2008-05-28, 19:30
Medlem
Rätt simpelt..

Har fått i uppgift att fixa iordning tjejens laptop, hon kan inte lösenordet till XP, och inte Administratör lösenordet heller (eftersom hon fick den i födelsedagspresent)

Så jag "offrade" mig att fixa detta problemet. Jag stoppade in XP skivan för att installera om XP (tänkte att det resettar administratör lösen, vilket det inte gör)

Så nu sitter jag här, kommer inte i datorn, och kan inte installera XP, kan inte ens gå in via felsäkert läge, då den ständigt frågar efter admin-lösenord...

Tips?
Citera
2008-05-28, 19:42
Medlem
Ratchers avatar
japp en del tips:

1. sök på forumet här finns massor av liknande trådar.

2. Finns program för det som man kan ladda ner på TPB, minns inte namnet på det nu, men som sagt sök här inne och du ska lyckas...:-)

Lycka till
Citera
2008-05-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
japp en del tips:

1. sök på forumet här finns massor av liknande trådar.

2. Finns program för det som man kan ladda ner på TPB, minns inte namnet på det nu, men som sagt sök här inne och du ska lyckas...:-)

Lycka till

Jo tack!

Har gjort det, men ikke funnit svaret på min fråga

Och som sagt, kan inte ladda ner något till datorn, eftersom jag inte ens kommer in i XP
Citera
2008-05-28, 19:48
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Jo tack!

Har gjort det, men ikke funnit svaret på min fråga

Och som sagt, kan inte ladda ner något till datorn, eftersom jag inte ens kommer in i XP

Boota med en XP-skiva och formatera hårddisken.
Citera
2008-05-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Boota med en XP-skiva och formatera hårddisken.

Försökte det, men även där var jag tvungen att ange admin-lösenordet, det är det som är trixet, annars hade jag gjort det
Citera
2008-06-02, 13:56
Medlem
Nickols323s avatar
Ophcrack live cd kan få fram Admin lösen.

http://ophcrack.sourceforge.net/
Citera
2008-06-02, 14:05
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Rätt simpelt..

Har fått i uppgift att fixa iordning tjejens laptop, hon kan inte lösenordet till XP, och inte Administratör lösenordet heller (eftersom hon fick den i födelsedagspresent)

Så jag "offrade" mig att fixa detta problemet. Jag stoppade in XP skivan för att installera om XP (tänkte att det resettar administratör lösen, vilket det inte gör)

Så nu sitter jag här, kommer inte i datorn, och kan inte installera XP, kan inte ens gå in via felsäkert läge, då den ständigt frågar efter admin-lösenord...

Tips?
Hur kommer det sig att du åtar dig uppgifter du vet att du inte klarar av?
Citera
2008-06-02, 14:24
Medlem
Citat:
Försökte det, men även där var jag tvungen att ange admin-lösenordet, det är det som är trixet, annars hade jag gjort det

Är det admin för Windows du ska ange eller är det ett bios-lösen? Du borde ju inte bli promptad till Windows-lösenord när du bootar på skiva. Om det är ett bios-lösen som efterfrågas så kan du prova att plocka bort batteriet från moderkortet under några minuter för att på så sätt nolla bios och ta bort lösenordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in