2009-07-24, 14:30
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Visst har du rätt, men vilken hembygsförening som helst hade utmålats negativt om 50-90 % av medlemmarna ängnade sig åt brottslighet. Inget konstigt med det. Varumärkesannektering var namnet.

Precis min tanke. Självklart lägger polisen ner resurser på organisationer där större delen av medlemmarna är kriminella. Oavsett om organisationen i sig bygger på brott eller ej.

Och även om inte mc-klubben bandidos bygger på brott så söker sig nästan enbart kriminella dit. Detta eftersom 99% av befolkningen ser klubben som en samlingsklubb för kriminella. Vilket det i stort sett är(enligt mig), att det sedan finns andra regler som t.ex. att du måste ha en båge, tar inte bort det faktum att nästan alla i bandidos(precis som i HA) är mer eller mindre kriminella. Jag har aldrig hört talas om en helt laglydig person bli medlem eller hängis i bandidos.

Varför vilja heta något som anspelar på något kriminellt, om det inte är en del av klubben?
Som att man är medlem i outlaws utan att vara en outlaw.

Det finns bara en sak som jag ser det, som talar för att en kriminell inte skulle vilja bli medlem i bandidos, och det är att det är som att be om att torska. Frågan för mig är om jag ser fel på saken eller om det helt enkelt är kriminella av lite ointelligent art som "ansöker" om medlemskap.
Senast redigerad av dawatt 2009-07-24 kl. 14:36.
Citera
2009-07-24, 17:24
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Läs igenom inläggen, kanske tom 3 gånger, så att du verkligen fattar vad som skrivs.
Svenssons kontra personer i subkulturer såsom 1%ers;

BMC består av många personer som är dömda, ok. Men enligt samhällets normer skall personen vara tillbaka på ruta 1 när han avtjänat sitt straff= betalat tillbaka till samhället för sina synder, ok?
Kanske dags att sluta dra parareller mellan kriminella organisationer och mc-klubben Bandidos.

Om vi börjar i HBG;
Visst, flera medlemmar e dömda tidigare, för vad. ska vi kolla de sista 5 åren;
En medlem "TT" åkte in för några år sedan- grov misshandel- pga sin son = familjeangelägenhet.

Europa presidenten valsade runt i alla tidningar och åklagaren slog på stor-trumman :Nu skall den Grovt kriminelle och ledaren för den grovt krminella organisationen bla bla bla.. Skrattar fortfarande. Hur gick det? frikänd från det ytterst grova brottet häleri eller vad fan det nu var. Blev tackad i rätten av personerna som blivit av med sina hojar, polisen lyckades/la ej ner tid på att ens leta efter hojarna. Resultat= skadestånd till Jim. årets dumstrut till åklagaren.
Ok, det var HBG, mother chapter Bandidos Sweden. Organiserad kriminalitet? Du kan svaret..
Vi går vidare,

GBG; skit tidigare pga Methis egen lilla blatte-cirkus. Restaurang historien var methis eget skit. Och det enda jag ser som riktigt dåligt och negativt och ej biker-verksamhet, ren gangsterversamhet. Han borde ha kickats långt långt ut. Men det var fortfarande hans eget skit, att lill-blattarna i gbg gorjde allt Methi sade, vad kan man säga om det.
Bomberna-sinnes sjukt. gangster-ej bikers. Igen, jag anser att Methi skall kickas ut, gärna till Iran..

Jocke.B -tillsammans med andra kriminella (inga andra bmc members) dömd för Landvetter. Klubbgrej-no way. Vissa totalt töntiga rykten om att han ej gav/eller gav till klubben= de som "hör" dessa rykten= skapar dom själv alt. hört ryktet på lokala Ica..
Andra medlemmar i GBG, dömda för olika brott. Klubbrelaterat? In your dream.
Hoppa upp till Säffle, Punk o company. = grov misshandel av en knarklangare. Klubbrelaterat= eller hur.

Hoppar vidare till Stockholm och det Absolut bästa exemplet;
Ni som är insatta vet att A.O är den ende kvarvarande grundande medlemmen, varit med i mer än 7år.
Han sitter och avtjänar ett straff på 10 år. Grovt narkotikabrott.
Han plus andra (EJ klubbrelaterade personer) åkte till Holland o handlade x antal kg amfetamin, torskade i Sverige vid ankomst till Stockholm.
Klubbrelaterad= svaret kan du.

Hade nu BMC varit denna fantastiska kriminella organisation hade dom ju sett till och skydda sina ledare, eller hur? Då hade en prospect fått åka till Holland och inte presidenten. Så varför skickades inte en prospect till Holland?
SVAR: för att de kriminella handlingarna som sker är de enskilda personernas egna verk. Och har inget med klubbverksamheten att göra. Fatta detta.

Och kom inte dragandes med att det e kris i bmc, att presidenten måste göra saker själva. Bullshit. Titta på dommarna. Matte som exempel, hans dommar/misstanke = våldsbrott av privat natur. Klubbrelaterat= nej.
Samtliga domar e personliga.

Enda klubbrelaterade jag kan komma ihåg e inbrott o pajande av Outlaws klubbhus.
Sen att det verkar som att vissa medlemmar gömmer sig bakom sitt märke är en annan femma..
Samt att en (hel) del av medlemmarna bär sig åt som svin i vissa fall samt att de flesta av dem tror att dom är bättre än alla andra är ochså en annan femma.. Dom vill vara på sitt sätt och vara ifred, fine.
Men utpressning och annat skit= kriminellt och de som sysslar med sådant skall lagföras precis som alla andra som bryter mot samhällets normer och regler/lagar. Och lika för alla INDIVIDER.
Hade bmc varit en kriminell organisation hade staten efter alla dessa år och med alla dessa extra miljoner krossat denna (om så var fallet) organisation av brott. Men så e det ju inte. Eller hur?
PS, läs nu detta noggrant innan du svarar. Märk nu inte orden och häng upp dig på formuleringar och enstaka meningar-helheten. Jag e ingen Jan Guillou eller så...
SER FRAM EMOT BRA SVAR.

Ren jävla propaganda. Är du Bandidos presstalesman eller vad?
Bandidos är en kriminell MC-klubb, försök inte med något annat. Vi talar knappast om hederliga killar som gillar att meka. Deras verksamhet går ut på att leva rövare och begå brott. De består av narkomaner, tattar, homosexuella och män som växt upp utan en fadersgestalt i hemmet.

Dina eviga försök till att tvätta bort smutsstämpeln på denna MC-klubb är förgäves. Dessa parasiter ska utrotas, det klokaste vore att tortera dessa parasiter och sedan avrätta fanskapen.

De tillför inte vårt samhälle något, förresten två saker tillför de- En massa bekymmer och kostnader. Du kan försöka att lura andra med din efterblivna tunga, men mig lurar du inte.
Citera
2009-07-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ren jävla propaganda. Är du Bandidos presstalesman eller vad?
Bandidos är en kriminell MC-klubb, försök inte med något annat. Vi talar knappast om hederliga killar som gillar att meka. Deras verksamhet går ut på att leva rövare och begå brott. De består av narkomaner, tattar, homosexuella och män som växt upp utan en fadersgestalt i hemmet.

Dina eviga försök till att tvätta bort smutsstämpeln på denna MC-klubb är förgäves. Dessa parasiter ska utrotas, det klokaste vore att tortera dessa parasiter och sedan avrätta fanskapen.

De tillför inte vårt samhälle något, förresten två saker tillför de- En massa bekymmer och kostnader. Du kan försöka att lura andra med din efterblivna tunga, men mig lurar du inte.

Inte utan att man funderar på vilka värderingar DU "ärvt" av Pappa diplomaten.
Du är så jävla ägd när det gäller inside i bikersvängen och allt ditt mässande om tattare och homosexuella skickar dig bara längre ner i naziträsket.

Jag håller inte med hampus ett dugg, när det gäller "kriminella organisationer".
Däremot kan jag köpa hans "politiska" uttalanden.

Varenda en som haft med procentare att göra, vet att hela verksamheten bygger på ren kriminalitet. Punkt.
Visst kan man visa upp folk som driver eget företag, men kikar man lite längre in i verksamheten hos dessa "företagare" så bygger hela skiten på ren kriminalitet. Sedan är det enkelt att påstå att det handlar om enskilda medlemmar...

När indrivningar och "kick ass" görs, med västen på, så är det fanimej inte "enskilda medlemmar" som utför jobben.

När det gäller den här bagen, kan du nog inte lura någon av oss som varit med i branschen ett tag, Hampus.
Kör ert race, men försök inte förvränga sanningen. Det tjänar ingen på.

Tidigare kunde jag ha en viss "sympati" för BMC, eftersom man inte figurerade i media med rena lögner om verksamheten. Man var banditer, helt enkelt och sket i vad gemene man tyckte.
Att nu anamma HAs taktik och försöka inbilla folk att man bara är en grupp människor som är intresserade av motorcyklar, funkar inte längre.
Hur många "Toy-runs" som än görs...

Jag uppskattar din medverkan i den här tråden, Hampus. Tro inte annat.
Den falska reklamen går dock inte hem, så lägg ner den svängen.

Annars hamnar du i ungefär samma fack som wannabesnuten Leif, fast åt andra hållet...
Citera
2009-07-24, 19:43
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
SER FRAM EMOT BRA SVAR.
Jag följer dina inlägg med stort intresse och kan bara konstatera att du har jäkligt bra kunskap om BMC. Och jag kan bara hålla med dig om att det handlar om en hel del kriminella individer. MEN dock har det ju hänt en hel del som inte det skrivits om i tidningar med klubbens goda minne. Keep up the good work!
Citera
2009-07-24, 21:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Inte utan att man funderar på vilka värderingar DU "ärvt" av Pappa diplomaten.
Du är så jävla ägd när det gäller inside i bikersvängen och allt ditt mässande om tattare och homosexuella skickar dig bara längre ner i naziträsket.

Jag håller inte med hampus ett dugg, när det gäller "kriminella organisationer".
Däremot kan jag köpa hans "politiska" uttalanden.

Varenda en som haft med procentare att göra, vet att hela verksamheten bygger på ren kriminalitet. Punkt.
Visst kan man visa upp folk som driver eget företag, men kikar man lite längre in i verksamheten hos dessa "företagare" så bygger hela skiten på ren kriminalitet. Sedan är det enkelt att påstå att det handlar om enskilda medlemmar...

När indrivningar och "kick ass" görs, med västen på, så är det fanimej inte "enskilda medlemmar" som utför jobben.

När det gäller den här bagen, kan du nog inte lura någon av oss som varit med i branschen ett tag, Hampus.
Kör ert race, men försök inte förvränga sanningen. Det tjänar ingen på.

Tidigare kunde jag ha en viss "sympati" för BMC, eftersom man inte figurerade i media med rena lögner om verksamheten. Man var banditer, helt enkelt och sket i vad gemene man tyckte.
Att nu anamma HAs taktik och försöka inbilla folk att man bara är en grupp människor som är intresserade av motorcyklar, funkar inte längre.
Hur många "Toy-runs" som än görs...

Jag uppskattar din medverkan i den här tråden, Hampus. Tro inte annat.
Den falska reklamen går dock inte hem, så lägg ner den svängen.

Annars hamnar du i ungefär samma fack som wannabesnuten Leif, fast åt andra hållet...

Det är snarare du som är ägd, läs igenom ditt inlägg en gång till innan du yttrar dig, du håller mer eller mindre med mig i allt det jag skriver.

Citera
2009-07-24, 21:43
Medlem
dawatts avatar
Citat:
Det är snarare du som är ägd, läs igenom ditt inlägg en gång till innan du yttrar dig, du håller mer eller mindre med mig i allt det jag skriver.

Alltså, herre-jävla-gud, kan du bli mer patetisk?

Dom flesta här gillar inte bandidos, trots det så ställer sig nästan alla på hampus sida, säger inte det ganska mycket om dig?

Kom med några bra argument eller skriv inte alls. Du gör bara bort dig själv.

Jag tycker ärligt att "vi" ska sätta herr wannabe-snut på ignore. Men själv är det ingen större mening att göra det.
Citera
2009-07-24, 21:49
Medlem
JJDecays avatar
Citat:

Måste hålla med ett antal föregående skribenter. Du sittar fast i nazi tysklands 30tal...där homo och tattare och zigienare, judar mm skulle utrotas..

Du är tyvärr inte ett uns bättre än nån annan med dina uttalande. Precis som många andra här, vi gillar inte 1% grejjen speciellt, men vi till skillnad från dig begår inte brott så som hets mot folkgrupp, vilket är en lag du uppenbarligen inte verkar veta om!
Citera
2009-07-24, 23:34
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Okej att kniva någon i ryggen?

Citat:
Mig vetligen har jag inte skrivit en rad om Mille..
Hur modig jag är i ett slagsmål?
Tråkigt att du inte förstår det jag skriver.
Jag svarade på ett inlägg om att en 43-åring? knivat i ett slgsmål. Ingen av oss var där, så vit vet ju inte vad som hände, eller?
Om jag skulle hamna i en situation där jag kan bli svårt skadad har jag inga som helst betänkligheter att göra vad som krävs för att freda mig.
Skulle det vara som så att det e denne 43-åring som oprovocerat attackerat en annan person med kniv-helt fel i så fall.
Har dock svårt att se att en person skulle hugga någon med kniv utan vidare.
Och denne 43-åring, skall han då representera alla bmc-medlemmar nu då eller?
Och hur vet du att han e en medlem?

Först ett sorry för att jag blandade ihop dig och CarltonKody angående frågan om vad han hört om Mille. Han får gärna göra ett inlägg om detta.
CarltonKody undrar varför man är upprörd över att en 1%:are är beredd att använda kniv. Svaret på den frågan är ja, jag blir upprörd så vida inte killen mitt emot drog kniv först och skall hugga mig förstås.
Hampus, du får nog vara tydligare i det du skriver för just nu verkar det som kappvänderi allt eftersom du blir konfronterad. Om det är som du nu skriver i ditt ovanstående inlägg angående självförsvar i en LIVSHOTANDE situation så är vi på samma linje. Sedan att du har svårt att se någon hugga med kniv utan vidare. Som du själv sa det: Ingen av oss var ju där. Men Borås tidning skriver att 23-åringen har FLERA KNIVHUGG I RYGGEN. Det jag finner märkligt är ju att det borde finnas fler på festen som kunde tagit i tu med 23-åringen om nu denne flippat, då utan att använda kniv. Om 23-åringen nu givit sig på någon stackare på festen som man kan anta att 43-åringen ville hjälpa så kunde väl han för i helvete sätta en fot eller en stol i ryggen på honom i stället för en kniv. Jag menar spekulativt att det kanske fanns 20-40 personer på festen som 43-åringen hade med sig på sin sida..
När har jag någonsin sagt att denne 43-åring representerar alla BMCmedlemmar? Antar att du syftar på mitt inlägg om att många 1-procentare bär kniv. Detta gäller många 1-procentare över lag men kanske då inte på allmän plats som mitt i city eller på krogen, då det är olagligt att bära på allmän plats. Sedan att Bandidos i Rångedala bär stora dolkar i bältena, inte bara 43-åringen, är fakta då jag har en bekant som haft insyn. Sedan hur jag vet att han är medlem? Läs Borås tidnings artikel som jag bifogat! Är man en ledande Bandidosman så betyder nog det att man är medlem dock. (Om du nu inte vill vränga till det att BT ju faktiskt kan ha fel och 43-åringen i stället är någon full oinbjuden granne som trängde sig in på festen ).

http://www.bt.se/nyheter/boras/ledande-bandidosman-anholls-efter-knivdad(1431754).gm
Senast redigerad av BONDOCK-SAINTS 2009-07-24 kl. 23:50. Anledning: ..man istället för jag, då CarltonKody inte menade mig.
Citera
2009-07-25, 01:02
Medlem
För de övriga som bräker om att det ska vara rent spel i en fight osv...
Det förekommer inte längre. Speciellt inte i de här kretsarna.
Numera gäller det att hugga och sänka jävligt snabbt. Den gamla tidens heder existerar inte längre.

Kan man inte rätta sig efter de nya spelreglerna, har man inget i svängen att göra. Krasst...visst, men så är det idag.
Varför ska någon riskera att torska en fight, ifall man har ett gäng "bröder" med sig? Det finns inte på tavlan. Det är en helt ny värld.
Åtminstone för oss gamlingar.

Ibland möts den nya och den gamla generationen.
Ungefär vad som hände i Gnesta. Eller hur Violence?
Citera
2009-07-25, 09:30
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Numera gäller det att hugga och sänka jävligt snabbt. Den gamla tidens heder existerar inte längre.

Kan man inte rätta sig efter de nya spelreglerna, har man inget i svängen att göra. Krasst...visst, men så är det idag.
Varför ska någon riskera att torska en fight, ifall man har ett gäng "bröder" med sig? Det finns inte på tavlan. Det är en helt ny värld.

Ungefär vad som hände i Gnesta. Eller hur Violence
?
Vad hände i Gnesta? Vänligen delge oss som ej var på plats.
Citera
2009-07-25, 10:20
Medlem
Citat:

Ungefär vad som hände i Gnesta. Eller hur Violence?

Så sant så! Du är en vis man.. som man bäddar får man ligga,hehe...
Senast redigerad av Violence 2009-07-25 kl. 10:30.
Citera
2009-07-25, 10:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Tycker snarare att det är du som är patetisk, vet inte om det är rätt ord, men pinsam är du iallafall så det räcker och blir över.

Du är en villa Svensson som egentligen inte gillar dessa mc gäng, men nu har du "träffat" Hampus, en reprsesentant för dessa gäng genom nätet. Han verkar vara en rätt reko ödmjuk kille och via honom så får du direkt info ifrån den lite spännande kriminella mc världen som du iaktar från håll.

Du är mycket mån om att din "kompis" relation till Hampus inte skadas på något sätt. När du inte håller med honom så vågar du nästan inte säga det och när du väl säger något som inte riktigt stämmer överens med hans tankar. Så gör du det genom att först underkasta dig honom och i princip förklarar dig själv som en totalt oventande litet kryp för att sedan försiktigt lägga fram dina åsikter.

Din ryggradslöshet och rövslickeri äcklar mig. Hur kan du leva med att vara en sådan ryggradslös, rövslickande jävla nolla?

Kamrat, du har så rätt. Det värsta är dock det här inlägget från herr dawatt:

Citat:
Ursprungligen postat av dawatt
Kan berätta att rekryteringen av nya banditer i ö-o inte verkar vara inriktad på mc-folk. Inte så speciellt gamla människor heller.

Han bara stan haft ett kriminellt invandrar-gäng(som hade ett namn) så hade nästan alla hamnat där istället för i bandidos. Om det här kapitlet blir fullvärdigt, så att dom kan ta in medlemmar själva. Då kan jag lova dig, Hampus, då kommer inte bandidos rykte bli bättre, för att inte säga på samma nivå som t.ex. og. Om du har möjlighet att påverka, gör vad du kan för att dom aldrig når ett medlemskap.

Hampus är Bandidos självutnämnda presstalesman, hans försök till att rädda Bandidos rykte går inte hem här, otroligt patetiskt av dawatt att tro så mycket om Hampus, hur i helvete ska Hampus kunna påverka beslut inom BMC, när killen bara en simpel liten wannabe?

Hampus har chansen att reda ut saker och ting en gång för alla: Hampus är du fullvärdig medlem i Bandidos? Eller är du prospect? Vilken klubb tillhör du i så fall? Svaret har jag redan:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in