2018-03-11, 21:58
  #16837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Det är så pinsamt löjligt.

Hur kan vissa etablerade ens ha en kontakt med dom här människorna?

Och boten på 85 lax av ridde. För att dom inte var välkomna på en fest med dom här.

Känns som en OUT ligger i luften.

Det är bara dom som inte har möjlighet att göra pengar på andra sätt som håller på med luffar bötning.
Jaja absolut
Det visar enbart hur den klubben i helhet fungerar.
Så jävla pinsamt va?
Bara en sån sak som att supportklubbarnas medlemmar får pröjsa 600kr/mån per medlem till Bandidos är ju så jävla ? ? ? Dumt, de blir rövknullade från alla håll, man skall sälja deras droger och så skall man även betala "medlemsavgift" hur fan kan man ens komma på att ställa upp på nåt sånt? snacka om att förnedra sig själv.
Citera
2018-03-11, 22:31
  #16838
Medlem
dollarmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Det är så pinsamt löjligt.

Hur kan vissa etablerade ens ha en kontakt med dom här människorna?

Och boten på 85 lax av ridde. För att dom inte var välkomna på en fest med dom här.

Känns som en OUT ligger i luften.

Det är bara dom som inte har möjlighet att göra pengar på andra sätt som håller på med luffar bötning.

hahahahaha nej det är en standard ridde.
Citera
2018-03-12, 13:21
  #16839
Medlem
Onebiker, komedi på hög nivå Bear Jaw och co.
Samir knäller med att folk blåser honom men i själva fallet är han den största blåsaren utav dom alla, inte nog med massa skitsnack och falskhet i sitt pagage!
Allt är en jävla soppa, som stackars ridde får sota för. Han kan inte hjälpa att han får nötter att jobba med.
Det kommer sjungas på denna rättegång som fan tror jag, synd bara att man är långt bort för att åka dit och följa det.
600kr månadsavgift plus på det så får man slava haahha komedi på
Högsta nivå.
Citera
2018-03-12, 15:58
  #16840
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Hur går det för Bjellder? Hörde att han åkte in för ett tag sen efter någon incident på någon krog/restaurang.

Han är nog ute snart tror jag. Det var ju ett tag sen.
Jag förstår dock att det blev en incident i Gävle. Har snackat med ägarens släkting och hört direkt att ägaren satt och hade en dialog med dom ang. västar/tröjor. Dom hade lirat biljard med knivvästar och Bandidos-tröjor och ägaren (som har djupa fickor, stor kontaktbok och bra sätt) satte sig med dom och snackade om det.. och då dyker några fulla ryssar (om jag minns rätt) upp och börjar med "läderbög"-snacket.. efter den fighten blev det knasigheter utanför och dom åkte fast.

Men incidenten i Sandviken var bara klantigt från deras egna sida.. bartendern (en irakier som verkar lite lallig, träffat honom en gång när jag var på stället med min son) sa till ägaren att det satt folk med västar/märken på sig och när han kom tillbaka så antog Bjellder och co att han ringt polis så det blev en "knuff" och sen drog dom till Gävle där allt fortsatte..

Olyckligtvis så bangade inte folk på att vittna mot dom, bl.a en kille som nästan blev påkörd utanför så det blev fängelsestraff, främst för knivhuggning, och fyllekörning osv. Så Gävle-incidenten är väl den som dom åkte in på..
Minns att jag träffat Bjellder två gånger för många, många år sen. Han var trevlig men jag förstår ju att det är en råbarkad jävel.

Förstår dock inte varför Sandviken är en plats av intresse för dom? Chicanos-lokalen är ju en sunkig gammal verkstad som polisen har span på dygnet runt och dom kan knappt röra sig nånstans utan ögon på sig. En liten skithåla som är nära Gävle, vad mer liksom?
Citera
2018-03-12, 16:03
  #16841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuJag69
Onebiker, komedi på hög nivå Bear Jaw och co.
Samir knäller med att folk blåser honom men i själva fallet är han den största blåsaren utav dom alla, inte nog med massa skitsnack och falskhet i sitt pagage!
Allt är en jävla soppa, som stackars ridde får sota för. Han kan inte hjälpa att han får nötter att jobba med.
Det kommer sjungas på denna rättegång som fan tror jag, synd bara att man är långt bort för att åka dit och följa det.
600kr månadsavgift plus på det så får man slava haahha komedi på
Högsta nivå.
Naaah tror inte det är något som Ridde blivit "tilldelad" att jobba med, tror snarare att han valt själv, förmodligen i tron att det skulle finnas en gigantisk marknad på skaraslätten, har väll troligtvis låtit så från käkarna. Och nu i efterhand visade det sig att det enbart var en massa pengarlösa blandmissbrukare som tagit emot kola på krita, fan jag dör, sån jävla humor. Skall bli kul att följa denna soppan, undrar om Bagarn nu blir "bötad" av Ridde i och med att det framkommit att han bötade de två festprissarna i Riddes namn?

Och VEM är Fisken?
Han som levererade det stora partiet, måste ju rimligen vara någon inom Bandidos som kallas Fisken?

Sedan är inte den hästhandlande gammelfarfarn Ossi med i utredningen mer än att hans namn nämns ett par gånger, satt inte han anhållen för något med?

Ja säga vad man vill men det finns en anledning till att alla dessa klubbar som poppat upp och går med i The Easy Way inte går in i SBM.

Någon som kan gissa varför?
Citera
2018-03-12, 16:41
  #16842
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Naaah tror inte det är något som Ridde blivit "tilldelad" att jobba med, tror snarare att han valt själv, förmodligen i tron att det skulle finnas en gigantisk marknad på skaraslätten, har väll troligtvis låtit så från käkarna. Och nu i efterhand visade det sig att det enbart var en massa pengarlösa blandmissbrukare som tagit emot kola på krita, fan jag dör, sån jävla humor. Skall bli kul att följa denna soppan, undrar om Bagarn nu blir "bötad" av Ridde i och med att det framkommit att han bötade de två festprissarna i Riddes namn?

Och VEM är Fisken?
Han som levererade det stora partiet, måste ju rimligen vara någon inom Bandidos som kallas Fisken?

Sedan är inte den hästhandlande gammelfarfarn Ossi med i utredningen mer än att hans namn nämns ett par gånger, satt inte han anhållen för något med?

Ja säga vad man vill men det finns en anledning till att alla dessa klubbar som poppat upp och går med i The Easy Way inte går in i SBM.

Någon som kan gissa varför?

Kommer nog vara mer än svettigt för bagaren när hen kommer ut, när det går att läsa i utredningen att dom blåser ridde rakt av med 0,8or.. Vilka luffare..
Citera
2018-03-12, 16:46
  #16843
Medlem
Borka, vad jag har hört från säker källa är att både den tönten Samir och bagarn blandade skiten, och blåste massa andra. Ska följa detta fallet spänt. Hahahaha vilka clowner!
Citera
2018-03-12, 16:58
  #16844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Kommer nog vara mer än svettigt för bagaren när hen kommer ut, när det går att läsa i utredningen att dom blåser ridde rakt av med 0,8or.. Vilka luffare..
Hahaha, just det, den glömde jag.
Som sagt det tar ett tag att smälta allt man läst, men får nog fan ta och läsa igenom den igen.

Sedan kan man ju undra om de någonsin mer får något sålt på slätten i och med att det kom fram att de sålt 0,8r till och med till sina egna, men kom ju på i samma sekund att de ju inte fått sålt något eller i iallafall fått något betalt
__________________
Senast redigerad av Onebiker 2018-03-12 kl. 17:03.
Citera
2018-03-12, 17:16
  #16845
Medlem
StraightFlushs avatar
Fick detta sänt till mig idag.... Läs gärna vad reportern skriver längst ner.

liverapportering från Bear Jaw-rättegången dag ett
På måndagen påbörjades rättegången mot sju män i och kring MC-klubben Bear Jaw utanför Vara.Här kan du läsa vår liverapportering från de första timmarna av förhandlingen




http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6904805
__________________
Senast redigerad av StraightFlush 2018-03-12 kl. 17:21.
Citera
2018-03-12, 18:34
  #16846
Bannlyst
"Nu spelas ett samtal upp som visar att köparen i Ryd också ringt och pratat droger med Bandidos-prospecten. "Jag har en som vill köpa en femma", säger Rydsmannen. "Jag hör inte vad du säger nu", svarar Bandidos-prospecten."


Det här ju riktigt låg nivå. Men mycket stor humor!

Jag kan inte förstå hur dom kunde beblanda sig med Christoffer. Finns det verkligen så lite folk där?

En snorunge som har tatuerat sönder sitt huvud/ansikte. Och som går med på att sälja 50 gram ladd (utan egen vinst) för 1000 kr grammet. Där borde varningsklockan börjat låta högt.

Men på något mycket konstigt sätt så tycker jag lite synd om han, även om han golar ner dom alla.

Dom gav han inget annat val. Han orkade inte ens vara kvar på sitt jobb. Och inga grejer/pengar att drifta med. Och folk som jagar han dygnet runt.

Med en återbetalningsplan så hade dom iallafall gett han en chans att få fram pengar.
Citera
2018-03-12, 18:53
  #16847
Medlem
Pickatjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightFlush
Fick detta sänt till mig idag.... Läs gärna vad reportern skriver längst ner.

liverapportering från Bear Jaw-rättegången dag ett
På måndagen påbörjades rättegången mot sju män i och kring MC-klubben Bear Jaw utanför Vara.Här kan du läsa vår liverapportering från de första timmarna av förhandlingen




http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6904805

Vem är den fd fullvärdiga Trestads medlemmen?
Citera
2018-03-12, 19:22
  #16848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
"Nu spelas ett samtal upp som visar att köparen i Ryd också ringt och pratat droger med Bandidos-prospecten. "Jag har en som vill köpa en femma", säger Rydsmannen. "Jag hör inte vad du säger nu", svarar Bandidos-prospecten."


Det här ju riktigt låg nivå. Men mycket stor humor!

Jag kan inte förstå hur dom kunde beblanda sig med Christoffer. Finns det verkligen så lite folk där?

En snorunge som har tatuerat sönder sitt huvud/ansikte. Och som går med på att sälja 50 gram ladd (utan egen vinst) för 1000 kr grammet. Där borde varningsklockan börjat låta högt.

Men på något mycket konstigt sätt så tycker jag lite synd om han, även om han golar ner dom alla.

Dom gav han inget annat val. Han orkade inte ens vara kvar på sitt jobb. Och inga grejer/pengar att drifta med. Och folk som jagar han dygnet runt.

Med en återbetalningsplan så hade dom iallafall gett han en chans att få fram pengar.

Exakt
Sen gav pissluffarna sig på fd flickvän, mamman och så vidare för att få tag på honom, och det är i min bok BIG NONO. Man åker fan inte hem till kvinnor och härjar, Jävla pack.
Men var det inte så att han skulle sälja det för 1000kr/g och få behålla 200kr själv i första läget men sedan när han "råkade" dra i sig 28g själv och inte fick sålt något så skulle han ju betala av genom att sälja för 1000kr utan att få behålla något? Precis som att -OK grabbar nu har jag slutat att nalla från det egna, nu jävlar ska jag börja kränga HAHAHA så jävla roligt att han drog i sig över hälften själv va, fan jag skrattade så jag grinade när jag läste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in