Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo
Din lilla tjafsiga fjortis, ett antivirusprogram tar bort virus på datorn, inte stoppa alla vägar in. Om den gjorde det skulle man inte kunna använda datorn eftersom allting är en väg in för ett virus.
Det märks att du intehar haft ett riktigt virus för då hade du vett att dom är bra programerade så virusskyddet inte kan ta bort det. Sen har du tänkt på namnet "virusskydd" det menas skyddar mot virus sen finns det program som kallas "virusborttagningsprogram" som menas att det tar bort virus..
Citat:
antivirusprogram tar bort virus på datorn, inte stoppa alla vägar in. Om den gjorde det skulle man inte kunna använda datorn eftersom allting är en väg in för ett virus
Ja va smart du är du kanske inte tänker så mycket men självklart menar jag inte alla vägar in för då skulle man kunna rycka internet sladden och ta bort alla usb portar, cd läsare, disket läsare mm. Virusskydd stoppar hål som finns och försöker ha koll på allt som kommer in i datorn och försöker ta bort det innan datorn är infekterad för då kan det vara försent om det är en bra programerare som gjort viruset.
Kan också tilläga att jag har en riktig version av F-secure och när jag testa skriva ett enkelt virus och sparade i .txt så reagera mit VS på vrus och jag tryckte ta bort några sek senare stårdet gick inte att tabort och jag skulle ta bort manuelt så funka det inte för mit VS hade inakteverat .txt filen. vart tvungen att stänga av VS för att tabort det... Så F-secure är juhelt värdelöst då för det inte kan ta bort virus???