2013-05-01, 19:02
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Rimligen bör man ju förstå vad som kan hända om man öppnar eld mot någon eller några med en pistol och bör därför klassas som mer än en misshandel...
Likväl som flertalet sparkar i huvudet också bör räknas som mer än misshandel, även om det just här är OT

Grov misshandel är ett allvarligare brott än misshandel.
Citera
2013-05-01, 19:59
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Rimligen bör man ju förstå vad som kan hända om man öppnar eld mot någon eller några med en pistol och bör därför klassas som mer än en misshandel...
Likväl som flertalet sparkar i huvudet också bör räknas som mer än misshandel, även om det just här är OT

Sparkar mot huvudet är grov misshandel..
Citera
2013-05-01, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Inte så smart kanske...

Nej här har ett mönster av mångårig symbios brutits. Vi sköter vårt, polisen sköter sitt. Mycket märkligt. Har hela dagen funderat på varför. Skjuter man mot poliser blir man samhällets fiende i stället för att ha sin fiende i en annan gruppering. Bekvämare med en fiende än två. Någon som kan ge mig en hint?
Senast redigerad av svartsynsk 2013-05-01 kl. 21:12.
Citera
2013-05-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleAlphaXX
varför skulle det vara det?
jag menar verkligen inte att det är ok. Men att kalla det mordförsök är väl att dra det lite långt.

Såatte va ska man göra för att de ska vara ett regelrätt mordförsök enligt dig? Är man tvungen att importera kärnvapen för att det ska klassas som mordförsök?
Ett skjutvapen använder man intee och skjuter mot en annan människa om man inte är A) helt jävla bränd eller B) vill döda någon. Den sista C) för att misshandla någon finns inte tyvärr.

Jävla hittepå-folk
Citera
2013-05-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Grov misshandel är ett allvarligare brott än misshandel.

är martin (afrikanen från stockholm) tillbaka i bmc? såg han ute i hallunda sitta på kolgrillen med två bandidos medlemmar. tror det var michael bjellder och danny moussa han satt med och åt. någon som har koll?
Citera
2013-05-02, 09:01
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
är martin (afrikanen från stockholm) tillbaka i bmc? såg han ute i hallunda sitta på kolgrillen med två bandidos medlemmar. tror det var michael bjellder och danny moussa han satt med och åt. någon som har koll?

Jag noterade honom för ett tag sedan i väst tillsammans med vänner. Fick det bekräftat av en annan person i tråden att det var Martin, då jag själv inte är insatt eller direkt intresserad. Så nog är han medlem i BMC alltid.
Citera
2013-05-02, 11:19
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
Såatte va ska man göra för att de ska vara ett regelrätt mordförsök enligt dig? Är man tvungen att importera kärnvapen för att det ska klassas som mordförsök?
Ett skjutvapen använder man intee och skjuter mot en annan människa om man inte är A) helt jävla bränd eller B) vill döda någon. Den sista C) för att misshandla någon finns inte tyvärr.

Jävla hittepå-folk

Men ha inte så otrevlig ton. Mord är när det är överlagt, så dråp förstår jag dock att det hade kunnat rubriceras som. Och om jag skulle skjuta någon i benet, är det dråp då? Om jag bara har som avsikt att skada personen. Förstår du hur jag tänker? Och snälla, kom inte med något "Eh du är fan helt dum i huvudet det är mord lol CS 1.6.".

Jag säger dock inte att jag inte håller med dig nu, men tänkt ett steg längre ibland.
Citera
2013-05-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Inte så smart kanske...

Korkat jo, men en förstahandsgissning är att de inte fattade att det var polis.
Det var två civila i en civil polisbil så antagligen såg de bara "någon suspekt bil" krypa utanför, trodde att de var på väg att angripas av rivaler och tänkte skrämma bort/slå till först.
Citera
2013-05-02, 15:58
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnt1977
Förmodligen någon prospect /hängis som tappade konceptet efter för många vakter med tillhörande dåligt tjack.
.
En av de två som greps som misstänkta för skjutningen var tydligen kändisen J*nas G*anborg...
Citera
2013-05-02, 16:43
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Det finns inget som kallas för afrikanen. Mer passande ord för dessa svarta halvapor har du här:"Nigger, negerjävel, babian, kolsäck o.s.v."

Har Danny Moussa blivit fullvärdig i BMC? Tidigare var han ju bara X-team.
Citera
2013-05-02, 19:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Det finns inget som kallas för afrikanen. Mer passande ord för dessa svarta halvapor har du här:"Nigger, negerjävel, babian, kolsäck o.s.v."

Har Danny Moussa blivit fullvärdig i BMC? Tidigare var han ju bara X-team.

Helt riktigt min vän

BMC Borås hade tidigare än neger vid namn Jönsson, en adopterad neger som bröt när han talade svenska
Citera
2013-05-02, 20:32
Medlem
[quote=Svartskjorta]Det finns inget som kallas för afrikanen. Mer passande ord för dessa svarta halvapor har du här:"Nigger, negerjävel, babian, kolsäck o.s.v."

Har Danny Moussa blivit fullvärdig i BMC? Tidigare var han ju bara X-team.[/

Han var ju en av de som gick över till HA och sist jag såg han hade han HA väst i prospekt status. Så därför jag hajjade till när jag såg han (tror det var han) med Bandidos gubbarna. Men kan ju varit en annan afrikan men det var otroligt likt Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in