte och sag att BMC inte anvander sig av X-team nar det behovs goras smutsjobb, sasom indrivningar, narkotikaaffarer eller diverse andra brott. BMCs fullvardiga medlemmar har alla gatt igenom samma fas dvs gjort alla smutsjobb at fullvardiga medlemmar innan dem sjalva blivit fullvardiga eller hur?

BMC AR EN DEL AV GANGMILJON vare sig du vill det eller inte. BMC ar inte langre BARA en MC-klubb utan har utvecklats i takt med dem andra gangen och bvlivit en kriminell organisation. Sager INTE att det bara ror sig om kriminalitet nar vi snackar om BMC for dem kan sakert stalla till med goa kalas och nagra meckar sakert fortfarande med sina hojjar men nu ar det ju andra tider. Rykten blossas inte upp av ingenting, aven aftonhoran maste ha en och en annan kalla for att kunna skriva en artikel annars sa kan man ju i princip skriva om vad som helst. Nu kommer du sakert saga '''enstaka medlemmar'' utfor brott men om nu BMC verkligen vill ha ett bra rykte och vill vara BARA en vanlig MC-klubb sa ar det dags att stada i organisationen. Men det gor man inte varfor? joo, for att man vet vad amn sysslar med och komemr fortsatta. Eller har jag fel?
Citera
2009-08-16, 16:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
I vissa avdelningar, beroende på cash, bekostar allas resor-allt grundat på medlemsavgiften, har klubben (avdelningen) bra med pengar-klubben betalar resan.

Vilken avd i Sverige har störst möjlighet att bekosta sina medlemmars kostnader inför en sådan resa? Hur bor ni under resans gång, vandrarhem eller lyxhotell? Vart äter ni, finare restauranger eller snabbmat på en vägkrog?
På de flesta bilder från era resor verkar det vara snabbmat som är dominerande.

Citat:
Annars, som e det vanligaste, alla betalar sin

Hur finaniserar de sin resa, en resa runt Europa på motorcykel kan inte vara billigt, jag antar att vissa av medlemmarna har familj, även dessa ska försörjas, får kvinnan stå för alla kostnader som uppkommer under tiden medlemmen är ute på roadtrip?

Blaze2, passa dig din jävla nolla!
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-08-16 kl. 16:41.
Citera
2009-08-16, 16:41
Bannlyst
Citat:
Fair point...
vi provar;
I vissa avdelningar, beroende på cash, bekostar allas resor-allt grundat på medlemsavgiften, har klubben (avdelningen) bra med pengar-klubben betalar resan. Annars, som e det vanligaste, alla betalar sin resa själva.
Vid stora evenemang, typ national run, då vill alla med, så då kan x-teamare ta vakten. annars så minst Prospect som har vakten i klubblokalen.
President eller sec, eller annat-medlemmar med olika roller. ingen e värd mer än andra.
En sak till, vänligen sluta skriv ni till mig om bmc, jag har aldrig sagt att Jag e med i bmc. tack...

Leffe är knappast roten till all ont. Bara för han inte tycker som du.
Angående det sista du skrev väntar jag fortfarande på svar i tråden Bandidos vs Hells Angels
Citera
2009-08-16, 16:57
Medlem
vafanus avatar
Örebro prospects tex. är inget annat än kriminella som gör allt för att komma upp sig i hierarkin, vad säger ni om J.N tex. som anlitar solidos att spöa skiten ur en kille på en hoj fest, dom tar kort på offret när han ligger ner och mms ar det till "silver"Detta var en ren privat hatgrej för J.N själv.Är detta ett beteende som vanliga hyggliga bikers hänger sig åt.
Denne silver bygger just nu upp en svans av puckon runt sig för att utföra div. skitjobb,rån , utpressning,drogförsäljning mm ,själv sitter det feta aset och tittar på.
Kom nu inte och säg att jag fabulerar.
Detta + mycket mer har jag sett med egna ögon och hört med egna öron.
Citera
2009-08-16, 17:11
Medlem
Citat:
Kom inte och sag att BMC inte anvander sig av X-team nar det behovs goras smutsjobb, sasom indrivningar, narkotikaaffarer eller diverse andra brott. BMCs fullvardiga medlemmar har alla gatt igenom samma fas dvs gjort alla smutsjobb at fullvardiga medlemmar innan dem sjalva blivit fullvardiga eller hur?

BMC AR EN DEL AV GANGMILJON vare sig du vill det eller inte. BMC ar inte langre BARA en MC-klubb utan har utvecklats i takt med dem andra gangen och bvlivit en kriminell organisation. Sager INTE att det bara ror sig om kriminalitet nar vi snackar om BMC for dem kan sakert stalla till med goa kalas och nagra meckar sakert fortfarande med sina hojjar men nu ar det ju andra tider. Rykten blossas inte upp av ingenting, aven aftonhoran maste ha en och en annan kalla for att kunna skriva en artikel annars sa kan man ju i princip skriva om vad som helst. Nu kommer du sakert saga '''enstaka medlemmar'' utfor brott men om nu BMC verkligen vill ha ett bra rykte och vill vara BARA en vanlig MC-klubb sa ar det dags att stada i organisationen. Men det gor man inte varfor? joo, for att man vet vad amn sysslar med och komemr fortsatta. Eller har jag fel?

Du har super-fel...
du har gått på tidningsankan...
det finns personer i x-team som e tyngre än vad medlemmarna är. x-team är inga pass upp till bmc. vet inte var du får allt ditt trams frå n? måste vara från tidningarna. ingen substans ju..
aftonbladet har INGA källor av värde, därav deras sketna artiklar. fattar du inte det?
Smutsjobb?? tror du att en medlem i bmc sitter på röven och pekar med hela handen och det finns 10 pers som gör allt dom vill? hejsan...bmc medlemmar e inte direkt några gudar...
hade det varit som du tror, varför sitter bmc's stockholmspresident på 10 år???

svar: pga av egen kriminalitet.klubben har inget med det att göra. fatta detta.

BMC är bara en mc-klubb, oavsett vad dina fantasier vill.
att vissa av deras medlemmar e kriminellt belastade e en annan femma.
Senast redigerad av hampus183 2009-08-16 kl. 17:25.
Citera
2009-08-16, 17:24
Medlem
Citat:
Vilken avd i Sverige har störst möjlighet att bekosta sina medlemmars kostnader inför en sådan resa?
1.Hur bor ni under resans gång, vandrarhem eller lyxhotell? Vart äter ni, finare restauranger eller snabbmat på en vägkrog?
På de flesta bilder från era resor verkar det vara snabbmat som är dominerande.

2.Hur finaniserar de sin resa, en resa runt Europa på motorcykel kan inte vara billigt, jag antar att vissa av medlemmarna har familj, även dessa ska försörjas, får kvinnan stå för alla kostnader som uppkommer under tiden medlemmen är ute på roadtrip?

Blaze2, passa dig din jävla nolla!

1. de flesta betalar sin resa.
hotell beroende på var och sov. med minst 3 star. inget skit alltså. mat samma sak. de bilder du sett e från båtar osv. men visst, stannar man och tankar i tex tyskland blir det ju en sniztel till lunch he he. sen på kvällen antingen mat med den lokala klubben eller vanlig restaurang.

2. Europa e inte så stort. man e borta typ en helg. alla pengar man har går ju till detta. vissa köper kort till alla hemma matcher i fotboll tex. dessa kör hoj..
som du kanske har sett e inte bmc medlemmar rika, kostar liksom.. de har inte mb och porchar..utan vanliga..
Citera
2009-08-16, 18:19
Medlem
Citat:
Hur finaniserar de sin resa, en resa runt Europa på motorcykel kan inte vara billigt, jag antar att vissa av medlemmarna har familj, även dessa ska försörjas, får kvinnan stå för alla kostnader som uppkommer under tiden medlemmen är ute på roadtrip?

Men allvarligt, vad är det som är konstigt?? och varför tror du kvinnan skulle stå för kostnader hemma under tiden? tror du verkligen det är skillnad på familjer där männen är medlemmar i mc-klubbar?
Du förstår att detta är liksom internationella klubbar. Det är det som e grejen, att när dom får besök av sina bröder så är dom generösa till sina gäster. Det kanske kan betyda att bli bjudna på restaurang, fixat boende o bli bjudna på en krogrunda på stan eller dyl.
Senast redigerad av $dollar$ 2009-08-16 kl. 18:20. Anledning: .
Citera
2009-08-16, 19:14
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Fair point...
vi provar;

Håller med. BFFBs inlägg har gett även mig många skratt.

Vad anser du om det som denna användare har skrivit?
https://www.flashback.org/member.php?u=272383

För att inte gå offtopic så kan vi hålla oss till de inlägg han skrev i denna tråd?

Är han enligt dig insatt eller en bluff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in