2008-05-29, 16:37
Medlem
Snöjs avatar
Det är som så att jag börjat röka igen, och jag har upptäckt en sak. På morgonen/dagen/eftermiddagen när jag tar mig en cigarett, får jag nikotinkick nästan med en gång. Jag känner mig tung och allmänt skön, då bara efter 1-2 lagom stora bloss.

Tar jag sedan en cigarett på kvällen/natten (brukar ta min godnattcigg runt 00:00, jag vet inte om man ska kalla det kväll eller natt) får jag knappt någon kick alls. Jag tar riktigt djupa och stora bloss, håller kvar röken skapligt länge i lungorna, men icke. En liten liten kick kan dock leta sig fram så lagom tills cigaretten är slut, men det är allt. Det känns som att man skulle behöva stå och kedjeröka tre cigaretter med djupa bloss, tills man får samma effekt som man får av endast en cigarett på dagtimmarna.

Godnattciggen kan även vissa dagar vara min första på den dagen, så det kan ju inte vara något med att "jag blivit van med nikotin idag, bättre lycka imorgon". Skulle jag ta lika stora och djupa bloss på dagtid skulle jag antagligen börja må lite lätt dåligt, och få en sjuhelvetes kick.

Vad tror ni? Har man mindre mottaglighet för nikotin vid mörkrets timmar? Det kanske är för att man är trött, men trött är man ju även på morgonen?

Några idéer?
Citera
2008-05-29, 17:18
Medlem
Det beror på att man har varit utan nikotin under hela natten, det händer samma sak för mig.
Citera
2008-05-29, 17:47
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Det beror på att man har varit utan nikotin under hela natten, det händer samma sak för mig.
Nu fattade jag inte riktigt vad du menade, läste du vad jag skrev?
Citera
2008-05-30, 08:46
Medlem
__carls avatar
Det är ju därför morgonciggen/snusen är den godaste

Röker jag på eftermiddagen känner jag nästna ingenting, röker jag en hel cigarett före frukosten kan jag knappt stå upp
Citera
2008-05-30, 08:56
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Nu fattade jag inte riktigt vad du menade, läste du vad jag skrev?

Nikotinet stannar kvar i receptorerna ett bra tag, så du behöver vara utan cigg ett tag för att känna nikokicken igen. Jag är storrökare så jag kan vara utan cigg ett dygn (har hänt nån gång) utan att få nikokick när jag tar en cigg, är det längre så får jag en liten nikokick dock, fast en som man inte känner sig skön av, utan mer blir lite yr.
Citera
2008-05-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Nikotinet stannar kvar i receptorerna ett bra tag, så du behöver vara utan cigg ett tag för att känna nikokicken igen. Jag är storrökare så jag kan vara utan cigg ett dygn (har hänt nån gång) utan att få nikokick när jag tar en cigg, är det längre så får jag en liten nikokick dock, fast en som man inte känner sig skön av, utan mer blir lite yr.

Fast han skriver ju att om man tar sin första cigg på morgonen så får han en kick, tar han sin första på kvällen så får han inte en kick,så det kan ju inte vara det med tiden, isf skulle han ju få en större kick med kvällsciggen.
Citera
2008-05-31, 16:44
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Fast han skriver ju att om man tar sin första cigg på morgonen så får han en kick, tar han sin första på kvällen så får han inte en kick,så det kan ju inte vara det med tiden, isf skulle han ju få en större kick med kvällsciggen.
Iallafall en som förstod vad jag menade .

Men det är ingen som vet något om detta? Hur är det för er?
Citera
2008-05-31, 17:53
Medlem
Kan det vara så att du inte har hunnit äta om du tar ciggen tidigt på dagen och då kanske kroppen är mer känslig?
Citera
2008-05-31, 20:25
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Kan det vara så att du inte har hunnit äta om du tar ciggen tidigt på dagen och då kanske kroppen är mer känslig?
På morgonen får jag en kick vare sig jag ätit eller inte. Det är just på kvällen som jag verkligen inte får något alls (eller njaa, litegrann känner man ju), även om jag låtit bli helt i kanske två dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in