2025-04-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3jpadig123
Jag har fått information om att ElMaco kommer tillbaka nu i sommar. Både som burgare men också som kycklingwrap. Låter gott!
Ang priserna tycker jag att ni ska använda appen. Dunken har ganska bra erbjudanden där. Ex en cheese för 10 såg jag häromdagen.
Dock är Max app mycket bättre och du kan få en stor måltid för ca 50 kr om du beställer i appen!
Burgare utblandade med potatismjöl och hygien som inte duger, nej tack!
Citera
2025-04-27, 18:38
Medlem
CoZeCos avatar
Fyfan åkte förbi för att köpa en double tasty cheese and bacon burgare och det vart fan 136kr för bara burgaren, menyn kostade 20kr mer...Detta är för fan vansinne
Citera
2025-04-28, 14:44
Medlem
Vem0ths avatar
Jäklar vad mycket sämre deras "deals" har blivit, det är liksom aldrig några menyer för 69/79kr.

Men sen även, det slog mig häromdan. Hur fan får McDonalds till sina pommes? Det är alltid 50/50 pommes som är frasiga och pommes som är lite mjukare. Vilket är specifikt ikoniskt med McDonalds, köper jag pommer från Sibylla, Max och BK då är det 99% krispigt.

För liksom dessa mjuka pommes har sin charm, ger liksom en kontrast i textur. Men hur fan får McDonalds till det? Blandar donken pommes med olika förberedningsprocesser dvs hälften är förfriterade och andra halvan rakt av blancherade? Suttit och tänkt på detta senaste 3 dygnen och jag håller på att bli tokig.
Citera
2025-04-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Jäklar vad mycket sämre deras "deals" har blivit, det är liksom aldrig några menyer för 69/79kr.

Men sen även, det slog mig häromdan. Hur fan får McDonalds till sina pommes? Det är alltid 50/50 pommes som är frasiga och pommes som är lite mjukare. Vilket är specifikt ikoniskt med McDonalds, köper jag pommer från Sibylla, Max och BK då är det 99% krispigt.

För liksom dessa mjuka pommes har sin charm, ger liksom en kontrast i textur. Men hur fan får McDonalds till det? Blandar donken pommes med olika förberedningsprocesser dvs hälften är förfriterade och andra halvan rakt av blancherade? Suttit och tänkt på detta senaste 3 dygnen och jag håller på att bli tokig.

Det kallas att alla rester från tallrickar osv häller dem tillbaka och slänger ner i fritösen på nytt - det är den som blir soggiga. du tror väl inte bara det är max som snuskar och fuskar runt.
Citera
2025-05-01, 08:17
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
Det kallas att alla rester från tallrickar osv häller dem tillbaka och slänger ner i fritösen på nytt - det är den som blir soggiga. du tror väl inte bara det är max som snuskar och fuskar runt.
Skillnaden är väl att McDonald's får till det, sunkigt eller inte. Tog en trippel cheese med plusmeny igår och har inget att klaga på. Bra hamburgare och goda pommes, smakar som barndomen och deras mat ser faktiskt ut som på bilderna.
Max suger rakt igenom. Alltid kall mat, hamburgarna är som någon har trampat på dom och puckarna smakar så jävla mycket peppar att mina ungar inte ens vill ha deras burgare.
Vad gör Max ens, häller dom en hink med vitpeppar varje gång dom gör en burgarbatch?
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-05-01 kl. 08:20.
Citera
2025-05-02, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Skillnaden är väl att McDonald's får till det, sunkigt eller inte. Tog en trippel cheese med plusmeny igår och har inget att klaga på. Bra hamburgare och goda pommes, smakar som barndomen och deras mat ser faktiskt ut som på bilderna.
Max suger rakt igenom. Alltid kall mat, hamburgarna är som någon har trampat på dom och puckarna smakar så jävla mycket peppar att mina ungar inte ens vill ha deras burgare.
Vad gör Max ens, häller dom en hink med vitpeppar varje gång dom gör en burgarbatch?
Håller helt med! Fick kalla burgare flera gånger på MAX, vilket fick mej att inte gå dit mera sedan 8-9 år sedan.
Provade Mcwrapen förra vecka, riktigt god och prisvärd!
Citera
2025-05-02, 20:43
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Vi normalbegåvade använder appen...

Du menar det är bättre??? Gisses.
Citera
2025-05-04, 16:13
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Du menar det är bättre??? Gisses.

För att se priserna på din lokala McD, självklart.
Citera
2025-05-04, 16:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th

Donken-appen har tyvärr blivit helt värdelös. Den var bra för bara ett halvår sedan.

Donkens strips har alltid varit bättre än Max och BK. BK är näst bäst.
Citera
2025-05-04, 20:31
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
För att se priserna på din lokala McD, självklart.

Har jag en lokal McDonalds så besöker jag den och inte kollar in dem andra "McDonalds" via appen
Citera
2025-05-04, 23:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h3jpadig123
Jag har fått information om att ElMaco kommer tillbaka nu i sommar. Både som burgare men också som kycklingwrap. Låter gott!
Ang priserna tycker jag att ni ska använda appen. Dunken har ganska bra erbjudanden där. Ex en cheese för 10 såg jag häromdagen.
Dock är Max app mycket bättre och du kan få en stor måltid för ca 50 kr om du beställer i appen!

Nääääh! Menar du allvar? El Maco ... Vilken sensation!

Top Secret!

Det är ju inte så att den "kommit tillbaka" ungefär 1-2 gånger per år så länge man kan minnas.

Nåja, den är rätt god ändå. Men hade gärna sett lite mer varierade kampanjburgare.
Citera
2025-05-07, 17:25
Jaha nu har de förstört Tasty. Var den enda ätbara burgaren de hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in