• 1
  • 2
2008-06-11, 19:08
Medlem
nymans avatar
Hrligt nu lmnar Kungen palatset omgiven av kravallpolis som skyddar honom ifrn folket och vi fr hoppas att han aldrig mer fr komma tillbaka, undrar nr svenska folket blir s kloka?
Citera
2008-06-12, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Hrligt nu lmnar Kungen palatset omgiven av kravallpolis som skyddar honom ifrn folket och vi fr hoppas att han aldrig mer fr komma tillbaka, undrar nr svenska folket blir s kloka?

Hur kan du ens jmfra den tafatta svenska kungen med barbaren i Nepal?
Citera
2008-08-09, 09:57
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division39
Hur kan du ens jmfra den tafatta svenska kungen med barbaren i Nepal?
nyman r nyman, lr dig det.

Kalle Gustav str inte direkt hgst p min lista ver folk som ska avsttas. En eventuell president hade nog sttt nnu hgre. Men det r ju grymt nice att veta att dom ntligen brjar komma nnstans dr borta nu! S lnge inte en ny pajas tar kungens plats s kan det ju bara bli bttre!
Citera
2008-08-09, 10:01
Medlem
nymans avatar
Division 39 det r inte s lnge sedan vran Kung var i Nepal och tyckte att deras kung hade som han sade"nra frhllande med sitt folk" s lika kungar leker bst ihop.
Eller som jag sger skit sker sig till skit.
Citera
2008-08-09, 10:11
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Division 39 det r inte s lnge sedan vran Kung var i Nepal och tyckte att deras kung hade som han sade"nra frhllande med sitt folk" s lika kungar leker bst ihop.
Eller som jag sger skit sker sig till skit.
Du talar allts inte om kungens besk i Brunei 2004 dr han beskrev landet som ett vldigt ppet land?

EDIT: Konstigt... jag hittar verkligen inte ett spr av info om att kungen nnsin varit i Nepal.
Senast redigerad av Hail_Satan 2008-08-09 kl. 10:16.
Citera
2008-08-09, 12:43
Bannlyst
Hans berm till den andre tjommen grundade sig frmodligen i Hans Majestts ointresse fr politik och inget annat.
Citera
2008-08-09, 20:09
Medlem
nymans avatar
Ja du har helt rtt Hail_Satan jag mste nog lsa lite mer Allers s jag hller mer reda p vad vra gulliga kungar o drottningen o prinsar o prinssesor syselstter sig med.
Citera
2025-05-29, 13:45
Medlem
rdgs avatar
Bump! Det har under vren i Nepal ordnats stora demonstrationer fr att terupprtta monarkin!

https://en.wikipedia.org/wiki/2025_N...archy_protests
The 2025 Nepalese pro-monarchy protests were protests that happened in Tinkune and near locations advocating for the restoration of the old Kingdom of Nepal. On 9 March 2025, thousands demonstrated in the capital city, Kathmandu, in favor of restoring the monarchy with the former King Gyanendra Bir Bikram Shah as its head.
Hr kan man lsa om dagens manifestation.

https://www.washingtonpost.com/world...3e4_story.html
https://nepalnews.com/s/politics/roy...e-restoration/
A large royalist rally calling for the restoration of Nepals monarchy and reestablishment of the Hindu state began on Thursday from Sifal, Kathmandu, marking a major event in a growing movement against the current federal system.

The procession, led by Rastriya Prajatantra Party Nepal (RPP-Nepal) Chair Kamal Thapa and Joint Peoples Movement Committee coordinator Nawaraj Subedi, advanced toward Ratnapark, where a mass gathering is planned at Shanti Batika.

This demonstration is part of a coordinated campaign by over 45 royalist and pro-Hindu groups united under the Joint Peoples Movement Committee banner. The organizers declared Ratnapark the movements central hub for ongoing protests.
Senast redigerad av rdg 2025-05-29 kl. 13:47.
Citera
2025-05-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Bump! Det har under vren i Nepal ordnats stora demonstrationer fr att terupprtta monarkin!
Nepal var ett kungadme i rhundraden fram till 2008, d kung Gyanendra strtades av en prodemokratisk rrelse. Detta avslutade monarkin som en del av en verenskommelse fr att lsa ett maoistiskt uppror. Sedan dess har landet haft 13 regeringsbildningar p 17 r, vilket har lett till uppfattningar om politisk instabilitet, korruption och en kmpande ekonomi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in