2012-04-25, 09:17
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
http://www.dn.se/sthlm/huddinge-kommun-kopte-bandidos-klubblokal

Idag är det Mc-klubbar som kommunen köper ut. Nästa gång kanske det är familjer med för många barn,,,sen hippies,,,sen handikappade,,,sen pensionärer. Jävla slöseri med skattepengar. Låt grabbarna ha sina klubbhus i fred.
OAVSETT FÄRG PÅ KLUBBEN,, kanske jag ska tillägga.
Mvh
"Suck"
"FEFR"

Det var ju en exekutiv auktion. Vem som helst kunde ha köpt fastigheten om de var villiga att punga ut mer än fyra miljoner.
Citera
2012-04-25, 09:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
http://www.dn.se/sthlm/huddinge-kommun-kopte-bandidos-klubblokal

Idag är det Mc-klubbar som kommunen köper ut. Nästa gång kanske det är familjer med för många barn,,,sen hippies,,,sen handikappade,,,sen pensionärer. Jävla slöseri med skattepengar. Låt grabbarna ha sina klubbhus i fred.
OAVSETT FÄRG PÅ KLUBBEN,, kanske jag ska tillägga.
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Vaddå "sina"? Då får dom väl betala för sig. Kommunen bjöd ju 4 miljoner och ingen bjöd över trots att villan är värderad till 4,7. Men du tycker kanske att de ska få saker och ting gratis som alla andra bidragstagare.
Citera
2012-04-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Vaddå "sina"? Då får dom väl betala för sig. Kommunen bjöd ju 4 miljoner och ingen bjöd över trots att villan är värderad till 4,7. Men du tycker kanske att de ska få saker och ting gratis som alla andra bidragstagare.

Så du tycker att kommunerna ska köpa ut alla som har skulder på sina hus då ?
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Citera
2012-04-25, 09:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Så du tycker att kommunerna ska köpa ut alla som har skulder på sina hus då ?
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Nej, men jag tycker att kronofogden ska sälja de hus som pantsatts som säkerhet för husägarens lån om denne inte klarar av att betala lånen. Precis som i det här fallet. Och sedan ska man låta högstbjudande få huset. Precis som i det här fallet. Framförallt ska man inte låta några jävla ockupanter förhindra att kronfogden driver in skulder. Precis som i det här fallet.

Hade däremot Bandidos köpt huset hade det varit helt ok. Men det kunde de ju inte, de är för fattiga.
Citera
2012-04-25, 09:52
Medlem
Citat:
Nej, men jag tycker att kronofogden ska sälja de hus som pantsatts som säkerhet för husägarens lån om denne inte klarar av att betala lånen. Precis som i det här fallet. Och sedan ska man låta högstbjudande få huset. Precis som i det här fallet. Framförallt ska man inte låta några jävla ockupanter förhindra att kronfogden driver in skulder. Precis som i det här fallet.

Hade däremot Bandidos köpt huset hade det varit helt ok. Men det kunde de ju inte, de är för fattiga.

Vad en del inte tycks fatta är att detta som kommunerna gör (Och gjort många gånger) stärker klubbarnas ekonomi i en del fall. Får man bort oönskade klubbar genom att "stötta" dom ekonomiskt ?

Ponera att jag vill sälja mitt hus,,,,,,,,,,,,jag kontaktar då en "icke önskvärd" klubb. Detta kommer till kommunens kännedom och dom bjuder då över det som klubben skulle betala.
Är det bättre ?

TILLÄGG: För ni tror väl inte på allvar att inte 5-8 personer inom klubben skulle kunna betala amorteringarna varje månad,,,,,,,OM dom nu så gärna ville behålla huset som klubbhus?
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Senast redigerad av "Suck" 2012-04-25 kl. 10:03.
Citera
2012-04-25, 16:25
Medlem
har kalle någon koppling med bandidos alls. någon i bandidos som vet ellet någon annan
Citera
2012-04-25, 18:29
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Vad en del inte tycks fatta är att detta som kommunerna gör (Och gjort många gånger) stärker klubbarnas ekonomi i en del fall. Får man bort oönskade klubbar genom att "stötta" dom ekonomiskt ?

Ponera att jag vill sälja mitt hus,,,,,,,,,,,,jag kontaktar då en "icke önskvärd" klubb. Detta kommer till kommunens kännedom och dom bjuder då över det som klubben skulle betala.
Är det bättre ?

TILLÄGG: För ni tror väl inte på allvar att inte 5-8 personer inom klubben skulle kunna betala amorteringarna varje månad,,,,,,,OM dom nu så gärna ville behålla huset som klubbhus?
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Inte 7-8 medlemmar från Bandidos Stockholm iaf.
Citera
2012-04-25, 19:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

Är det bättre ?

Mvh
"Suck"
"FEFR"
Varför ska vi ponera någonting som är raka motsatsen till vad som är fallet här. Bandidos budade inte över kommunens skambud vilket var negativt för Lennartsson och därmed för Lennartssons alla borenärer (kanske även Bandidos). Men rent principiellt ser jag inga problem med att man kontaktar en MC-klubb för att den ska bjuda på ett hus. Problemet är ju att klubben kan bli sittande med ett hus man inte har råd att betala. Och jag håller med Svartskjortan här, B skulle inte haft råd med huset i Snättringe.
Citera
2012-04-25, 20:29
Medlem
Du får låna 85% när du köper hus, på 4 mille blir det 3.4 mille du får låna, månadskostnad ink fastighetsavgift och efter skattereduktion är cirka 10,250 kr. Exkl driften då. Så mycket blir det ej per medlem att betala...
Citera
2012-04-25, 20:33
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiknanils
Du får låna 85% när du köper hus, på 4 mille blir det 3.4 mille du får låna, månadskostnad ink fastighetsavgift och efter skattereduktion är cirka 10,250 kr. Exkl driften då. Så mycket blir det ej per medlem att betala...
Om du har arbete och stadig inkomst får du låna till ett hus. Men vad du egentligen säger är att Bandidos inte ens lyckades fixa fram 15 tuss i månaden. Många som vill verka initierade verkar ju i alla fall helt överens om att det här var HUSET.
Citera
2012-04-26, 05:23
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiknanils
Idioterna i BMC Stockholm skulle aldrig lyckas få fram 600.000 kr i hamdpenning, ännu mindre skulle dem få ett lån av banken. Det här är narkomaner, fyllskallar, bråkstakar, kriminella och andra missanpassade individer med ej ordnade liv. Dem skulle inte ens bli insläppta på banken. Däremot tror jag att töntarna i Mongols skulle kunna genomföra något liknande. Det är ju trots allt vanliga Svenssons med hederliga jobb som tyvärr fått för sig att spela badass.
Citera
2012-04-26, 07:55
Medlem
Citat:
Varför ska vi ponera någonting som är raka motsatsen till vad som är fallet här. Bandidos budade inte över kommunens skambud vilket var negativt för Lennartsson och därmed för Lennartssons alla borenärer (kanske även Bandidos). Men rent principiellt ser jag inga problem med att man kontaktar en MC-klubb för att den ska bjuda på ett hus. Problemet är ju att klubben kan bli sittande med ett hus man inte har råd att betala. Och jag håller med Svartskjortan här, B skulle inte haft råd med huset i Snättringe.

Godmorgon Jumalauta,, du verkar mer insatt i denna affären än vi andra skribenter. Vad ska kommunen göra med huset dom köpt nu då ? Eftersom ingen budade över kommunen så lär det väl bli svårsålt även senare ? Eller säljer dom till underpris senare ? Händer det ofta att kommuner köper in hus på exekutiva auktioner även då Andesson eller Pettersson inte klarar sina skulder på grund av olika skäl ?

Mvh
"Suck"
"FEFR"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in