2008-02-23, 17:03
Medlem
JJDecays avatar
Bandidos - X Team känns mer och mer som nån Big Brother såpa...Finns inget som sägs eller verkar göras inom den röd/gula sfären som är MC relaterat what so ever...
Citera
2008-02-23, 18:00
Medlem
Nino Gaggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Bandidos - X Team känns mer och mer som nån Big Brother såpa...Finns inget som sägs eller verkar göras inom den röd/gula sfären som är MC relaterat what so ever...
Ja du vet vad man säger, det behövs alltid folk att göra skitjobben.
Citera
2008-02-23, 18:59
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nino Gaggi
Ja du vet vad man säger, det behövs alltid folk att göra skitjobben.

Jo det är klart...så kanske man också kan se det...
Citera
2008-02-23, 21:33
Medlem
Cashews avatar
Är det inte mer Big brother varning på den här tråden då?

JJDecay
Du verkar väl vara en skön snubbe med en del självironi, men om ni inte ser vilken klubb för inbördes beundran dom här mc trådarna är så...
Vill inte verka dryg men ni "gamlahederligabikerssnubbar" verkar ju bara sitta och skvallra och prata om gamla tider.
Såna är vi väl alla, men inse att ni alla är en del i dokusåpan...
Citera
2008-02-23, 22:00
Medlem
Ptomas avatar
med all respekt JJ men killen har en poäng. Även om jag som oinsatt gillar att höra om de gamla tiderna.
Citera
2008-02-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Är det inte mer Big brother varning på den här tråden då?

JJDecay
Du verkar väl vara en skön snubbe med en del självironi, men om ni inte ser vilken klubb för inbördes beundran dom här mc trådarna är så...
Vill inte verka dryg men ni "gamlahederligabikerssnubbar" verkar ju bara sitta och skvallra och prata om gamla tider.
Såna är vi väl alla, men inse att ni alla är en del i dokusåpan...

Visst har du en poäng här.
Samtidigt är det ju så att det skett en "utveckling" i MC-världen, som vi oldschoolgubbar inte gillar. Visst fan måste vi ju få ventilera åsikterna också.
Annars blir det ju bara en inbördes beundran bland procentarna.

Det beklagliga idag är ju att så få i dagens hardcoresväng var med på vår "gamla goda tid" .

OK, jag är bitter över att det blev som det blev.
Jag ville heller inte hänga med i "utvecklingen" eftersom jag inte såg det som en förändring till det bättre.
Jag hängde av mig västen för många år sedan.
Men jag kommer aldrig att hålla käften.
Citera
2008-02-24, 09:09
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Visst har du en poäng här.
Samtidigt är det ju så att det skett en "utveckling" i MC-världen, som vi oldschoolgubbar inte gillar. Visst fan måste vi ju få ventilera åsikterna också.
Annars blir det ju bara en inbördes beundran bland procentarna.

Det beklagliga idag är ju att så få i dagens hardcoresväng var med på vår "gamla goda tid" .

OK, jag är bitter över att det blev som det blev.
Jag ville heller inte hänga med i "utvecklingen" eftersom jag inte såg det som en förändring till det bättre.
Jag hängde av mig västen för många år sedan.
Men jag kommer aldrig att hålla käften.

Att du o JJ skulle hålla käften är väl en utopi
Självklart måste ni ventilera era åsikter då de flesta stoppar alla bikers i samma påse så de som inte är insatta får lära sig att alla bikers inte är kriminella..nåja.. svartjobb, fulsprit och momsfusk är inte kriminellt

Men vad pojken menar (tror jag) och vad även jag kan tycka är att det på senare tid blivit ett lite bittert mantra från JJ mfl och stinget och humorn som fanns i början avtagit och numera känns som upprepningar. Men vad vet jag, jag vet ju knappt hur en motor funkar. Men ni behövs, vi kan ju inte låta procentarnas hardcorefanbärare nummer ett (läs bludder) med vänner propagera för den kriminella wannabekulturen ensamma på palissaderna. Personligen älskar jag denna såpa som även du cashew bidrar till, kan bara sakna mina favvosar som blivit bortskrämda, may you RIP.
Citera
2008-02-24, 10:19
Medlem
JJDecays avatar
Ligger nog en hel del i det som skrivs..Är nog en del av dokusåpan
Bitter, nja...det vet jag inte om jag är, tycker mest det bara är tragiskt att det är som det är..

Nää tacka vet ja back in the days...

Det som stör mig mest om vi säger "stör" är att i vissa kretsar (framförallt då support delen av 1%) finns knappt en jävel som vet vad mc är...

Det vore mer coolt om dom rippade av mc i sina märken och hade bc eller tc, buss club eller tunnelbane club då mnajoriteten inte verkar åka mc..

Nåja skitsamma...käften kommer jag aldrig hålla haha det kan jag inte
Citera
2008-02-24, 14:15
Medlem
Cashews avatar
Ni har all rätt i världen att vara lite "gubbsentimentala", jag gillar själv att läsa det ni skriver. Ville bara inflika det...
Jag förstår verkligen att ni inte gillar utvecklingen av bikervärlden men jag tvivlar på att det kan bli som det verkar ha varit förr i tiden.
Citera
2008-02-24, 16:45
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Ni har all rätt i världen att vara lite "gubbsentimentala", jag gillar själv att läsa det ni skriver. Ville bara inflika det...
Jag förstår verkligen att ni inte gillar utvecklingen av bikervärlden men jag tvivlar på att det kan bli som det verkar ha varit förr i tiden.

Nej som det har varit kommer det aldrig mer att bli , det är nog så sant..
Det finns plats för både "old school" och 1%'are. Vad jag hänger upp mig på är allt skit som händer som inte är MC relaterat och drar skit och heat på alla som har med biker svängen att göra..Oavsett om man e "old school" eller 1%are.

Nåväl, en positiv utveckling är väl då att det tas ju mer och mer gamla kontakter igen med bikers/klubbar från "the old days" utanför modeller och mattematiska tecken så som % , vilket är trevligt värre Så allt är inte bara pest o pina haha !!
Citera
2008-02-24, 19:25
Medlem
Lite så kan jag känna med faktiskt. Man ska inte glömma att väldigt många gamla bikers har detta strul kring "de stora" upp i halsen med allt det för med sig som bråk/strul på arrangemangen, åka på möten i tid och otid samt en ökad polisiär närvaro kring alla. Förhoppningsvis kommer bikerkulturen att återgå till det äldre stuket. Inga inbjudningar och reklam kring träffarna utan snacket går via djungeltrumman istället. Träffarna blir mindre, visst, men de som kommer har det trevligare och lugnare. Ingen känner sig åsidosatt eller bortglömd p.g.a. konstiga formuleringar på affischerna. Tuffa klubbar behöver inte komma och visa upp sig för att mota ev. konkurrenter. Allt skalas av igen som det var när det började. Inga kända band eller stora kringarrangemang för att dra folk utan mer tillbaka för att chopper/HD eantusiaster bara träffas under enklare former. Polisen kommer inte kunna bevaka småträffar i samma utsträckning och förortskidsen som kommer i bil med div. supporttröjjor kommer inte ens att hitta till avkrokarna ute på landet. Det blir nog en motreaktion som kanske blir lyckad ändå. Vi får väl se.
Citera
2008-02-24, 19:31
Bannlyst
Repris bara för att åter smyga in på ämnet BANDIDOS

En 20-årig supporter till Bandidos ville inte vara ”med och leka” längre.
Då krävdes han på 76 000 kronor – bara för att få gå ur.
http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/18/20080218155700_NWT561/20080218155700_NWT561.dbp.asp

*
Senast redigerad av Bludder 2008-02-24 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in