• 1
  • 2
2008-05-29, 20:53
Medlem
Banshee19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe1005
Ok då Nod är ett skitbra Anti Virus! Bara när jag försökte ta bort ett virus så gick det inte.

Det var nog knappast NOD32's fel då det är ett av de pålitligaste antivirusprogrammen idag.

http://www.nod32.se/t_resource_15.php
http://www.av-comparatives.org/seite...se_2008_02.php
http://www.pcworld.com/product/specs...308/specs.html
Senast redigerad av Banshee19 2008-05-29 kl. 20:58.
Citera
2008-05-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo
Din lilla tjafsiga fjortis, ett antivirusprogram tar bort virus på datorn, inte stoppa alla vägar in. Om den gjorde det skulle man inte kunna använda datorn eftersom allting är en väg in för ett virus.
Det märks att du intehar haft ett riktigt virus för då hade du vett att dom är bra programerade så virusskyddet inte kan ta bort det. Sen har du tänkt på namnet "virusskydd" det menas skyddar mot virus sen finns det program som kallas "virusborttagningsprogram" som menas att det tar bort virus..

Citat:
antivirusprogram tar bort virus på datorn, inte stoppa alla vägar in. Om den gjorde det skulle man inte kunna använda datorn eftersom allting är en väg in för ett virus
Ja va smart du är du kanske inte tänker så mycket men självklart menar jag inte alla vägar in för då skulle man kunna rycka internet sladden och ta bort alla usb portar, cd läsare, disket läsare mm. Virusskydd stoppar hål som finns och försöker ha koll på allt som kommer in i datorn och försöker ta bort det innan datorn är infekterad för då kan det vara försent om det är en bra programerare som gjort viruset.

Kan också tilläga att jag har en riktig version av F-secure och när jag testa skriva ett enkelt virus och sparade i .txt så reagera mit VS på vrus och jag tryckte ta bort några sek senare stårdet gick inte att tabort och jag skulle ta bort manuelt så funka det inte för mit VS hade inakteverat .txt filen. vart tvungen att stänga av VS för att tabort det... Så F-secure är juhelt värdelöst då för det inte kan ta bort virus???
Citera
2008-05-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
Det märks att du intehar haft ett riktigt virus för då hade du vett att dom är bra programerade så virusskyddet inte kan ta bort det. Sen har du tänkt på namnet "virusskydd" det menas skyddar mot virus sen finns det program som kallas "virusborttagningsprogram" som menas att det tar bort virus..

Ja va smart du är du kanske inte tänker så mycket men självklart menar jag inte alla vägar in för då skulle man kunna rycka internet sladden och ta bort alla usb portar, cd läsare, disket läsare mm. Virusskydd stoppar hål som finns och försöker ha koll på allt som kommer in i datorn och försöker ta bort det innan datorn är infekterad för då kan det vara försent om det är en bra programerare som gjort viruset.

Kan också tilläga att jag har en riktig version av F-secure och när jag testa skriva ett enkelt virus och sparade i .txt så reagera mit VS på vrus och jag tryckte ta bort några sek senare stårdet gick inte att tabort och jag skulle ta bort manuelt så funka det inte för mit VS hade inakteverat .txt filen. vart tvungen att stänga av VS för att tabort det... Så F-secure är juhelt värdelöst då för det inte kan ta bort virus???

Hahahahahahahahaha, and timpan8 does it again! Tror du verkligen på allt du skriver? Eller förstår inte du heller det?
Citera
2008-05-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Hahahahahahahahaha, and timpan8 does it again! Tror du verkligen på allt du skriver? Eller förstår inte du heller det?
men på ett ungefär eller är det bara jag som har dålit vs
Citera
2008-05-29, 21:32
Medlem
Citat:
men på ett ungefär eller är det bara jag som har dålit vs
Vad fan är VS? F-secure är faktiskt inget dåligt program, även om jag personligen föredrar NOD32.
Citera
2008-05-29, 21:33
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-05-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Vad fan är VS? F-secure är faktiskt inget dåligt program, även om jag personligen föredrar NOD32.
VS=Virusskydd. hadde NOD32 förut men nerladdat men det sluta fungera att uppdatera men ska nog skafa det igen nån gång när jag orkar. Måste först forma tera dator som är så kul...
Citera
2008-05-30, 09:19
Medlem
avans avatar
shit timpan8 är fanimej är allt i ett.. posthora, retard, dyslektiker osv osv..
Citera
2008-05-30, 12:54
Medlem
Citat:
VS=Virusskydd. hadde NOD32 förut men nerladdat men det sluta fungera att uppdatera men ska nog skafa det igen nån gång när jag orkar. Måste först forma tera dator som är så kul...
DP. (Du får lista ut vad det betyder själv, eftersom vi är tydligen tvungna och lista ut dina påhittade förkortningar)
Citera
2008-05-30, 13:28
Medlem
Bitdefenders onlinescanner borde göra susen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in