2012-12-09, 11:14
Medlem
Rabbadabs avatar
Gillar donken extra mycket såhär års, då min favoritburgare Big Tasty serveras! Idag blir det ett besök där. Vissa dagar bara känner man att det är en riktig donken-dag.
Citera
2012-12-09, 23:46
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Gillar donken extra mycket såhär års, då min favoritburgare Big Tasty serveras! Idag blir det ett besök där. Vissa dagar bara känner man att det är en riktig donken-dag.

Tasty blir permanent på menyn from slutet av december.
Citera
2012-12-10, 10:56
Medlem
SalaQs avatar
angående max och diskussionen med svenskt kött.

mcdonalds är den rest som köper mest svenskt kött. ca 55% av allt kött de köper in.
det finns orsaker till att de inte köper mer. bland annat
1. det finns inte tillräckligt med ställen som håller så hög kvalite på kötten som mcdonalds kräver.

kollar man på max kött så innehåller de lite vatten och nåt mer om jag inte missminner mig.

sen tycker jag oxå att max burgare är godare men tror att jag gillar deras såser mm mest faktiskt.
Citera
2012-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalaQ
angående max och diskussionen med svenskt kött.

...

kollar man på max kött så innehåller de lite vatten och nåt mer om jag inte missminner mig.

...

Man kan nog säga att Max hamburgare (Original) innehåller LITE fler grejor:
Citat:
Svenskt Nötkött, vatten, potatis, ägg, potatismjöl, koksalt, torrmjölk, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatis-stärkelse, kryddextrakt (rosmarin).

Och hos donken (Big Mac burgare):
Citat:
Kött, HB
Ingredienser:

100% nötkött
Allergiinformation:
-
Citera
2012-12-11, 00:48
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
Tasty blir permanent på menyn from slutet av december.

Om det är sant, varför gör man Big Tasty permanent efter så lång tid av återkommande kampanjburgare?
Citera
2012-12-11, 19:58
Medlem
som förälder tycker jag inte om mcdonalds... mest för att det är skräpmat generellt... så inte bara just mc, utan alla andra ställen som burger king etc.

men när man är en dag på stan med sin son på 3 år.
då är det alltid alltid bäst att gå på mcdonalds, det är oslagbart på alla sätt och vis.
han är nöjd, jag får äta i lugn och ro, vi båda sitter ned i säkert 30-40minuter och pillar med maten.
jag har inte upplevt detta på något annat ställ... annars tröttnar han ganska snabbt och är inte så intresserad av maten även om man ordnar något som han brukar tycka om.

men jag ursäktar mig med att han inte vet om vad det är för något vi går på
vi går och äter hamburgare, det är det han vet
då slipper jag höra när man är på stan, han skrika "jag vill gå på mcdonalds!!!"
hamburgare är mer oskyldigt, det äter vi när vi grillar på lekplatsen, hemma, restaurang, mcdonalds...

hur gör andra föräldrar med mat som denna... den är i mina ögon onyttig men ibland värd det när man inte har bättre alternativ och bara vill äta för att fortsätta dagen.
Citera
2012-12-12, 12:21
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Om det är sant, varför gör man Big Tasty permanent efter så lång tid av återkommande kampanjburgare?

Nu har jag bara läst kampanjmaterialet som skickas ut till restaurangerna men kan garantera att man gör det eftersom den är såpass populär och efterfrågad.
Citera
2012-12-12, 12:25
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
som förälder tycker jag inte om mcdonalds... mest för att det är skräpmat generellt... så inte bara just mc, utan alla andra ställen som burger king etc.

då är det alltid alltid bäst att gå på mcdonalds, det är oslagbart på alla sätt och vis.
han är nöjd, jag får äta i lugn och ro, vi båda sitter ned i säkert 30-40minuter och pillar med maten.
jag har inte upplevt detta på något annat ställ... annars tröttnar han ganska snabbt och är inte så intresserad av maten även om man ordnar något som han brukar tycka om.

då slipper jag höra när man är på stan, han skrika "jag vill gå på mcdonalds!!!"
hamburgare är mer oskyldigt, det äter vi när vi grillar på lekplatsen, hemma, restaurang, mcdonalds...

hur gör andra föräldrar med mat som denna... den är i mina ögon onyttig men ibland värd det när man inte har bättre alternativ och bara vill äta för att fortsätta dagen.

McDonalds mat är inte så farlig som folk tror. Säg att ditt barn äter ett happy meal. Då är det ju hamburgare bestående av kött och bröd, sen fruktpåse och lite pommes. Näringsvärdena är inte så usla och det är protein, kolhydrater och lite fett i precis som maten ni äter hemma. Går man bara dit någon gång i veckan/månaden är det inga som helst problem.
Citera
2012-12-12, 13:24
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin

Tror du har mer problem med lördagsgodiset än att ni äter där så mycket som 1 gång i veckan.
Som sagt, det är inte anthrax ni käkar där...
Citera
2012-12-12, 15:12
Medlem
Ja tror ni har rätt att maten inte är mycket sämre än en del halvfabrikat som äts hemma.
Men jag baserar det mer på min känsla och hur jag själv blivit uppfostrad.
Som sagt så har jag inte hittat något bättre alternativ för mitt barn.
Citera
2012-12-12, 20:40
Medlem
kvaliten blir bara sämre och sämre, ska aldrig mer äta på skitstället.

Fick igår en cheeseburgare som både var kall och helt äcklig o nästan mosad, frågade om jag kunde få en ny, och då avisade personalen mig bara
Citera
2012-12-12, 20:46
Medlem
Hur är det är det sämre personal på nätterna? För jag tycker servicen och maten är sämre framåt småtimmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in