Citat:
Ursprungligen postat av
Klappar
Hur går det för Bjellder? Hörde att han åkte in för ett tag sen efter någon incident på någon krog/restaurang.
Han är nog ute snart tror jag. Det var ju ett tag sen.
Jag förstår dock att det blev en incident i Gävle. Har snackat med ägarens släkting och hört direkt att ägaren satt och hade en dialog med dom ang. västar/tröjor. Dom hade lirat biljard med knivvästar och Bandidos-tröjor och ägaren
(som har djupa fickor, stor kontaktbok och bra sätt) satte sig med dom och snackade om det.. och då dyker några fulla ryssar
(om jag minns rätt) upp och börjar med "läderbög"-snacket.. efter den fighten blev det knasigheter utanför och dom åkte fast.
Men incidenten i Sandviken var bara klantigt från deras egna sida.. bartendern
(en irakier som verkar lite lallig, träffat honom en gång när jag var på stället med min son) sa till ägaren att det satt folk med västar/märken på sig och när han kom tillbaka så antog Bjellder och co att han ringt polis så det blev en "knuff" och sen drog dom till Gävle där allt fortsatte..
Olyckligtvis så bangade inte folk på att vittna mot dom, bl.a en kille som nästan blev påkörd utanför så det blev fängelsestraff, främst för knivhuggning, och fyllekörning osv. Så Gävle-incidenten är väl den som dom åkte in på..
Minns att jag träffat Bjellder två gånger för många, många år sen. Han var trevlig men jag förstår ju att det är en råbarkad jävel.
Förstår dock inte varför Sandviken är en plats av intresse för dom? Chicanos-lokalen är ju en sunkig gammal verkstad som polisen har span på dygnet runt och dom kan knappt röra sig nånstans utan ögon på sig. En liten skithåla som är nära Gävle, vad mer liksom?