• 1
  • 2
2008-05-28, 17:53
Medlem
Tjena
Tänkte ägna denna tråden åt att diskutera förslag på saker man kan använda som ammunition till sin potatiskanon. Jag vet att det finns feta trådar om just själva vapnet, men denna handlar som sagt endast om ammunition.

Dela med er av era erfarenheter och idéer för oss som är trötta på att bara skjuta vegetabiler.

Kan tillägga att just min lilla budgetkanon har ett rör på 50mm. Vad finns för kul till den kalibern? Vad har golfbollar och pingisbollar för diameter? Är de något små borde man ju kunna linda in dem i silvertejp..?

Nåja, över till er!
Citera
2008-05-28, 23:26
Medlem
franges avatar
hackysacks!
Citera
2008-05-29, 07:37
Medlem
pimps avatar
batterier
Citera
2008-05-29, 12:45
Medlem
Golfbollar vi lyckades skjuta genom ett oljefat på 10 meter
Citera
2008-05-29, 12:46
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingshit
Golfbollar vi lyckades skjuta genom ett oljefat på 10 meter

Ni måste ha haft en sju jävla tryckkälla till det...
Citera
2008-05-29, 12:51
Medlem
den gick inte igenom hela bara igenom ena sidan och stanna inuti, ska se fall jag har tid i helgen kan jag filma eller lägga upp 2 bilder
Citera
2008-05-29, 12:52
Medlem
bjohos avatar
Citat:
den gick inte igenom hela bara igenom ena sidan och stanna inuti, ska se fall jag har tid i helgen kan jag filma eller lägga upp 2 bilder

Kan du inte berätta vad du använde för tryckkälla istället? =)
Citera
2008-05-29, 12:54
Medlem
PVC rör och startgas
Citera
2008-05-29, 12:55
Medlem
bjohos avatar
Citat:
PVC rör och startgas

Eep.... vågar du köra den sortens tryck i ett plaströr?
Citera
2008-05-29, 13:01
Medlem
Ja, det funkar utmärkt så länge det inte e stopp i röret, den första vi byggde sprängdes gaskammaren, men som tur dela den bara sig i fogarna, limmet var väl antaglien för dåligt, har byggt en i rost fritt med som vi tänkte testa med c2h2 + o2 (acetylen + syrgas).
Citera
2008-05-29, 13:03
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ja, det funkar utmärkt så länge det inte e stopp i röret, den första vi byggde sprängdes gaskammaren, men som tur dela den bara sig i fogarna, limmet var väl antaglien för dåligt, har byggt en i rost fritt med som vi tänkte testa med c2h2 + o2 (acetylen + syrgas).

Ja det låter smart... normal sett drivs en potatiskanon av lufttryck men det är klart, vill man göra skiten högexplosiv så är det alltid ett val, 10 är ändå lite väl många fingrar att hålla koll på. =)
Citera
2008-05-29, 13:07
Medlem
haha du får ju förlänga tändkabeln så du inte behöver stå så nära, och det e minst liak många potatiskanoner som har startgas/propangas som tryckluft.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in