Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nu spekulerar du och vi kan inte grunda en diskussion på enbart spekulationer.
Men självklart går säkert vissa över gränsen, det är ju det som blir problemet för klubbarna. När du inte kan testa en kille längre då han får driva in, slå på folk, sniffa kola, etc.
Men där är vi som tur är inte idag.
Nja, flashbacks del om organiserad brottslighet är till största delen just spekulationer skulle jag vilja påstå. Och denna diskussion började ju när en misstanke angående Mehdis evenuella status som informatör drogs upp.
Jag ger min syn på det hela, och den är att det finns fullt med informatörer inom gängen och annan kvalificerad brottslighet. Och dessa informatörer begår både mindre brott för att på vissa sätt snärja andra kriminella, men även andra grova brott för egen räkning och vinning.
Och att Mehdi skulle vara fri från misstanke om att vara en informatör pga att han sitter på ett långt straff för ett grovt brott, det köper jag inte.
Sen den där diskussionen angående brottsprovokation kan vi lägga åt sidan, vilket absolut förekommer, det råder det ingen som helst tvekan om. Men det har inte direkt med denna diskussion att göra.