2009-03-10, 15:50
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redaxegoldz
Det är ju svårt att vara vänner med mastodont för att dom har en president som snackar så mycket skit och medlemarna också.
presidenten är en fylleraggare som inte har koll....tråkigt nog...
men som sagt dom kan vara en familjeklubb och ska behandlas därefter...
Citera
2009-03-10, 18:06
Medlem
soscagons avatar
Vad menas med "free bandido" som man hittar här http://www.bandidosmcsthlm.se/chaingang.html?PHPSESSID=6a3f97bb37895096ebee1285a 995397d
Citera
2009-03-10, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Vad menas med "free bandido" som man hittar här http://www.bandidosmcsthlm.se/chaingang.html?PHPSESSID=6a3f97bb37895096ebee1285a 995397d

Att alla dom namnen som står där sitter fängslade bokom låsta dörrar och dom vill att dom ska bli free, men det kan dom glömma
Citera
2009-03-10, 19:09
Medlem
soscagons avatar
Tackar

Det förvånar mig hur öppna dom är med sina identiteter har sett 4st på bilder där som jag sett på gymmet ett antal gånger, fast en av killarna har en BSK tatuering på halsen men dom har väl gått samman nu ?
Citera
2009-03-10, 19:19
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Tackar

Det förvånar mig hur öppna dom är med sina identiteter har sett 4st på bilder där som jag sett på gymmet ett antal gånger, fast en av killarna har en BSK tatuering på halsen men dom har väl gått samman nu ?
av någon anledning så går det många bsk folk över till bsk eller ha .
undra varför dom tappar folk till dom ...är det mc intresset ?
Citera
2009-03-10, 19:21
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Bandidos Borås

http://www.ut.se/nyheter/ulricehamn/bandidosanhangare-far-sankt-straff-for-misshandel-i-ulricehamn(1026161).gm

Försöker räta ut ett frågetecken.
Är detta samma misshandel där en kille kom ut från en pizzeria och helt oprovocerat blev nedslagen och sparkad på? Hörde att den incidenten skulle begåtts av X-teamare. Ber_th skulle ju varit med på misshandeln som artikeln handlar om. Vilka mer var med?
Min egna spekulation om varför man slår ner en snubbe helt oprovocerat som kommer ut från en pizzeria: Bandidos har frågat pizzeria-ägarna om dom vill betala för beskydd. Medan pizzeria-ägarna funderar så slår Bandidos sönder deras kunder. Typ, snabbare och helst rätt svar tack!
Lite väl fegt att tre stycken ger sig på en ensam snubbe, utan förvarning och som har händerna fulla med pizza, samtidigt som killen för övrigt är ganska liten. För er som undrar vem Ber_ath var nu igen så är han med på länken nedan, andra bilden och näst längst till höger. Man tycker han borde klarat av det hela själv med tanke på sin egna storlek, men tydligen inte.
Kan någon berätta lite mer om herrarna på kortet? Vem är Ma_ti_s Bandidos-kompis i Ulricehamn? Antar att det är någon på kortet. Är dom från Ulricehamn eller inflyttade?
Om Ma_ti_s var kicker och sparkade ner folk i Ulricehamn före han gick med i Bandidos så är jag nyfiken på om han tränat någon kampsport.
Läste någonstans att Bandidos Borås håller på att expandera och kommer omfatta 20-30 personer. Vilka är dom?
http://www.bandidosmchstd.se/saffle/default.asp?sida=59&sub=13

Lite mera info: Ma_ti_s "andra" flickvän som han gjorde på smällen sägs vara en heroinist med gulsot. Som tidigare nämnts, tillbaka hos ”första” flickvännen med deras nyfödda.
M_c_el ”Mille” P_r _son var förut en egen företagare i möbelsnickarbranschen och tror han hade firman i Svenljunga. Han skall även då ha varit gift. Mille satt sedermera inne för grovt narkotikabrott. Kanske var där på kåken han lärde känna Me_di och grabbarna. Hans pappa var en lokal kändis i Borås. Sångare som kom på kant med spriten och hamnade på Borås berömda bänk. Han har sedan många år ryckt upp sig och är nykter. Pappan är en helshysst snubbe och hur trevlig som helst. Kanske inte jättestolt just nu. Mamman har polskt påbrå.
Mille växte upp någonstans kring Svenljunga. Mille är nu ihop med M_ri_a Sjö_t_dt, som har jobbat som strippa på Geisha Garden. Kanske var där dom träffades!? Även hon använder eller ska ha använt droger. (Varit på rehab).
Mera info välkomnas varmt.

Följdfrågor: Någon som vet varför Mille inte har sin pappas efternamn?. Då mamman bör ha haft ett polskt efternamn så bör hon i så fall gift om sig när Mille var yngre.
Vilket nummer har andra bokstaven i M_tt_as efternamn om 1 är A osv.
Undrar om Indiern lärt känna Mille sedan länge tillbaks då han kommer från Tranemo och kanske gått i skola tillsammans?

Sedan en uppmaning till dom som bor i Ulricehamn, att nästa gång ni vill gå ut och ta en öl, gå INTE till Pluto då Bandidos driver stället. Gör ni det så etablerar ni bara gänget ännu hårdare i staden.
Citera
2009-03-11, 01:07
Medlem
zugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Sedan en uppmaning till dom som bor i Ulricehamn, att nästa gång ni vill gå ut och ta en öl, gå INTE till Pluto då Bandidos driver stället. Gör ni det så etablerar ni bara gänget ännu hårdare i staden.
Vi behöver nog inte oroa oss så länge till

http://www.blocket.se/vi/20174812.htm?ca=16_s&last=1
Citera
2009-03-11, 08:22
Medlem
BONDOCK-SAINTSs avatar
Bandidos Borås

Citat:
Ursprungligen postat av zug

Ha ha. Underbart!
Jag är bara rädd för att dom ändå kommer att ha ett finger med i spelet på den krogen, även om dom själva inte klarar av det där med att driva en krog.
Jag menar: Dom har ju chansen nu att ingå avtal med procent på verksamheten, beskyddarpengar eller att behålla garderoben.
Hoppas verkligen ingen nappar på annonsen för då biter dom sig nog själva i arslet! Och Ulricehamn blir likt förbannat inte av med dom.
Sedan en lustig detalj. Söker man på namnet i annonsen så får man upp en snubbe som bor på Hedvigsborg i Borås. Söker man däremot på telefonnumret så får man istället upp en snubbe på Norrby, Borås.
Får jag gissa så står han med namnet som ägare på pappret och han med telefonnumret är den som hållt i ruljansen åt Bandidos.
Citera
2009-03-11, 08:25
Medlem
Citat:
http://www.ut.se/nyheter/ulricehamn/bandidosanhangare-far-sankt-straff-for-misshandel-i-ulricehamn(1026161).gm

Försöker räta ut ett frågetecken.
Är detta samma misshandel där en kille kom ut från en pizzeria och helt oprovocerat blev nedslagen och sparkad på? Hörde att den incidenten skulle begåtts av X-teamare. Ber_th skulle ju varit med på misshandeln som artikeln handlar om. Vilka mer var med?
Min egna spekulation om varför man slår ner en snubbe helt oprovocerat som kommer ut från en pizzeria: Bandidos har frågat pizzeria-ägarna om dom vill betala för beskydd. Medan pizzeria-ägarna funderar så slår Bandidos sönder deras kunder. Typ, snabbare och helst rätt svar tack!
Lite väl fegt att tre stycken ger sig på en ensam snubbe, utan förvarning och som har händerna fulla med pizza, samtidigt som killen för övrigt är ganska liten. För er som undrar vem Ber_ath var nu igen så är han med på länken nedan, andra bilden och näst längst till höger. Man tycker han borde klarat av det hela själv med tanke på sin egna storlek, men tydligen inte.
Kan någon berätta lite mer om herrarna på kortet? Vem är Ma_ti_s Bandidos-kompis i Ulricehamn? Antar att det är någon på kortet. Är dom från Ulricehamn eller inflyttade?
Om Ma_ti_s var kicker och sparkade ner folk i Ulricehamn före han gick med i Bandidos så är jag nyfiken på om han tränat någon kampsport.
Läste någonstans att Bandidos Borås håller på att expandera och kommer omfatta 20-30 personer. Vilka är dom?
http://www.bandidosmchstd.se/saffle/default.asp?sida=59&sub=13

Lite mera info: Ma_ti_s "andra" flickvän som han gjorde på smällen sägs vara en heroinist med gulsot. Som tidigare nämnts, tillbaka hos ”första” flickvännen med deras nyfödda.
M_c_el ”Mille” P_r _son var förut en egen företagare i möbelsnickarbranschen och tror han hade firman i Svenljunga. Han skall även då ha varit gift. Mille satt sedermera inne för grovt narkotikabrott. Kanske var där på kåken han lärde känna Me_di och grabbarna. Hans pappa var en lokal kändis i Borås. Sångare som kom på kant med spriten och hamnade på Borås berömda bänk. Han har sedan många år ryckt upp sig och är nykter. Pappan är en helshysst snubbe och hur trevlig som helst. Kanske inte jättestolt just nu. Mamman har polskt påbrå.
Mille växte upp någonstans kring Svenljunga. Mille är nu ihop med M_ri_a Sjö_t_dt, som har jobbat som strippa på Geisha Garden. Kanske var där dom träffades!? Även hon använder eller ska ha använt droger. (Varit på rehab).
Mera info välkomnas varmt.

Följdfrågor: Någon som vet varför Mille inte har sin pappas efternamn?. Då mamman bör ha haft ett polskt efternamn så bör hon i så fall gift om sig när Mille var yngre.
Undrar om Indiern lärt känna Mille sedan länge tillbaks då han kommer från Tranemo och kanske gått i skola tillsammans?

Är det konstaterat att han tjocke ligger bakom denna misshandeln?
M_tt_as var 25 år när artikeln skrevs. Han har också en polare från U-hamn som heter M_tt_as P_rss_n som jag hört också hänger med BMC som var 28 år när artikeln skrevs. Kanske han också är medlem? PÅ det där kortet är det 5 stycken men enligt artikeln påstår de sig vara 30 stycken, kanske han ljuger om att de är så många bara för att skrämmas?

Citat:
[url]

nummer två

Första bokstaven är Å!

Citat:
Ursprungligen postat av zug

Precis, han vill väll inte ha kvar stället längre och vem vågar köpa det nu? Ägaren innan som är från Borås sålde det av samma anledning har jag hört. Hörde Att BMC visat sig utanför hans hus, inte gjort nåt men bara visat sig.
Citera
2009-03-11, 08:35
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
mastodont mc skiter ner sig för allt ....dom är en familje klubb och ska behandlas därefter ..enligt min sätt att se på det....
det finns bara familjeklubbar i örebro förutom bmc... men därimot har bmc örebro kanske lite för mycket konstiga bötningar för sig för att jag ska gilla alla där...men men man kan inte älska alla i värden.Sen känns det konstigt att det är sån stor omsättning i bmc....
som sagt för mig är det bara olika färger men samma sak i alla 1% klubbar enda anledningen jag är i denna tråden är att jag har bäst koll på bmc ...har vänner i andra konstilationer o klubbar me..

Nu känner jag iof ingen och har aldrig umgåtts med mastodont. Men i detta fall vad menar du med familjeklubb?
Jag hade för mig dom var en mc klubb/bikerklubb, inga 1% men en bikerklubb.
och ska behandlas där efter?

Om folk snackar skit är det en sak, men nyfiken på innebörden av familjeklubb och behandlas därefter.
Citera
2009-03-11, 08:52
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Nu känner jag iof ingen och har aldrig umgåtts med mastodont. Men i detta fall vad menar du med familjeklubb?

Om folk snackar skit är det en sak, men nyfiken på innebörden av familjeklubb och behandlas därefter.
det här är min privata åsikt den funkar inte när man är med dom tuffa killarna i dom stora klubbarna därför är jag inte med ....
en hobby klubb /familjeklub så prioriterar man 1.sin familj 2.mc livet /åkandet och har man tur så är klubben en del av familjen mycket sällsynt men det finns. kan ge exempel på klubbar och hoppas jag når fram .ab anfall mc kungsör.keff mc gotland,united mc kalskoga finns fler men till exklubbar man sköter sitt och inte har andra intressen att vara ett gäng grabbar som vill åka/bygga mc. dom tar inte in supporters efter hur dom ska klara en konflikt med en annan klubb utan hur man har intresset av bikes ...
inser just att jag får inte med hälften av mina åsikter ...skulle behöva skriva en bok
men poängen är att klubbar som inte har en strävan efter att vara störst bäst o vackrast utan bara vill åka hoj ska lämnas utanför konflikterna som kan uppstå.. och man inte lägger ner dom bara för att man kan ....hoppas du förstår något vad jag skriver..
Citera
2009-03-11, 18:19
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

De bygger Harleys och kör långt med dem, även ut i Europa. De är ingen familjeklubb i mina normer utan en traditionell, genuin svensk bikerklubb.

Ja, jag känner dem och personen som det kastas skit på här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in